Nowy problem Volkswagena jedzie do nas! Rewolucja pod maską. Nowy ford focus ST. ZDJĘCIA
1 Po dwóch latach produkcji focusa ST Ford zdecydował się odmłodzenie najszybszego kompaktu w portfolio. Chirurg zafundował rywalowi golfa GTI nową maskę silnika i zmodernizowany przedni pas ze zintegrowaną nową osłoną chłodnicy w stylu modeli Aston Martina. Samochód patrzy na świat przez węższe reflektory - ich kształt jest teraz bardziej prostokątny. Lampy przeciwmgielne stały się wydłużone.
Ford
2 Wnętrze także trafiło pod skalpel. Ford zaznacza, że styliści uwzględnili opinie kierowców i w efekcie powstał bardziej intuicyjny w obsłudze projekt deski rozdzielczej oraz kierownicy i centralnej konsoli z mniejszą liczbą przycisków i przełączników. Nowy ford focus będzie pierwszym modelem tej marki w Europie wyposażonym w system SYNC 2. Opracowany przez Forda system komunikacji obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz system kontroli głosowej, zapewniający łatwiejsze sterowanie funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych. Jednak największa rewolucja zaszła pod maską focusa ST - producent wprowadził jeszcze jeden nowy silnik...
Ford
3 Od 2012 roku, czyli od chwili debiutu, focus ST był dostępny z dwulitrowym silnikiem EcoBoost o mocy 250 KM i 360 Nm. Od 0 do 100 km/h mocny ford przyspiesza w 6,5 sekundy. Prędkość maksymalna - 248 km/h. Zryw z 50 km/h do 100 km/h zajmuje ledwie 5,7 sekundy. Przy okazji modernizacji benzynowy silnik połączono z systemem start/stop, który zdaniem inżynierów spowodował obniżenie średniego spalania o 6 procent. Dzięki temu focus ST ma przeciętnie zużywać 6,8 l/100 km. Razem z prezentacją nowego wcielenia na rynku debiutuje jeszcze jeden silnik - wycelowany w Volkswagena...
Ford
4 Ford przy okazji wprowadzenia nowego wcielenia focusa ST ogłosił, że ten model będzie również dostępny z jednostką wysokoprężną - to odpowiedź czyli odpowiedź na volkswagena golfa GTD. Dwulitrowy turbodiesel TDCi wyprodukuje 185 KM i 400 Nm. Osiągi?
Ford
5 Elastyczność w przypadku wysokoprężnego focusa ST robi wrażenie - 400 Nm zabiera się do pracy od 2000 obr./min. W efekcie przyspieszenie z 80 km/h do 120 km/h na szóstym biegu trwa tylko 9,7 sekundy. To 2,2 sekundy lepiej niż w 150-konnej odmianie tego 2-litrowego silnika.
Ford
6 Focus ST w wersji wysokoprężnej od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,1 s. Prędkość maksymalna - 217 km/h. Producent obiecuje, że średnie zużycie oleju napędowego wyniesie 4,4 l/100 km.
Ford
7 Od strony mechanicznej Ford ulepszył zawieszenie i układ kierowniczy focusa ST. Kiedy na rynku?
Ford
8 W listopadzie 2014 roku Ford rozpocznie przyjmowanie zamówień na nowego focusa ST, a pierwsze egzemplarze trafią do kierowców na początku 2015 roku. Ceny? Pozostają tajemnicą.
Ford
9
Ford
10
Ford
11
Ford
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję