Najważniejsza premiera na rynku. Nowa skoda fabia debiutuje w kawałkach. ZDJĘCIA
1 Nowa fabia ma być najmniej łapczywą na paliwo skodą z konwencjonalnym napędem. Ponoć oszczędniejsza jest już tylko najmniejsza w rodzinie - citigo G-TEC zasilana gazem ziemnym CNG.
Skoda
2 Jeśli wierzyć obietnicom inżynierów to jednostki napędowe, które dostanie nowa skoda fabia będą zużywać o 17 proc. mniej paliwa w porównaniu z poprzedniczką. Czesi twierdzą, że nowa fabia będzie najoszczędniejszą w historii modelu. Kierowcy dostaną do wyboru cztery jednostki benzynowe i trzy turbodiesle.
Skoda
3 Wszystkie silniki będą standardowo wyposażone w system Start-Stop i układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Napęd będzie przekazywany za pomocą manualnej skrzyni biegów lub dwusprzęgłowej przekładni DSG. Silniki mają spełniać normę emisji spalin Euro6. Oto szczegóły…
Skoda
4 Nowe trzycylindrowe jednostki 1.0 MPI zasili wtrysk wielopunktowy, a czterocylindrowe 1.2 l są turbodoładowane i wyposażone we wtrysk bezpośredni. Moc - od 60 do 110 KM. Nie zabraknie odmian LPG.
Skoda
5 Fani silników TDI dostaną do wyboru trzy wersje turbodoładowanej, trzycylindrowej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail i aluminiowym blokiem. Moc od 75 do 105 KM. O ile liczba koni mechanicznych nie zmieniła się w stosunku do drugiej generacji fabii, to zmalała pojemność - z 1,6 do 1,4 litra.
Skoda
6 Skoda zapowiada, że pod koniec 2015 roku do oferty zostanie wprowadzona najoszczędniejsza fabia, wersja GreenLine z silnikiem 1.4 TDI/75 KM pod maską. System Start-Stop, rekuperacja energii kinetycznej i opony o obniżonym oporze toczenia w połączeniu z lepszą aerodynamiką pojazdu mają zdaniem inżynierów pozwolić na uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie 3,1 l/100 km. Ponoć oszczędniejsza jest już tylko najmniejsza w rodzinie czeskiej marki - citigo G-TEC zasilana gazem ziemnym CNG.
Skoda
7 Wiadomo, że nowa skoda fabia w wersji hatchback będzie o 90 mm szersza (1732 mm), niższa o 31 mm (1467 mm) i krótsza o 8 mm (3992 mm) od jeszcze dostępnego modelu. Na powiększonym rozstawie osi mają skorzystać pasażerowie - kabina stanie się bardziej przestronna.
Skoda
8 Pojemność bagażnika - 330 l (po złożeniu foteli 1150 l). Czesi planują również odmianę kombi - 530 litrów bagażnik (ok. 15 l więcej niż w obecnej fabii z plecakiem).
autoforum.cz
9 Czesi przyznają, że nowa fabia będzie pierwszą seryjnie produkowaną Skodą, w której projektanci wykorzystali elementy stylistyczne prosto z prototypowego modelu VisionC. Nadwozie połączy opływowe kształty i ostre linie. Wnętrze? Urządzone z lepszych materiałów. Producent przewiduje możliwość personalizacji, czyli skomponowania kabiny w ulubionym klimacie – można pokusić się o stwierdzenie, że fabia nie będzie już taka szara jak dotychczas. Ma tryskać radością i kolorami. Dostępne będą trzy poziomy wyposażenia - podstawowa active (m.in. sześć poduszek powietrznych, ESP i ABS), ambition oraz style. Podobno przewidziana jest też wersja sedan.
Skoda
10 Na pokładzie zadebiutuje nowy system multimedialny, który będzie potrafił wyświetlać na ekranie kokpitu klony aplikacji, które mamy na smartfonie. Połączenie z siecią umożliwi telefon.
autoforum.cz
11 Konstruktorzy obiecują, że masa własna nowej fabii będzie nawet o 65 kg niższa niż dotychczas (w zależności od poziomu wyposażenia). Bazowy model z trzycylindrową jednostką 1.0 MPI bez kierowcy i płynów eksploatacyjnych powinien ważyć 980 kg. Nowa skoda fabia zadebiutuje jesienią w czasie salonu samochodowego w Paryżu. Do Polski ten samochód trafi na początku 2015 r.
Skoda
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję