Nowa skoda fabia kombi kasuje golfa. Mamy pierwsze zdjęcia
1 Nowa fabia kombi wyglądem przypomina octavię i rapida spaceback. Konstruktorzy twierdzą, że mimo obniżenia nadwozia o 3 cm w stosunku do poprzednika, nowa konstrukcja zaoferuje więcej miejsca dla pasażerów. Bagażnik? Poprzednia fabia kombi II oferowała 480 l pojemności. Kufer nowego modelu jest jeszcze większy…
Skoda
2 Nowa skoda fabia jest o 10 mm dłuższa, o 90 mm szersza i o 31 mm niższa od poprzednika. Atutami auta mają być regularne kształty bagażnika i niski próg załadunku na wysokości 61 cm. Na życzenie nowe czeskie kombi może być wyposażone w regulowaną podwójną podłogę bagażnika - to dodatkowa płyta, która dzieli komorę kufra na dwa poziomy. Nowe kombi Skody schudło - w zależności od wersji auto waży nawet o 55 kg mniej od poprzednika.
Skoda
3 Nowa skoda fabia kombi zaoferuje bagażnik o pojemności 530 litrów, czyli o 200 l większy niż hatchback i 50 litrów więcej w porównaniu do poprzedniej fabii II z plecakiem. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń przestrzeń ładunkowa nowego auta wzrasta do 1395 litrów. Producent twierdzi, że to najbardziej pojemny kufer w segmencie B. Zaglądając klasę wyżej do kompaktów np. volkswagen golf 5d oferuje 380-litrowy bagażnik.
Skoda
4 Na pokładzie (zarówno fabii hatchback jak i kombi) zadebiutuje nowy system multimedialny MirrorLink, który będzie potrafił wyświetlać na ekranie kokpitu klony aplikacji, które mamy na smartfonie. Połączenie z siecią umożliwi telefon. Nową funkcją na pokładzie trzeciej generacji skody fabii jest system SmartGate, umożliwiający transfer najbardziej istotnych informacji o samochodzie - zużycia paliwa, średniej prędkości, kosztów aplikacji - do aplikacji smartfona w celu przechowywania i wykorzystania poza samochodem. Przesył danych jest bezprzewodowy dzięki wykorzystaniu wi-fi. Auto może mieć także panoramiczne okno dachowe czy system bezkluczykowy KESSY. W nowej fabii większy jest zarówno rozstaw przednich i tylnych kół, jak i rozstaw osi. Seryjnie auto po raz pierwszy otrzyma rozszerzoną funkcję elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS+.
Skoda
5 Nowa fabia kombi na 100 proc. zostanie wyposażona w jednostki napędowe takie jak model 5d (foto) - czyli z półek Volkswagena. Co ciekawe niektóre części nowego auta Skody okazują się być wymienne z VW golfem siódmej generacji. Wracając do napędu - kierowcy dostaną do wyboru cztery jednostki benzynowe i trzy turbodiesle. Wszystkie silniki będą standardowo wyposażone w system Start-Stop i układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Napęd będzie przekazywany za pomocą manualnej skrzyni biegów lub dwusprzęgłowej przekładni DSG. Nowe trzycylindrowe jednostki 1.0 MPI zasili wtrysk wielopunktowy, a czterocylindrowe 1.2 l są turbodoładowane i wyposażone we wtrysk bezpośredni. Moc - od 60 do 110 KM. Nie zabraknie odmian LPG.
Skoda
6 Fani silników TDI dostaną do wyboru trzy wersje turbodoładowanej, trzycylindrowej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail i aluminiowym blokiem. Moc od 75 do 105 KM. O ile liczba koni mechanicznych nie zmieniła się w stosunku do drugiej generacji fabii, to zmalała pojemność - z 1,6 do 1,4 litra.
Skoda
7 Skoda zapowiada, że pod koniec 2015 roku do oferty zostanie wprowadzona najoszczędniejsza fabia, wersja GreenLine z silnikiem 1.4 TDI/75 KM pod maską. System Start-Stop, rekuperacja energii kinetycznej i opony o obniżonym oporze toczenia w połączeniu z lepszą aerodynamiką pojazdu mają zdaniem inżynierów pozwolić na uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie 3,1 l/100 km. Ponoć oszczędniejsza jest już tylko najmniejsza w rodzinie czeskiej marki - citigo G-TEC zasilana gazem ziemnym CNG.
Skoda
8 Konstruktorzy nowej fabii hatchback twierdzą, że wobec poprzednika zwiększono przestronność zarówno wszerz, wzdłuż, jak i wzwyż. Auto mierzy od początku do końca 3992 mm. Mimo, że jest o 8 mm krótsza od poprzedniczki, to długość wnętrza wzrosła o około 8 mm, do 1674 mm. Podróżujący nową skodą będą mieli także 21 mm więcej miejsca na łokcie z przodu (teraz to razem 1401 mm) i 2 mm z tyłu (powiększenie do 1386 mm).
Skoda
9 Przedstawiciele czeskiej marki twierdzą, że nowa fabia hatchback będzie miała największy bagażnik w klasie. Pojemność przy piątce pasażerów na pokładzie wyniesie 330 litrów - czyli o 15 litrów więcej niż dotychczas. To także więcej niż mogą pomieścić konkurenci w tej klasie - kufer toyoty yaris zabierze 286 l powietrza, bagażnik volkswagena polo połknie 280 l pakunków, 288 l oferuje kia rio. Po złożeniu tylnych siedzeń zdolności przewozowe nowej fabii hatchback rosną do 1150 litrów. Wsiadanie na tylną kanapę ma ułatwiać otwór o szerokości 1098 mm. Pokrywa bagażnika otwiera się do 1915 mm. Przestrzeń ładunkowa ma 960 mm szerokości - to o 20 mm więcej niż miała poprzednia generacja fabii.
Skoda
10 Tylne drzwi nowej fabii pomieszczą półlitrowe butelki, a litrową połknie schowek w desce rozdzielczej. Razem we wnętrzu miejsce na siedem butelek: po jednej na każde z drzwi, na jedną w schowku deski rozdzielczej i na dwie w tunelu środkowym. W samochodzie znajduje się uchwyt na bilet parkingowy w słupku A koło kierowcy, a bagażnik można wyposażyć w dwa haki i dwie siatki ułatwiające utrzymanie porządku. Przednie światła przeciwmgielne wyposażono w funkcję doświetlania zakrętów.
Skoda
11 Dostępne będą trzy poziomy wyposażenia - podstawowa active (m.in. sześć poduszek powietrznych, ESP i ABS), ambition oraz style. Podobno przewidziana jest też wersja sedan. Konstruktorzy obiecują, że masa własna nowej fabii będzie nawet o 65 kg niższa niż dotychczas (w zależności od poziomu wyposażenia). Bazowy model z trzycylindrową jednostką 1.0 MPI bez kierowcy i płynów eksploatacyjnych powinien ważyć 980 kg. Nowa skoda fabia hatchback i kombi zadebiutują 2 października w czasie salonu samochodowego w Paryżu. Do Polski samochód trafi na początku 2015 r.
Skoda
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję