NOWA kia sportage już w Polsce! Wiemy, ile kosztuje najtańszy model. Zobacz ZDJĘCIA
1 Nowa kia sportage, to nowy image koreańskiej marki. Bardziej drapieżny. Auto sprawia wrażenie delikatnie pochylonego do tyłu. Światła główne nie są już zintegrowane z atrapą chłodnicy - rozciągają się ku kabinie. Charakterystyczny dla nowych Kia grill w kształcie "tygrysiego nosa" został poszerzony i osadzony niżej niż do tej pory. Wiadomo, że nowa kia sportage urosła. Rozstaw osi stał się dłuższy o 30 mm i teraz wynosi 2670 mm. Nowy SUV jest także dłuższy o 40 mm - od przedniego do tylnego zderzaka auto mierzy 4480 mm. Wysokość pozostała bez zmian.
KIA
2 Kokpit nowego sportage jest bardziej zorientowany na kierowcę - dolna cześć jest pochylona jego stronę o 10 stopni. Po kilku minutach spędzonych w kabinie można powiedzieć, że auto zdaje się być przyjazne w obsłudze - wszystkie przełączniki są czytelne i logicznie rozmieszczone. Specjaliści od wyciszenia solidnie zapracowali na swoje wynagrodzenie - w kabinie jest przyjemniej niż w poprzedniku. Przed hałasem z zewnątrz pasażerów nowego sportage chroni m.in. grubsza szyba czołowa, nowa podwójna uszczelka panoramicznego okna dachowego i dodatkowe wygłuszenie w drzwiach. Poza tym są jeszcze grubsze maty izolujące komorę silnika i wnęki kół.
KIA
3 Przedstawiciele marki Kia twierdzą, że pod względem jakości wykonania kabiny nowy sportage zaoferuje swoim użytkownikom materiały i precyzję spasowania jakiej jeszcze nie było w autach tej marki. I faktycznie w aucie widzianym na żywo wrażenie robi spasowanie wnętrza - deskę rozdzielczą wykonano z większą starannością niż w poprzedniku. Są nowe miękkie, przyjemne materiały. Auto jest bardzo przestronne...
KIA
4 W kabinie nowego sportage przybyło miejsca nad głowami pasażerów - do 997 mm (+5 mm) z przodu i 993 mm (16 mm) z tyłu. Także nogi mają więcej swobody - z przodu przybyło 19 mm do 1129 mm, z tyłu plus 7 mm do 970 mm.
KIA
5 Bagażnik także jest większy - z 465 litrów urósł do 503 l. Nowością jest pojemnik na drobiazgi pod podłogą. W nowym sportage zwiększono również pojemność zbiornika paliwa - z 58 do 62 litrów. Zbiornik paliwa mieści 62 l zamiast 58 l. Silniki?
KIA
6 Nowa kia sportage stała się również bardziej opływowa - współczynnik oporu aerodynamicznego udało się zredukować z 0,35 do 0,33. Lampy tylne łączy poprzeczna listwa ozdobna, a kierunkowskazy i światła cofania zostały rozdzielone oraz przeniesione nieco niżej - te sztuczki stylistyczne zaczerpnięto z koncepcyjnej kia provo z 2013 roku.
KIA
7 Silniki? Producent zapowiada benzynową jednostkę 1.6 o mocy 132 KM (161 Nm) znaną ze schodzącego modelu. Pod karoserią nowego sportage zadebiutuje zupełnie nowy turbobenzynowiec 1.6/177 KM (265 Nm) - ta jednostka będzie dostępna w połączeniu z automatem dwusprzęgłowym i napędem 4x4.
KIA
8 Nie zabraknie też turbodiesli - najsłabszy 1.7 wyprodukuje 115 KM mocy i 280 Nm momentu obrotowego. Wysokoprężny silnik 2.0 CRDi będzie oferowany jako wersja o mocy 136 KM (373 Nm) oraz 185 KM (400 Nm). Dwulitrowy będzie można mieć z napędem na cztery koła i automatyczną przekładnią dwusprzęgłową. W Polsce kierowcy będą mogli zacząć składać zamówienia na sportage IV generacji w pierwszym kwartale 2016 r.
KIA
9 Cena najtańszej kii sportage nowej generacji w Polsce startuje od 74 990 zł - za model w wersji S z napędem na przednie koła i benzynowym silnikiem 1,6/132 KM z 6-biegową przekładnią manualną. Taki model jest wyposażony między innymi w klimatyzację, radio, komputer pokładowy i 16-calowe alufelgi. Ile kosztują rywale z którymi walczy koreański SUV? Podstawowa toyota RAV4 - od niemal 122 tys. zł, schodzący z rynku volkswagen tiguan - od 97 190 zł (w promocji od 79 tys. zł), hyundai tucson to wydatek od 78,5 tys. zł.
KIA
10 Jednak w opinii producenta popartej wynikami sprzedaży poprzedniej generacji znacznie bardziej popularną będzie odmiana M, która w porównaniu do najtańszej S jest bogatsza m.in. o tempomat, światła do jazdy dziennej LED, Bluetooth, sterowanie audio z kierownicy i 17-calowe alufelgi. Tak wyposażona kia sportage kosztuje od 80 990 zł.
KIA
11 Najczęściej do tej pory wybierana w Polsce wersja L w przypadku nowej generacji sportage kosztuje od 92 990 zł. Taki SUV jest wyposażony w automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, bezkluczykowy dostęp do auta, nawigację, półskórzaną tapicerkę i układ wykrywania niezamierzonego przekroczenia pasa ruchu.
KIA
12 Najbogatsza odmiana XL jest dostępna jedynie z silnikami Diesla i kosztuje od 116 990 zł (1,7 CRDI/115 KM) do niemal 141,5 tys. zł (2,0 CRDi/185 KM w duecie z automatem). Za takie pieniądze kia sportage jest wyposażona m.in. w elektrycznie regulowane fotele z z podgrzewaniem oraz wentylacją, 19-calowe alufelgi i system multimedialny z większym 8-calowym ekranem i nagłośnieniem JBL.
KIA
13 Absolutną nowością w ofercie jest stylizowana na sportową wersja GT Line (na zdjęciu). Taki samochód wyróżniają diodowe światła przeciwmgielne przypominające układ czterech kostek lodu. Auto wypuszcza spaliny przez podwójny wydech i toczy się na 19-calowych alufelgach.
KIA
14 Wnętrze wersji GT Line wyróżnia spłaszczona u dołu kierownica z łopatkami do zmiany biegów, aluminiowe nakładki na pedały, progi i krawędź bagażnika, skórzana tapicerka, ozdobne listwy boczne i czarne elementy na konsoli środkowej lakierowane na wysoki połysk oraz czarna podsufitka. Ceny sportage w wersji GT Line startują od 109 990 zł (za wersję z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI 177 KM, przekładnią mechaniczną i z napędem na przednie koła; 177-konna jednostka występuje jedynie w odmianie GT Line).
KIA
15
KIA
16
KIA
17
KIA
18
KIA
19
KIA
20
KIA
21
KIA
22
KIA
23
KIA
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję