Oto nowa kia sportage, czyli następca ulubiongo SUV-a Polaków. ZDJĘCIA z premiery
1
Największą zmianą w stylizacji karoserii jest nowe oblicze samochodu, w którym światła główne nie są już zintegrowane z atrapą chłodnicy - a rozciągają się ku tyłowi. Charakterystyczny dla nowych Kia grill w kształcie "tygrysiego nosa" został poszerzony i osadzony niżej niż do tej pory.
Wiadomo, że nowa kia sportage urosła. Rozstaw osi stał się dłuższy o 30 mm i teraz wynosi 2670 mm. Nowy SUV jest także dłuższy o 40 mm - od przedniego do tylnego zderzaka auto mierzy 4480 mm. Wysokość pozostała bez zmian. Auto sprawia wrażenie delikatnie pochylonego do tyłu.
Newspress
2 Przedstawiciele marki Kia twierdzą, że pod względem jakości wykonania kabiny nowy sportage zaoferuje swoim użytkownikom materiały i precyzję spasowania jakiej jeszcze nie było w autach tej marki. I faktycznie w aucie widzianym na żywo we Frankfurcie wrażenie robi spasowanie wnętrza - deskę rozdzielczą wykonano z większą starannością niż w poprzedniku. Są nowe miękkie, przyjemne materiały. Auto jest bardzo przestronne. O komfort podróży zadba jeszcze lepsze wyciszenie wnętrza.
KIA
3
Nowa kia sportage stałą się również bardziej opływowa - współczynnik oporu aerodynamicznego udało się zredukować z 0,35 do 0,33.
Lampy tylne łączy poprzeczna listwa ozdobna, a kierunkowskazy i światła cofania zostały rozdzielone oraz przeniesione nieco niżej - te sztuczki stylistyczne zaczerpnięto z koncepcyjnej kia provo z 2013 roku.
Newspress
4
Nowa kia sportage stała się również bardziej opływowa - współczynnik oporu aerodynamicznego udało się zredukować z 0,35 do 0,33.
Lampy tylne łączy poprzeczna listwa ozdobna, a kierunkowskazy i światła cofania zostały rozdzielone oraz przeniesione nieco niżej - te sztuczki stylistyczne zaczerpnięto z koncepcyjnej kia provo z 2013 roku.
Newspress
5 Kokpit nowego sportage jest bardziej zorientowany na kierowcę - dolna cześć jest pochylona jego stronę o 10 stopni. Po kilku minutach spędzonych w kabinie można powiedzieć, że auto zdaje się być przyjazne w obsłudze - wszystkie przełączniki są czytelne i logicznie rozmieszczone.
KIA
6 W kabinie nowego sportage przybyło miejsca nad głowami pasażerów - do 997 mm (+5 mm) z przodu i 993 mm (16 mm) z tyłu. Także nogi mają więcej swobody - z przodu przybyło 19 mm do 1129 mm, z tyłu plus 7 mm do 970 mm.
KIA
7 Bagażnik także jest większy - z 465 litrów urósł do 503 l. Zbiornik paliwa mieści 62 l zamiast 58 l. Silniki?
dziennik.pl
8 Silniki? Producent zapowiada benzynową jednostkę 1.6 o mocy 132 KM (161 Nm) znaną ze schodzącego modelu. Pod karoserią nowego sportage zadebiutuje zupełnie nowy turbobenzynowiec 1.6/177 KM (265 Nm) – ta jednostka będzie dostępna w połączeniu z automatem dwusprzęgłowym i napędem 4x4.
Newspress
9
Nie zabraknie też turbodiesli - najsłabszy 1.7 wyprodukuje 115 KM mocy i 280 Nm momentu obrotowego. Wysokoprężny silnik 2.0 CRDi będzie oferowany jako wersja o mocy 136 KM (373 Nm) oraz 184 KM (400 Nm). Dwulitrowy będzie można mieć z napędem na cztery koła i automatyczną przekładnią dwusprzęgłową.
W Polsce kierowcy będą mogli zacząć składać zamówienia na sportage IV generacji w pierwszym kwartale 2016 r. Ceny poznamy w grudniu 2015 roku.
dziennik.pl
10 Stylizacja sportage nowej generacji jest dziełem europejskiego studia designu Kia we Frankfurcie, we współpracy z centralą w koreańskim Namyang i atelier projektowym Irvine w Kalifornii. Przedstawiciele producenta zapowiadają, że czwarta generacja tego SUV-a zwiastuje twarz przyszłych modeli azjatyckiej marki.
dziennik.pl
11
Newspress
12
KIA
13
Newspress
14
Newspress
15
Newspress
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję