Reklama
Reklama
Warsaw
Reklama

NOWA kia sportage już w Polsce! Wiemy, ile kosztuje najtańszy model. Zobacz ZDJĘCIA

28 stycznia 2016, 11:12
Kia twierdzi, że trzy dotychczasowe generacje sportage znalazły na świecie 3,3 mln chętnych. Od 1993 roku, kiedy debiutowała pierwsza generacja tego SUV-a, do końca 2015 roku z salonów koreańskiej marki w Europie wyjechało 414 tys. egzemplarzy tego modelu. W Polsce, od 1995 roku do dzisiaj, kierowcy kupili łącznie 34 tys. egzemplarzy sportage trzech generacji. Co ważniejsze, od debiutu modelu poprzedniej generacji w 2010 roku, ten SUV jest bestsellerowym modelem Kia zarówno w Polsce, jak i w Europie.W ubiegłym roku Polacy kupili 5368 egzemplarzy sportage. Ponad połowa zarejestrowanych w 2015 aut było napędzanych benzynowym silnikiem 1,6/135 KM. Drugą najpopularniejszą jednostką napędową był turbodiesel 1,7/115 KM (25 proc. sprzedaży). Aż 7 na 10 sportage, które wyjechały z salonów w ciągu minionych 12 miesięcy, było wyposażone w najdroższe pakiety - L i XL. Jedynie 15 proc. Osób zdecydowało się na zakup samochodu z napędem na cztery koła. Jeszcze mniej, bo tylko 10 proc., wybrało wersję z automatyczną skrzynią biegów.Od 2011 do 2015 roku sprzedaż SUV-ów segmentu C wzrosła w Polsce od niecałych 29 tys. do 47 tys. egzemplarzy rocznie. Kompaktowe SUV-y mają już 13-procentowy udział w rynku i popyt na modele tego typu stale rośnie. W 2015 roku udział sportage w sprzedaży samochodów tej klasy wyniósł 11 proc., czyli dokładnie tyle ile łącznie udział w sprzedaży konkurencyjnych modeli Hyundaia - ix35 i tucsona - oraz więcej niż udział w sprzedaży toyoty RAV4 (8 proc.) czy VW tiguana (6 proc.).Czy NOWA kia sportage, którą już można zamawiać w polskich salonach, jeszcze mocniej pognębi rywali? Cena, wyposażenie i uroda zrobią swoje?
Kia twierdzi, że trzy dotychczasowe generacje sportage znalazły na świecie 3,3 mln chętnych. Od 1993 roku, kiedy debiutowała pierwsza generacja tego SUV-a, do końca 2015 roku z salonów koreańskiej marki w Europie wyjechało 414 tys. egzemplarzy tego modelu. W Polsce, od 1995 roku do dzisiaj, kierowcy kupili łącznie 34 tys. egzemplarzy sportage trzech generacji. Co ważniejsze, od debiutu modelu poprzedniej generacji w 2010 roku, ten SUV jest bestsellerowym modelem Kia zarówno w Polsce, jak i w Europie.W ubiegłym roku Polacy kupili 5368 egzemplarzy sportage. Ponad połowa zarejestrowanych w 2015 aut było napędzanych benzynowym silnikiem 1,6/135 KM. Drugą najpopularniejszą jednostką napędową był turbodiesel 1,7/115 KM (25 proc. sprzedaży). Aż 7 na 10 sportage, które wyjechały z salonów w ciągu minionych 12 miesięcy, było wyposażone w najdroższe pakiety - L i XL. Jedynie 15 proc. Osób zdecydowało się na zakup samochodu z napędem na cztery koła. Jeszcze mniej, bo tylko 10 proc., wybrało wersję z automatyczną skrzynią biegów.Od 2011 do 2015 roku sprzedaż SUV-ów segmentu C wzrosła w Polsce od niecałych 29 tys. do 47 tys. egzemplarzy rocznie. Kompaktowe SUV-y mają już 13-procentowy udział w rynku i popyt na modele tego typu stale rośnie. W 2015 roku udział sportage w sprzedaży samochodów tej klasy wyniósł 11 proc., czyli dokładnie tyle ile łącznie udział w sprzedaży konkurencyjnych modeli Hyundaia - ix35 i tucsona - oraz więcej niż udział w sprzedaży toyoty RAV4 (8 proc.) czy VW tiguana (6 proc.).Czy NOWA kia sportage, którą już można zamawiać w polskich salonach, jeszcze mocniej pognębi rywali? Cena, wyposażenie i uroda zrobią swoje? / KIA
Nowy styl, nowa konstrukcja i więcej miejsca na pokładzie. Oto nowa kia sportage wjechała do Polski. Azjatycki koncern wprowadza zupełnie nowe czwarte pokolenie SUV-a, który zawładnął kierowcami nad Wisłą. Cena? Wygląda na to, że koreańska marka ponownie zastawiła sidła na rywali.

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Reklama
Zobacz
Reklama