Kia wprowadza na rynek nowy model. Zapatrzyli się w BMW i Mazdę. Mamy ZDJĘCIA
1 We Frankfurcie poznaliśmy nową generację optimy w europejskiej specyfikacji. Samochód po raz pierwszy będzie dostępne z mocnymi silnikami. Topową odmianą będzie optima GT. Wygląd?
Newspress
2
Od pewnego czasu koreańskie auta pod względem stylistyki biją na głowę konkurencję. W Wolfsburgu po obejrzeniu na salonie nowej optimy najpewniej kolejny raz żałują, że pozwolili w 2006 roku odejść Peterowi Schreyerowi do koreańskiej konkurencji. Przypominamy, że niemiecki projektant - ikona motoryzacyjnej stylizacji - był ojcem kultowej już pierwszej generacji audi TT czy też volkswagen new beetle.
Nowa optima GT wygląda bardziej atletycznie niż standardowe wersje tego auta - wyróżnia się przeprojektowanym grillem i odważniejszą, bardziej drapieżną stylizacją nadwozia.
Newspress
3 Inżynierowie obiecują poprawę właściwości jezdne optimy - z doświadczenia wiemy, że w schodzącym modelu o ile zawieszenie resorowało komfortowo, to już zachowanie np. w zakrętach odstawało od konkurencyjnych aut. W nowej generacji zwłaszcza model GT ma dawać kierowcy największą przyjemność z jazdy - samochód to wspólny projekt inżynierów z Kia Motors w Namyang w Korei oraz europejskiego centrum badawczo-rozwojowego w Rüsselsheim w Niemczech.
Newspress
4
Wiadomo, że optima GT zostanie wyposażona w zawieszenie "europejskie" w dodatku bardziej "sportowe" niż w wersjach standardowych. Limuzyna dostanie też nowy system elektronicznej kontroli układu jezdnego ECS, wpływający na siłę tłumienia amortyzatorów dla każdego koła z osobna. Pojawią się większe tarcze hamulcowe i nowe wspomaganie układu kierowniczego.
Nowa optima delikatnie nabrała ciała i urosła. Rozstaw osi wydłużono do 2805 mm (+10 mm), podobnie jak długość całkowitą - do 4855 mm. Samochód jest o 25 mm szerszy - 1860 mm oraz o 10 mm wyższy (1465 mm). Dodatkowe milimetry nie poszły w gwizdek.
Newspress
5 Konstruktorzy zapewniają o większej: przestrzeni nad głową, szerokości na wysokości ramion oraz większej swobodzie na nogi pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Pojemność kufra nowej optimy wzrosła z 505 do 510 litrów. Załadunek powinien ułatwić szerszy otwór bagażnika oraz podpodłogowy schowek na drobiazgi pomoże w zaprowadzeniu porządku - w końcu najłatwiej zamiata się pod dywan :)
KIA
6 Duże wrażenie zrobiło na nas wnętrze - uporządkowane i wykonane z większą starannością niż dotychczas. Są nowe miękkie, przyjemne materiały. Specjaliści najwidoczniej zapatrzyli się na BMW serii 5 i mazdę 6 - to nie grzech, lecz ogromna zaleta.
KIA
7 Sercem optimy GT będzie 245-konny turbobenzynowy silnik 2.0 T-GDI (353 Nm momentu obrotowego). Napęd na koła przeniesie 6-biegowy automat. Z wstępnych danych wynika, że nowa limuzyna Kii od zera do 100 km/h przyspieszy w 7,4 sekundy. Prędkość maksymalna - 240 km/h. Średnie spalanie zdaniem producenta nie powinno przekroczyć 8,2 l na 100 km.
Newspress
8 Kiedy na rynku? Wiadomo, że standardowa gama optimy wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2015 r. Topowa optima GT dołączy do oferty w drugiej połowie 2016 roku i będzie pierwszą, sportową wersją tego modelu w Europie. Również w przyszłym roku kierowcy dostaną optimę w nadwoziu kombi.
Newspress
9
Nowa kia optima w odmianie standardowej na polskim rynku będzie dostępna z dwoma silnikami do wyboru (diesel lub benzyna). Producent przewiduje, że zmodernizowana jednostka wysokoprężna 1.7 CRDi będzie prawdopodobnie najpopularniejszą opcją nabywców na rynkach Europy.
Silnik 1.7 CRDi rozwija moc 141 KM oraz moment obrotowy 340 Nm (poprzednio 136 KM i 325 Nm). Taki model ma spalać średnio 4,2 l/100 km. Zryw od zera do setki - 10 sekund.
W nowej optimie dostępny będzie także silnik benzynowy 2.0 CVVL (o zmiennych fazach rozrządu) o mocy 163 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma trwać 9,4 s. W tym przypadku producent obiecuje spalanie na poziomie 7,4 l/100 km.
Wiadomo, że Kia pracuje też nad rozwiązaniami, które zostaną zastosowane w przewidzianej na 2016 rok optimie z napędem hybrydowym typu plug-in.
dziennik.pl
10
KIA
11
Newspress
12
KIA
13
KIA
14
Newspress
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję