Kurtyna w górę! Tak wygląda NOWY volkswagen passat. Pierwsze zdjęcia
1 Przy okazji debiutu nowości Volkswagen wylicza, że wraz ze wszystkimi modelami pochodnymi, passat został wyprodukowany w prawie 22 milionach egzemplarzy (passat zadebiutował w maju 1973 roku, w lipcu - przed ponad 40 laty - rozpoczęła się jego sprzedaż). Tylko w 2013 roku na model z tej serii zdecydowało się ponad 1,1 mln osób. Teoretycznie w ubiegłym roku co 29 sekund ktoś na świecie kupował passata (względnie magotana; Chiny). Na drogi wyjeżdżało dwa passaty na minutę, 126 na godzinę, ponad 3000 dziennie. W opinii przedstawicieli VW każdego dnia passat jest najpopularniejszym modelem koncernu. Zupełnie nowe, ósme już wcielenie tego auta ma pomóc niemieckiemu producentowi zawładnąć światem. Jakim cudem?
Volkswagen
2 "Passat ósmej generacji jest pod każdym względem lepszy od swojego poprzednika. Wszystko w tym samochodzie jest nowe. Jego stylistyka, jego technologie, silniki, jego możliwości. Jest jednym z najnowocześniejszych modeli klasy średniej naszych czasów. Masa własna passata zmniejszyła się nawet o 85 kg, a wartości zużycia paliwa zredukowano o 20 procent, poprawiając jednocześnie osiągi." - przekonuje w rozmowie z portalem dziennik.pl Tomasz Tonder, kierownik do spraw PR Volkswagena. "Samochód wyposażono również w wiele nowoczesnych systemów poprawiających komfort i bezpieczeństwo. Trzy z nich pojawiają się po raz pierwszy na rynku, są to Emergency Assist, który bezpiecznie zatrzyma samochód w przypadku zaśnięcia lub zasłabnięcia kierowcy. Kolejnym jest Trailer Assist, który wspomaga manewrowanie i parkowanie z przyczepą. Nowością jest również asystent jazdy w korkach, dzięki któremu passat samodzielnie będzie przyspieszał, hamował, jechał środkiem pasa i obserwował samochody po bokach." - dodał Tonder.
Volkswagen
3 Od 2018 roku koncern Volkswagen chce być największym producentem samochodów na świecie - przed General Motors i Toyotą. Niemcy chcą tego dokonać m.in. przez ustanowienie silnej pozycji w klasie średniej - orężem w walce o serca kierowców będzie właśnie passat ósmej generacji. Ten model powstał na bazie modułowej platformy podłogowej MQB. Efekt?
Volkswagen
4 Nowy passat ma długość 4767 mm, jest zatem o 2 mm krótszy, niż poprzednik. Jednocześnie rozstaw osi zwiększył się o 79 mm do 2791 mm, przy czym przednie koła przesunęły się o 29 mm w kierunku przedniego zderzaka, tylne koła o 17 mm w kierunku tylnego zderzaka (pasażerowie tylnej kanapy mają o 33 mm więcej miejsca na nogi). Chociaż wysokości samochodu zmniejszyła się o 14 mm (1456 mm), to udało się wygospodarować 26 mm więcej miejsca na głowy pasażerów. Szerokość wzrosła o 12 mm (1832 mm). Pojemność bagażnika kombi zwiększyła się o 47 l do 650 l a w przypadku załadowania po dach - do 1780 l. Kufer sedana zabierze o 21 litrów więcej (586 l) niż poprzednik. Wygląd?
Volkswagen
5 Wygląd? Samochód sprawia wrażenie bardziej przyczajonego przy asfalcie. Chromowany grill i chłodny wyraz twarzy powinny spodobać się dotychczasowym fanom tego modelu i przekonać do siebie wyznawców praktycznych kształtów, które po latach zachowają świeżość…
Volkswagen
6 Volkswagen do napędzania nowego passata zaoferuje do wyboru dziesięć silników - wszystkie jednostki są nowością w tym modelu. Moc? Od 120 KM do 280 KM. Wszystkie wersje wyposażone są w system Start-Stop i tryb rekuperacji. Dla każdego silnika dostępna jest opcjonalnie, a dla najmocniejszych jednostek - seryjnie, dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Oto szczegóły dotyczące napędu…
Volkswagen
7 Po raz pierwszy passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI 115 kW plus silnik elektryczny 80 kW oraz ładowana zewnętrznie bateria). Zasięg maksymalny w trybie „na prąd” - 50 km. Z mocą systemową 155 kW / 211 KM jest to jak na razie najmocniejsza hybryda plug-in Volkswagena. Jak zapewniają konstruktorzy zużycie paliwa jest na poziomie mniejszego golfa GTE z napędem hybrydowym plug-in (1,5 l/100 km).
Volkswagen
8 Oferta silników benzynowych rozpoczyna się od jednostki o mocy 125 KM. Kolejnym silnikiem jest czterocylindrowy TSI o pojemności 1,4 litra i moc 150 KM z funkcją aktywnego odłączania cylindrów. W opinii twórców zużywa on 4,9 l/100 km, czyli o 1,3 litra na 100 km mniej, niż porównywalny poprzednik. Pozostałe stopnie mocy to: 180 KM, 220 KM i 280 KM. Silnik TSI hybrydy plug-in rozwija moc 156 KM. Wszystkie jednostki TSI mogą być zamawiane z dwusprzęgłową przekładnią; w modelach o mocy 220 KM, 280 KM i modelu hybrydowym, DSG montowana jest seryjnie.
Volkswagen
9 "Warto zwrócić uwagę na fakt, iż nawet model najmocniejszym w palecie silnikiem Diesla o mocy 240 KM (500 Nm), z seryjnym napędem na 4 koła i 7-biegową skrzynią DSG charakteryzuje się niewielkim zużyciem paliwa, które wynosi zaledwie 5,3 l na 100 km" - podkreśla w rozmowie z portalem dziennik.pl Tomasz Tonder, kierownik do spraw PR Volkswagena. Passat limousine z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 240 km/h, variant - 238 km/h. Poza topowym TDI producent zaoferuje turbodiesle o mocy: 150 KM (spalanie - 4,1 l/100 km - o 0,5 l/100 km mniej, niż porównywalny poprzednik) oraz 190-konną jednostkę.
Volkswagen
10 Jak się dowiedzieliśmy passata nowej generacji kierowcy nad Wisła będą mogli zamawiać już w sierpniu, w salonach auta pojawią się na początku listopada. Podobnie jak w przypadku poprzednika Volkswagen będzie oferował trzy wersje wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Oto szczegóły…
Volkswagen
11 Najtańszy volkswagen passat to odmiana trendline. Wszystkie modele w tej wersji posiadają system Start-Stop i tryb rekuperacji. Na liście wyposażenia seryjnego zapisano między innymi 16-calowe obręcze z oponami 215 i diodowe światła tylne. Wewnątrz seryjny jest chłodzony schowek podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem oraz regulacja wysokości przednich foteli. Spis obejmuje także centralny zamek z pilotem i Keyless-Go (przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, hamulec multikolizyjny, wskaźnik ciśnienia w oponach, system radiowy z 5-calowym ekranem dotykowym, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, kierownicę multifunkcyjną, światła do jazdy w dzień, asystenta ruszania pod górę, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy DSG) oraz klimatyzację.
Volkswagen
12 Passat comfortline jest bogatszy od wersji trendline między innymi o chromowane listwy przy bocznych oknach, komfortowe przednie fotele (fotel ergoComfort dla kierowcy z regulacją w 6 płaszczyznach; podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu kierowcy regulowane elektrycznie, w prawym fotelu manualnie), kierownicę multifunkcyjną obszytą skórą, automatycznie przyciemniane lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne po stronie kierowcy), czujnik deszczu, system ParkPilot oraz system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Seryjne są również 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich. Wersje z silnikami 220 KM i 240 KM są wyposażone w diodowe reflektory, chromowaną listwę ozdobną w przednim zderzaku i chromowane końcówki rur wydechowych o kształcie trapezu w tylnym zderzaku. Passat TDI 240 KM będzie posiadał także adaptacyjną regulację zawieszenia DCC.
Volkswagen
13 Passat highline jest bogatszy od odmiany comfortline o chromowaną listwę na osłonie chłodnicy i seryjne diodowe reflektory oraz reflektory przeciwmgielne. Również seryjna jest chromowana listwa wokół całego nadwozia w jego dolnej części, diodowe światła tylne oraz 17-calowe alufelgi. W kabinie aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej (szczotkowane aluminium lub drewno Brillant Pine; konsola środkowa Piano Black), listwy progowe ze stali nierdzewnej, fotele pokryte Alcantarą i skórą oraz ogrzewanie przednich foteli, a także takie elementy, jak automatyczna klimatyzacja (Climatronic z dodatkowym panelem obsługowym z tyłu), kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny oraz automatycznie ogrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby.
Volkswagen
14 Volkswagen R, czyli komórka w niemieckim koncernie odpowiedzialna za indywidualizację aut, przygotował dla nowego passata sportowe pakiety R-Line, zarówno na zewnątrz, jak i do wnętrza. Pakiet wnętrza obejmuje między innymi tapicerkę ze skóry Vienna/tkaniny, multifunkcyjną kierownicę sportową R-Line obszytą skórą z dźwigienkami zmiany biegów (w przypadku DSG), nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, aplikacje R-Line i czarną podsufitkę. W skład zewnętrznego pakietu R-Line Exterieur wchodzą między innymi zderzaki R-Line, osłona chłodnicy z logo R-Line, chromowane, trapezowe końcówki rur wydechowych, nakładki poszerzające progi, spojler dachowy (variant) i czarny, błyszczący dyfuzor. Oferowane będą także różne 17-, 18- i 19-calowe alufelgi o sportowej stylistyce.
Volkswagen
15
Volkswagen
16
Volkswagen
17
Volkswagen
18
Volkswagen
19
Volkswagen
20
Volkswagen
21
Volkswagen
22
Volkswagen
23
Volkswagen
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję