Nowy mercedes AMG-GT. Zdjęcia z sensacyjnej premiery niemieckiego giganta
1 Najnowszy GT to już drugi sportowiec opracowany w całości przez inżynierów z Affalterbach. W porównaniu do SLS AMG jest grzeczniejszy z wyglądu. Konstruktorzy zrezygnowali z drzwi unoszonych do góry, przez które SLS był też nazywany "skrzydlakiem".
PAP/EPA / BERND WEISSBROD
2 Sercem mercedesa-AMG GT jest nowa, 4-litrowa jednostka AMG V8 biturbo. Sprint do "setki" trwa 3,8 s. Prędkość maksymalna - 310 km/h. Nowa jednostka AMG jest wspomagana dwiema turbosprężarkami, które nie są montowane na zewnątrz, ale pomiędzy rozwidlonymi głowicami.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
3 Zastosowanie układu smarowania z suchą miską olejową pozwoliło zamontować silnik niżej, a co za tym idzie - obniżyć środek ciężkości i umożliwić uzyskanie wyższego przyspieszenia bocznego. Przy okazji, takie rozwiązanie zapewnia optymalne smarowanie nawet w szybko pokonywanych zakrętach.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
4 Głowica silnika została zrobiona ze stopu cyrkonu - ma to zapewnić większą odporność na temperaturę. Wnętrza cylindrów wykonane w technologii Nanoslide - dzięki niej mają być dwa razy twardsze niż z żeliwa.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
5 Kształt konsoli środkowej przypomina wlot powietrza typu NACA (rozwiązanie stosowane w autach z silnikiem umieszczonym za plecami kierowcy - powietrze zasysane przez tę dyszę jest przekazywane z dużą prędkością do jednostki napędowej). Materiały wykończeniowe nawiązują do tych stosowanych w świecie motorsportu, a układ instrumentów na konsoli AMG DRIVE UNIT najwidoczniej był wzorowany na układzie cylindrów w jednostce V8.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
6 Przedstawiciele niemieckiej marki twierdzą, że 4-litrowy motor AMG V8 biturbo powstaje w Affalterbach zgodnie z zasadą "jeden człowiek, jeden silnik". Każdy egzemplarz zdobi podpis technika odpowiedzialnego za montaż.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
7 Nowy mercedes-AMG GT będzie dostępny w dwóch wersjach - 462-konnej (600 Nm) i mocniejszej, oznaczonej literą S o mocy 510 KM (650 Nm). Napęd trafi na tylne koła za pośrednictwem siedmiostopniowej przekładni.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
8 Dzięki zamontowanego z przodu, cofniętego w stronę kabiny silnika oraz przekładni umieszczonej przy tylnej osi inżynierowie uzyskali korzystny rozkład mas (47:53), co w połączeniu z nisko położonym środkiem ciężkości ma pozwolić na agresywne prowadzenie i osiąganie wysokich prędkości w zakrętach.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9 Pod względem współczynnika mocy do masy - około 3,3 kg/KM - nowy mercedes-AMG GT należy do czołówki. Producent twierdzi, że auto ma średnio zużywać 9,3 l/100 km (cykl NEDC). Ktoś tu chyba opowiada… bajki?
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
10 Nowy mercedes-AMG GT ma być też ulubionym autem… golfistów. Wszystko przez bagażnik o pojemności 350 litrów, który zmieści dwie torby golfowe. Poprzeczna, aluminiowa belka za fotelami chroni bagaż przed przesuwaniem się podczas hamowania.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
11 Wielkie wloty wciągają powietrze i zapewniają jego dopływ do elementów układu chłodzenia. Przedni spojler obniża i poszerza optycznie sylwetkę samochodu. W wersji GT jest on lakierowany w kolorze nadwozia, a w GT S pokrywa go lśniąca czerń.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
12 Przedni spojler odpowiada nie tylko za ograniczenie unoszenia, ale kieruje też powietrze do chłodnic. Specjalne kanały doprowadzają je również do hamulców. Osłony pokrywające dużą część podwozia zapewniają jak najlepszy przepływ powietrza pochodzącego z chłodnicy oleju oraz płynącego w kierunku tylnego dyfuzora. W połączeniu z aktywnym tylnym spojlerem, którego ustawienie dostosowane jest do prędkości i trybu jazdy, dyfuzor skutecznie ogranicza unoszenie tyłu.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
13 Po otwarciu drzwi kierowcę wita komunikat na ekranie rozdzielającym dwa zatopione w tubach wskaźniki, w tym wyskalowany do 320 km/h prędkościomierz. Powierzchnia konsoli środkowej może być wykończona srebrnym chromem, matowym lub lśniącym włóknem węglowym, matowosrebrnym włóknem szklanym lub diamentową czernią z efektem trójwymiarowym. Ten ostatni uzyskano dzięki metodzie CVD (chemicznego osadzania z fazy gazowej). Co to oznacza? W temperaturze rzędu 1000 st. Celsjusza metal szlachetny reaguje z lśniącą, chromowaną powierzchnią, tworząc wytrzymałą i odporną na zarysowania warstwę.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
14 Model GT S wyróżnia się jeszcze bogatszym wyposażeniem, w tym wskaźnikami z prędkościomierzem wyskalowanym do 360 km/h i czerwonymi akcentami, kierownicą pokrytą czarną skórą nappa oraz mikrofibrą.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
15 Pędzącego GT zatrzymuje kompozytowy układ hamulcowy. Samochód jest uzbrojony w komplet wewnętrznie wentylowanych, perforowanych tarcz o średnicy 360 mm, a odmiana GT S ma przednie o średnicy zwiększonej do 390 mm oraz polakierowane na czerwono zaciski. Na życzenie obie wersje są dostępne z ceramiczno-kompozytowym układem hamulcowym - lżejszym i bardziej wytrzymałym, a przy tym jeszcze skuteczniejszym. Wykorzystuje on ceramiczne tarcze o średnicy 402 mm z przodu i 360 mm z tyłu.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
16 Rama przestrzenna nowego GT jest w ponad 90 proc. wykonana z aluminium. Tylną klapę wykonano ze stali, a przedni odcinek podłogi - z lekkiego magnezu. Nadwozie samochodu waży 231 kg. Masa gotowego do jazdy GT wynosi od 1540 kg.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
17 Mercedes-AMG GT jest wytwarzany w zakładach Mercedesa w Sindelfingen, a jego 4-litrowy silnik V8 biturbo powstaje w manufakturze Mercedes-AMG w Affalterbach. Samochód oficjalnie zadebiutuje w czasie wystawy w Paryżu. Na rynku pojawi się w 2015 roku.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję