Nowa limuzyna dla prezydenta. Ma królewskie wyposażenie i trzy rzędy foteli. Pierwsze ZDJĘCIA
1 Nowe audi A8 L extender powstało po skomplikowanej operacji. Niemieccy inżynierowie "zwykłe" A8 L rozciągnęli do długości 6,36 m, zwiększyli także rozstaw osi 4,22 m… Nowa limuzyna w formacie XXL ma o 1,09 m większy rozstaw osi niż wydłużona wersja A8. By samochód nie wyglądał jak pokraczny jamnik inżynierowie przebudowali całą karoserię, począwszy od słupka A...
Audi
2 Na pokładzie audi A8 L extended w trzech rzędach zamontowano sześć osobnych foteli. Wszyscy pasażerowie siedzą w kierunku jazdy. Siedzenia obito wyjątkowo miękką skórą Valcona w kolorze aksamitnego beżu
Audi
3 Fotele drugiego i trzeciego rzędu są pojedyncze i wyposażone w elektryczną regulację. Dodatkowo, przy trzecim rzędzie siedzeń znajdziemy kontynuację konsoli środkowej, wyświetlacz Rear Seat Entertainment oraz lodówkę...
Audi
4 Audi A8 L extended ma prawie w całości aluminiową karoserię znaną już z seryjnego A8, osadzoną na Audi Space Frame. W procesie produkcyjnym powiększonego modelu inżynierowie wydłużyli progi boczne i tunel środkowy, wykorzystując do tego wytłaczane, aluminiowe profile, wspomagające również obieg powietrza w tunelu środkowym...
Audi
5 Podwójna ścianka oddziela przedział pasażerski od bagażnika, a w dach wmontowano dodatkowe aluminiowe profile rurowe oraz usztywnienia poprzeczne. Inżynierowie Audi zapewniają, że dzięki tym zabiegom sztywność skrętu jest taka sama jak w modelu A8 L...
Audi
6 Reprezentacyjna limuzyna formatu XXL jest w delikatnym kolorze niebieskim Mondschein z efektem metalicznym.
Audi
7 W zewnętrznej warstwie dachu inżynierowie umieścili szklaną szybę długości 2,40 m. Rolety przeciwsłoneczne - po jednej na każdy rząd siedzeń - zapobiegają nagrzewaniu się wnętrza przy silnym nasłonecznieniu.
Audi
8 Reflektory i światła tylne posiadają małe, dodatkowe światła obrysowe, przewidziane przepisami prawa dla pojazdów tej długości.
Audi
9 Za napęd unikatowego audi A8 odpowiedzialny jest silnik 3.0 TFSI o mocy 310 KM (moment obrotowy 440 Nm). W efekcie limuzyna od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,1 sekundy. Prędkośc maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Audi
10 Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic współpracuje ze stałym napędem cztery koła quattro. Za 19-calowymi, 15-ramiennymi felgami, zamontowano układ hamulcowy zapożyczony z usportowionego S8. Nic dziwnego, skoro najnowsza limuzyna waży 2418 kilogramów.
Audi
11 Nowe A8 L extender powstało na zamówienie jednego z europejskich klientów. Audi twierdzi, że ten samochód zainteresował też innych i niemiecki producent otrzymuje kolejne zamówienia na unikatowe A8 L extended. Może BOR pokusi się i kupi taką królewską limuzynę.
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję