Nowy mercedes z plecakiem! Zobacz, jak wygląda klasa C kombi. Pierwsze zdjęcia
1 Nowa generacja otrzymała oparcie tylnej kanapy dzielone w stosunku 40:20:40, a nie 60:40, jak w poprzedniku. Oparcia tylnych siedzeń są składane elektryczne za naciśnięciem przycisku. Jest też elektrycznie sterowana tylna klapa czy system, który pozwala otwierać i zamykać pokrywę bagażnika bez dotykania - wystarczy ruch stopą pod tylnym zderzakiem.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
2 Nowe kombi Mercedesa mieści od 490 do 1510 l bagażu (zgodnie z normą ISO 3832). Dla porównania, pojemność bagażnika poprzedniego wcielenia tego auta wynosi od 485 do 1500 l. Jak twierdzi producent klasa C kombi jako jedyny model w klasie będzie oferowała funkcję automatycznej recyrkulacji powietrza podczas jazdy w tunelu. Na podstawie danych z nawigacji satelitarnej i sygnału GPS system ustali, czy samochód przejeżdża przez tunel, i w razie potrzeby zamknie obieg powietrza. Kolejną nowością jest pakiet AIR BALANCE z aktywnym rozpylaczem zapachów, jonizatorem oraz jeszcze wydajniejszym systemem filtracji powietrza.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
3 Tam gdzie w zwykłych autach jest lewarek skrzyni biegów inżynierowie Mercedesa umieścili gładzik (touchpad), który umożliwia sterowanie wszystkimi funkcjami multimediów za pomocą ruchów i gestów wykonywanych opuszkami palców - podobnie jak w przypadku smartfonów. Gładzik pozwala również na ręczne wpisywanie liter, cyfr i znaków specjalnych. Powierzchnia gładzika podobno nie powinna się rysować - ma wymiary 65 x 45 mm. Wraz z nową klasą C kombi debiutują także usługi Mercedes connect me, umożliwiające kontakt z autem z dowolnego miejsca i o dowolnej porze - choćby po to, aby sprawdzić poziom paliwa w zbiorniku.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
4 Kolejną nowością jest wyświetlacz head-up. Zupełnie jak w myśliwcu, wyświetla on np. prędkość, obowiązujące ograniczenia prędkości i instrukcje nawigacji na przedniej szybie, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy.
Mercedes
5 Nowa klasa C kombi jest niemal w połowie skonstruowana z aluminium, dlatego nowy model waży do 65 kg mniej od poprzednika. Inżynierowie twierdzą, że silniki montowane pod maską klasy C kombi zużywają nawet o 20 proc. mniej paliwa od porównywalnych odmian poprzedniej generacji. Wszystkie spełniają normę Euro 6 i współpracują z funkcją ECO start/stop.
Mercedes
6 Paleta odmian silników wysokoprężnych obejmuje 4-cylindrowe jednostki o mocy od 115 KM do 204 KM. Klasa C kombi będzie też dostępna z wykorzystującym jednostkę wysokoprężną napędem hybrydowym. Model C 300 BlueTEC Hybrid, zasilany 4-cylindrowym silnikiem Diesla o mocy 204 KM oraz 27-konnym motorem elektrycznym, ma zużywać średnio 3,8 l/100 km (cykl NEDC).
Mercedes
7 Gama motorów benzynowych obejmuje cztery jednostki BlueDIRECT - trzy 4-cylindrowe i jedną 6-cylindrową - o mocy od 156 KM do 333 KM. W przyszłości do oferty dołączy również wariant hybrydowy C 350 Hybrid z jednostką benzynową i elektryczną (155 + 50 kW) oraz możliwością zewnętrznego ładowania akumulatorów (hybryda plug-in). Na życzenie Kombi oferowane jest też z napędem na obie osie 4MATIC. Kierowcy dostaną do wyboru dwie odmiany standardowego zawieszenia stalowego (w tym jedną o sportowych nastawach), a także - po raz pierwszy w segmencie - zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z układem samopoziomowania. Klasa C kombi jest seryjnie wyposażona w elektryczny hamulec postojowy.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
8 Klasa C kombi jest seryjnie wyposażona w ATTENTION ASSIST, ostrzegający kierowcę przed sennością i nieuwagą. Standardowy system COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS chroni przed kolizjami przy niewielkich prędkościach (od 7 km/h) i może rozpocząć autonomiczne hamowanie przy prędkości do 105 km/h (200 km/h w połączeniu z aktywnym tempomatem DISTRONIC PLUS). Układ ten jest w stanie zapobiec najechaniu na tył poprzedzającego auta do prędkości 40 km/h.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9 Lista systemów wspomagających kierowcę obejmuje także Active Parking Assist, umożliwiający automatyczne parkowanie na miejscach równoległych oraz prostopadłych, system rozpoznawania ograniczeń prędkości i zakazów wjazdu Traffic Sign Assist oraz aktywne światła drogowe Adaptive Highbeam Assist Plus z systemem maskującym nadjeżdżające pojazdy w stożku światła. Fotel pasażera z przodu może zostać wyposażony w system automatycznego wyłączania poduszki powietrznej po zamontowaniu fotelika dziecięcego.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
10 Nowa klasa C Kombi będzie wytwarzana wyłącznie w fabryce Mercedes-Benz w Bremen, gdzie jest już produkowana wersja sedan. W związku z uruchomieniem montażu nowego modelu, koncern Daimler tylko w tym roku zainwestuje w Bremen łącznie ponad miliard euro. Pieniądze wykorzystano między innymi do budowy nowych hal produkcyjnych, umożliwiających pracę w systemie trzyzmianowym. Jedną z tych hal jest nadwoziownia, gdzie odbywa się produkcja nadwozi z blisko 50-proc. udziałem aluminium. Mercedes stosuje proces łączenia ImpAcT, wykorzystujący elementy wtryskiwane, a także nitowanie bezotworowe (SPR - self-piercing rivet). Za pomiar szpar pomiędzy panelami karoserii odpowiada specjalne urządzenie na taśmie montażowej. Po raz pierwszy na taśmie odbywa się też przyklejanie dachu do nadwozia.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
11 Anna Mucha współpracuje z Mercedesem od ponad trzech lat - w tym czasie poznała najróżniejsze modele niemieckiej marki. Celebrytka testowała już klasę C w wersji sedan. Wcale nie jest wykluczone, że wskoczy za kółko nowego kombi - wszystko się okaże we wrześniu kiedy samochód pojawi się na drogach.
Mercedes
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję