Nowe kombi z małym pragnieniem - spala 1,6 l na 100 km. Nowe Audi prologue Avant. ZDJĘCIA
1
Projektanci twierdzą, że przy tworzeniu nowego kombi spoglądali na zdjęcia z przeszłości, a konkretnie na fotki modelu avant z 1982 roku (audi 100 avant C3).
Nowe audi prologue avant ma 5,11 m długości, 1,97 m szerokości, 1,40 m wysokości, a rozstaw osi to 3,04 m.
Koła mają średnicę 22 cali, a opony rozmiar 285/30.
Audi
2
W środku niemiecki minimalizm naszpikowany bajerami - nie uświadczysz tu zbyt wielu przycisków czy pokręteł. Większość funkcji życiowych nowego kombi obsługuje się za pomocą ekranów dotykowych.
Na konsoli tunelu środkowego przewidziano wyświetlacz do wprowadzania pisma, obsługi klimatyzacji i systemów informacyjnych. Znaczna jego część, to bardzo cienka, elastyczna folia OLED (OLED: organic light emitting diodes - diody organiczne) - inżynierowie twierdzą, że ekran pokazuje grafikę wysokiej jakości. Jednak najciekawszy w tym modelu jest układ napędowy...
Audi
3 W nowym modelu inżynierowie Audi do roboty zapędzili prawie identyczny napęd jak w nowym audi Q7 etron quattro, które na rynku pojawi się latem 2015. Jednostka 3.0 TDI w Audi prologue Avant ma moc 353 KM, a silnik elektryczny zintegrowany z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, wytwarza dodatkową moc do 100 kW. Efekt?
Audi
4 Moc systemowa układu spalinowo-elektrycznego nowego audi prologue avant wynosi łącznie 445 KM, a systemowy moment obrotowy - 750 Nm. Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic łączy hybrydowy zespół z napędem na cztery koła quattro.
Audi
5 Jeśli wierzyć niemieckim inżynierom to ich nowe dziecko od 0 do 100 km/h ma przyspieszać w 6,6 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Zamontowany z tyłu akumulator litowo-jonowy magazynuje 14,1 kWh energii - kiedy jest naładowany do pełna pozwala przejechać w trybie elektrycznym ok. 54 km.
Audi
6
Przedstawiciele niemieckiej marki twierdzą, że według testów zużycia paliwa NEDC stosowanych dla pojazdów hybrydowych typu plug-in, nowe audi prologue avant na 100 km potrzebuje 1,6 litra paliwa.
Okazuje się, że w Genewie historia zatoczy koło. Nowe Audi prologue Avant jest wyposażone w tylną oś ze skrętnymi kołami (wychylają się maksymalnie do 5 stopni). Przypominamy, że ponad 30 lat wcześniej w 1984 roku inżynierowie z Ingolstadt pokazali Audi quattro z czterema skrętnymi kołami.
Audi
7 Reflektory zostały wyposażone w technikę laserową - światło jest podzielone na ogromną liczbę malutkich pikseli, co w efekcie pozwala na najróżniejsze sposoby podziału wiązki świetlnej (np. wydzielenie pojazdu przed audi , tak by go nie oślepić).
Audi
8 Lusterka boczne to małe rzeźby z aluminium, a w listwach okien umieszczono niewidoczne czujniki służące do otwierania drzwi. Gdy kierowca dotknie podświetlonych powierzchni, napęd elektryczny otwiera pozbawione klamek drzwi.
Audi
9 Samochód na pokład zabiera cztery osoby. Pasażerowie tylnych osobnych foteli mogą podłączyć specjalne tablety do pokładowej sieci i buszować po internecie.
Audi
10 Kiedy na drodze? Audi prologu Avant to drugi prototyp po pokazanym jesienią modelu prologue coupe. Jeśli wierzyć plotkom, to oba samochody zapowiadają produkcyjną wersję audi A9, które powinno pojawić się za kilka miesięcy. Pozostaje mieć nadzieję, że właśnie tak będzie wyglądać nowa linia kombi z Niemiec.
Audi
11
Audi
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję