Nowe rodzinne auto już w Polsce! Ford tourneo courier z pojemnym wnętrzem i silnikiem dla oszczędnych. ZDJĘCIA
1 Nowy van powstał na platformie wykorzystywanej przez fiestę i b-maxa i wskoczył pomiędzy segment B i C. Od przedniego do tylnego zderzaka mierzy 4,16 m - to ciut więcej niż volkswagen polo (3,97 m), czy czterometrowa skoda fabia, ale mniej niż wymiar francuskiego przeboju klasy MPV, czyli citroena berlingo/peugeota partnera (4,38 m). Inżynierowie Forda wierzą, że kluczem do serca ojca rodziny będzie poręczność na co dzień i możliwości transportowe…
Ford
2 Jeśli chodzi o ilość miejsca, mimo niewielkich rozmiarów, nowy ford tourneo courier nie musi się czerwienić ze wstydu. Czterech dorosłych pasażerów swobodnie usiądzie w kabinie, a sprężyste fotele zadbają o wygodną podróż. Dzieci poczują się w nim jak w aucie przynajmniej o numer większym.
Ford
3 Przydatnym rozwiązaniem w czasie jazdy będzie My Ford Dock, czyli uchwyt wysuwany tuż nad radiem, który pozwala na pewne zamocowanie telefonu czy nawigacji i naładowanie tych urządzeń w razie potrzeby.
Ford
4 Plus za poręczność - ogromną zaletą w porównaniu do rywali są odsuwane tylne drzwi z obu stron auta. Dzięki temu zajmowanie miejsca na tylnej kanapie, lub wkładanie tam dzieci i zapinanie ich w fotelikach będzie szybkie i proste. Nie ma obaw, że uderzysz głową w krawędź dachu, lub że będziesz musiał nieludzko się przy tym gimnastykować.
Ford
5 Inna sytuacja? Wąskie miejsce parkingowe. Zmieściłeś się i… znowu odsuwane drzwi górą - są znacznie bardziej praktycznie niż tradycyjne. Ciche szuranie rolki i klak - skrzydło tylnych drzwi powędrowało do tyłu bez obijania sąsiada a dzieciaki z tylnej kanapy są już uwolnione.
Ford
6 Bagażnik? Przy pięciu osobach na pokładzie mieści 708 litrów do dachu. Po złożeniu siedzeń kufer oferuje 1656 l pojemności. Pakowanie ułatwi niski próg załadunku. Fajnym rozwiązaniem jest regulowana półka, która może być zamontowana na różnych wysokościach. W chwili gdy nie jest potrzebna wystarczy ją wsunąć za oparcia tylnych foteli. Porządek na pokładzie pomogą zaprowadzić skrytki i kieszenie - różnych kształtów i głębokości.
Ford
7 Jazda? Zza kierownicy wszystko widać jak na dłoni - dzięki dużej i oddalonej szybie przedniej ma się wrażenie nieograniczonej przestrzeni. Do środka wpada dużo światła. Wystrój kabiny przypomina fiestę. Pionowy tył ułatwia orientację w trakcie parkowania. Jeśli ktoś po jeździe próbnej dojdzie do wniosku, że jednak sobie nie radzi zawsze może zamówić kamerę cofania.
Ford
8 Który silnik będzie najlepszy? Ford stawia przed kierowcami trzy jednostki napędowe do wyboru: benzynową 1.0 EcoBoost/100 KM oraz diesle 1.5/75 KM i 1.6/95 KM. Sprawdziliśmy dwa mocniejsze serca.
Ford
9 Turbodiesel przy mocy 95 KM (215 Nm) powinien lepiej startować przed siebie. Sytuację ratuje elastyczność i przyzwoite spalanie, które oscylowało w okolicach 5l/100 km (producent podaje 3,7 l/100 km).
Ford
10 Zdecydowanie lepszym wyborem (i tańszym w zakupie) będzie litrowy ecoboost. Samochód napędzany tym silnikiem jest cichy w środku, przyjemnie się rozpędza i spala niewiele więcej (o 1,4 l) niż obiecuje Ford - w trakcie jazd testowych komputer pokładowy pokazywał średnie zużycie na poziomie 6,9 l/100 km.
Ford
11 Na drodze? Ford nie zawiódł jeśli chodzi o układ jezdny. Nowy tourneo courier prowadzi się przyjemnie - z gracją i pewnością fiesty. I to mimo znacznie wyższej karoserii. Ktoś jeszcze tak potrafi? Nie. Koszty?
Ford
12 Wyposażenie? Podstawowa odmiana ambiente ma komplet poduszek powietrznych w tym airbag chroniący kolana kierowcy (klimatyzacja kosztuje ok. 4 tys. zł).
Ford / A Z
13 Wersja trend została standardowo wyposażona w klimatyzację, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, radio My Connection ze stacją dokującą My Ford Dock, światła przeciwmgielne.
Ford
14 Wersja titanium to automatyczna klimatyzacja, automatyczne światła i wycieraczki, 16-calowe, 7-ramienne obręcze aluminiowe, przyciemniane szyby z tyłu i relingi dachowe.
Ford
15 Ceny? Najtańszy model to wersja ambiente z silnikiem 1.0 EcoBoost/100 KM - taki turneo courier kosztuje od 57 072 zł. Za najdroższą odmianę titanium z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDCi/95 KM trzeba zapłacić od 72 570 zł.
Ford
16
Ford
17
Ford
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję