NOWY volkswagen, który wyprodukują tylko Polacy! Pierwsze zdjęcia w dziennik.pl
1
Przypominamy, że wielkopolski zakład produkuje poprzednią generację caddy od jesieni 2003 roku - w Poznaniu, w ciągu 11 lat powstało już ponad 1,5 mln sztuk tego auta. Tylko w 2014 wyprodukowano tam 170 tys. sztuk. Taśmy z nowym modelem ruszą już w maju 2015 roku.
Nowy volkswagen caddy to ostrzejsze kształty karoserii. Samochód zachował formę poprzednika, jednak widać w jego stylu nawiązania do golfa VII czy nowego passata. Na świat patrzy przez modne i duże reflektory.
PAP / Jakub Kaczmarczyk
2 Kabina nowego volkswagena caddy to popis niemieckiej praktyczności - sprawia wrażenie solidnej. Nie ma tu miejsca na wydumane rozwiązania - jest czytelnie, już na pierwszy rzut oka wiadomo do czego służą poszczególne przyciski i pokrętła. Odrobiny polotu dodają dekoracyjne panele, w które wkomponowano otwory nawiewu powietrza.
PAP / Jakub Kaczmarczyk
3 Przy kompletnie złożonym drugim rzędzie siedzeń w pięcioosobowym caddy bagażnik pomieści do 2850 litrów pakunków aż po dach. Po wyciągnięciu drugiego rzędu foteli nowy VW zmieści 3030 litrów. Dla poprawy widoczności pasażerowie w tylnej części podróżują wyżej tak, jakby siedzieli w kinie.
Volkswagen
4 Nowy caddy i silniki? Volkswagen stawia przed kierowcami do wyboru czerty jednostki wysokoprężne TDI i trzy turbobenzynowe TSI. Każda konstrukcja spełnia normy emisji spalin Euro 6. Producent przewidział też napęd na cztery koła. Moc?
PAP / Jakub Kaczmarczyk
5 Wśród czterech jednostek TDI rolę podstawowej pełni czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów, który jest dostępny w różnych wersjach mocy - od 75 KM do 150 KM. W opinii inżynierów najmniej oleju napędowego zużywa skonstruowany specjalnie na potrzeby miejskiego transportu dostawczy volkswagen caddy BlueMotion.
PAP / Jakub Kaczmarczyk
6 Najoszczędniejszym caddy będzie model BlueMotion, który na 100 km zużyje ledwie 4 litry oleju napędowego - powiedział dziennik.pl Tomasz Tonder, kierownik do spraw PR marki Volkswagen w Polsce. Nowy 1.4-I-TGI, następca popularnego caddy EcoFuel, zużywa jedynie 4,1 kg gazu ziemnego na 100 km. Dzięki downsizingowi i turbosprężarce uzyskuje on większą moc niż poprzednik, zużywając przy tym do 28 proc. mniej paliwa. - dodał Tonder.
PAP / Jakub Kaczmarczyk
7
W ofercie znajdą się także trzy silniki benzynowe, od czterocylindrowego 1.2 TSI o mocy 84 KM, poprzez trzycylindrowego 1.0 TSI uzyskującego 102 KM, po czterocylindrowego 1.4 TSI generującego 125 KM.
Wyposażenie? Nowy caddy ma być bardziej komfortowy i bezpieczny. Wprowadziliśmy do oferty wiele systemów wspomagających kierowcę, których próżno szukać wśród konkurencyjnych samochodów tej klasy - mówi dziennik.pl Tomasz Tonder, Volkswagen Group Polska.
Jako przykład wymienia system monitorowania otoczenia Front Assist, w skład którego wchodzi układ awaryjnego hamowania w mieście. Jak działa to rozwiązanie?
PAP / Jakub Kaczmarczyk
8
Nowy caddy może być wyposażony w system monitorowania otoczenia Front Assist, w skład którego wchodzi układ awaryjnego hamowania w mieście.
Jeśli kierowca, jadąc z prędkością do 30 km/h, nie zauważy przeszkody znajdującej się na drodze, system automatycznie przyhamuje samochód. W idealnym przypadku można dzięki niemu wyeliminować wypadki polegające na najechaniu na przeszkodę. Ponadto, osobowe wersje caddy, oprócz bocznych poduszek powietrznych wyposażono także w poduszki kurtynowe - opisuje Tonder.
PAP / Jakub Kaczmarczyk
9
Ludzie z Volkswagena uważają, że około 22 proc. wszystkich wypadków, w których pasażerowie odnoszą obrażenia, to kolizje z udziałem kilku pojazdów.
Rozwiązaniem, które ma minimalizować tego rodzaju zdarzenia jest znany z golfa system hamulcowy, który po zderzeniu sam automatycznie hamuje, jeśli kierowca caddy nie jest w stanie sam tego zrobić, tym samym zapobiega dalszym zderzeniom.
PAP / Jakub Kaczmarczyk
10 Na liście dodatków dostępny jest także system Light Assist (układ automatycznie włącza i wyłącza "długie światła") oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Drugi z nich, gdy stwierdzi, że sposób jazdy kierowcy odbiega od stylu uznanego za normalny - zaleci postój. Ogrzewanie przedniej szyby przyda się zimą.
PAP / Jakub Kaczmarczyk
11 Automatyczny system monitorujący odległość od pojazdu poprzedzającego (ACC, dostępny w opcji) działa przy prędkościach od 0 do 160 km/h (modele z dwusprzęgłową przekładnią DSG) lub od 30 do 160 km/h (wersje z mechaniczną skrzynią biegów). Radarowy czujnik tego urządzenia mierzy i kontroluje odległość oraz prędkość auta względem samochodu jadącego z przodu. System ACC zmniejsza prędkość pojazdu np. podczas jazdy w kolumnie albo w korku, w przypadku DSG doprowadzając nawet do całkowitego zatrzymania samochodu.
Volkswagen
12 Z zestawu dodatków można też zamówić zestaw audio a kamerą monitorującą teren za samochodem. Asystent parkowania Park Assist automatyczne zaparkuje nowego caddy nie tylko w zatoczce, a także prostopadle do jezdni. CENY?
Volkswagen
13
Najtańszy nowy volkswagen caddy (dostawczak) w Niemczech kosztuje od 14 785 euro netto (ponad 62 tys. zł). Od ok. 18 tys. euro brutto (po przeliczeniu - ok. 75 tys. zł) trzeba zapłacić za osobową odmianę conceptline, zastępująca dotychczasową podstawową startline. W obu przypadkach mowa o aucie napędzanym silnikiem 1.2 TSI/84 KM.
Co ciekawe, w Niemczech model caddy jest numerem jeden z niemal 43 proc. udziałem w rynku; nawet w Australii caddy jest liderem rynku.
W Polsce cenniki zostaną opublikowane w kwietniu, wtedy też dilerzy rozpoczną przyjmowanie zamówień. W trzecim kwartale 2015 roku nowy volkswagen caddy trafi do polskich salonów.
Volkswagen
14
Volkswagen
15
PAP / Jakub Kaczmarczyk
16
Volkswagen
17 Na odsłonie nowego volkswagena caddy pojawił się wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński.
Volkswagen
18
Volkswagen / Achim Hartmann
19
Volkswagen
20
Volkswagen
21
Volkswagen
22
Volkswagen
23
Volkswagen
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję