Kia cee'd kontra nowy volkswagen golf. Które kluczyki zabierasz do domu?
1 Na przykładzie nowej kii cee’d i volkswagena golfa VII generacji widać, że najnowsze wersje aut dzieli z poprzednikami przepaść, zarówno w kategorii zastosowanych technologii, a także wyposażenia...
dziennik.pl / Mateusz Szymański
2 W naszym porównaniu wzięły udział auta, które zostały wyposażone w niemal wszystkie dodatki dostępne do danych modeli...
dziennik.pl / Mateusz Szymański
3 Zacznijmy od Kii, która ewidentnie została upodobniona do niemieckiego rywala. Kia nie ma takiego doświadczenia w budowaniu aut przeznaczonych na europejskie rynki, więc nic dziwnego, że podpatrywała Volkswagena, który od prawie 40 lat daje klientom to, czego potrzebują...
dziennik.pl / Mateusz Szymański
4 Nowy cee’d ma wszystko, co obecnie uważa się za modne, czyli: światła LED do jazdy dziennej, plastiki przypominające fortepian i brązowy lakier w palecie barw...
dziennik.pl / Mateusz Szymański
5 Nie sposób pominąć przerażającej liczby rozmaitych przycisków, które montowano wszędzie tam, gdzie tylko było odrobinę niezagospodarowanej przestrzeni. W zasięgu ręki kierowcy naliczyliśmy około 90 przycisków, pokręteł i przełączników. Teoretycznie każdy z nich ma swoje zastosowanie, ale w praktyce odnalezienie potrzebnej funkcjonalności kosztuje kilkaset metrów przejechanych ze wzrokiem oderwanym od tego, co dzieje się przed autem
dziennik.pl / Mateusz Szymański
6 W golfie również zadbano o to, aby kierowca miał poczucie panowania nad światem. Jednak recepta na sukces według projektantów Volkswagena ma zupełnie inną treść...
dziennik.pl / Mateusz Szymański
7 W golfie wszystko zostało rozplanowane tak, aby obsługa auta była intuicyjna. Na oddzielny elaborat zasługuje olbrzymi wyświetlacz systemu multimedialnego i nawigacji, który działa precyzyjnie. Ciekawym rozwiązaniem jest to, że ikony na wyświetlaczu pojawiają się w momencie gdy zbliżamy do niego rękę. Małe, a cieszy...
dziennik.pl / Mateusz Szymański
8 Kierownica w Kii ma ciekawszy kształt, ale to ze sterem golfa w rękach czujesz, że jest właśnie tak jak powinno być …
dziennik.pl
9 Następną kategorią, którą postanowiliśmy porównać są fotele...
dziennik.pl / Mateusz Szymański
10 Testowana Kia gościła pasażerów na pięknie wyglądającym skórzanym zestawie, który miał funkcję podgrzewania i elektryczną regulację. Fotele jednak okazały się za mało wyprofilowane i nie wygodne z powodu krótkiego siedziska
dziennik.pl / Mateusz Szymański
11 Z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Podłokietnik to element seryjny wersji L...
dziennik.pl
12 W golfie manualna regulacja wypadała blado, jednak po zajęciu miejsca za kierownicą niemal każdy poczuje się tak, jakby się w tym fotelu urodził
dziennik.pl / Mateusz Szymański
13 W tylnej części kabiny pasażerskich osoby jadące Volkswagenem będą miały więcej miejsca na nogi
dziennik.pl / Mateusz Szymański
14 Standardowe pojemności bagażników obu aut są identyczne, 380 litrów. Natomiast po złożeniu tylnej kanapy kia cee’d może przewieźć 1380, a Volkswagen golf 110 litrów mniej
dziennik.pl / Mateusz Szymański
15 Zawieszenie i układ jezdny różniły się diametralnie. Nie tylko z tego powodu, że pod maską golfa pracował dwulitrowy turbodiesel o mocy 150 KM, który wymaga dopłaty kilkunastu tysięcy złotych, a pod maską Kii benzyna 1,6 o mocy 136 KM
dziennik.pl / Mateusz Szymański
16 Główna różnica polegała na tym, że golf jeździ o niebo lepiej niż Kia. Volkswagen zachwyca precyzją prowadzenia i kulturą wybierania nierówności. Bez wątpienia jest to zasługa niezależnego zawieszenia zamontowanego z tyłu (występuje w droższych wersjach, w tańszych jest tradycyjna belka). Nadwozie golfa VII generacji jest sztywniejsze , dzięki czemu auto łatwiej wyczuć i lepiej reaguje na polecenia kierowcy
dziennik.pl / Mateusz Szymański
17 Po przejechaniu golfem ponad 1300 kilometrów i przesiadce do Kii odczuliśmy dużą różnicę w jakości prowadzenia. Tu Koreańczycy muszą jeszcze dużo popracować...
dziennik.pl / Mateusz Szymański
18 Czy to się komuś podoba, czy nie - na oddzielny, pochwalny akapit zasługuje praca skrzyni biegów DSG z golfa. Nie potrzeba punku odniesienia, aby obiektywnie stwierdzić, że jest rewelacyjna. Ale Kia taki punkt odniesienia nam dostarczyła
dziennik.pl / Mateusz Szymański
19 Bez wdawania się w szczegóły podpowiadamy, że nie ma sensu decydować się na dwusprzęgłowy automat do kii cee'd...
dziennik.pl / Mateusz Szymański
20 Po przejechaniu golfem ponad 1300 kilometrów i przesiadce do Kii odczuliśmy dużą różnicę w jakości prowadzenia. Tu Koreańczycy muszą jeszcze dużo popracować...
dziennik.pl / Mateusz Szymański
21 Golf VII generacji również nie jest tani. Za mocniejsze silniki przyjdzie nam słono zapłacić, podobnie jak za elementy podnoszące komfort podróżowania...
dziennik.pl / Mateusz Szymański
22 Jednak utrata wartości Volkswagena jest sporo mniejsza, a auto cieszy się prestiżem i ma ugruntowaną pozycję na rynku
dziennik.pl
23 Porównanie wygrywa golf i ma przewagę na każdym polu. Przed zakupem kompaktowego Volkswagena warto rozważyć wybór benzynowych jednostek napędowych, ze względu na ich cenę
dziennik.pl / Mateusz Szymański
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję