Nowe kombi przerosło Toyotę, Kię i... jest już w Polsce! Zdjęcia peugeot 308 SW
1 Peugeot wprowadza do Polski całkowicie nowe kombi o nazwie 308 SW. Podobnie jak model pięciodrzwiowy, również 308 SW został zbudowany na nowej, modułowej platformie EMP2, dzięki której możliwe było zmniejszenie masy auta. W rezultacie obecny SW jest o 140 kg lżejszy od poprzednika. W czym francuskie kombi bije rywali z Japonii i Korei?
Peugeot / tibo
2 W opinii konstruktorów zmiana konfiguracji bagażnika ma być bardzo prosta - składanie poszczególnych części kanapy odbywa się jednym ruchem od strony kufra. Po złożeniu tylnej kanapy powstaje płaska podłoga. Pojemność?
Peugeot / tibo
3 Nowy peugeot 308 SW może się pochwalić bardzo pojemnym bagażnikiem. Francuskie kombi przy piątce pasażerów na pokładzie według normy VDA do bagażnika zmieści 556 l do wysokości tylnej półki (pod podłogą kryje się seryjnie oferowane koło zapasowe). To więcej niż np. toyota auris w wersji kombi (530 l) czy kia cee’d SW (528 l). Po złożeniu tylnej kanapy możliwości 308 SW rosną do 1606 l. W Polsce nowy peugeot 308 SW jest oferowany kierowcom w trzech wersjach wyposażenia: access, active i allure. Oto co i za ile dostaną kierowcy w Polsce...
Peugeot
4 Seryjne wyposażenie najtańszej odmiany access to komplet poduszek powietrznych (w tym kurtynowe dla obu rzędów siedzeń), manualna klimatyzacja, tempomat, elektrycznie regulowane szyby przednie i lusterka, komputer pokładowy plus radio CD/MP3 sterowane z kierownicy. Silniki?
Peugeot / tibo
5 Przed kierowcami w Polsce Peugeot stawia pięć wersji silnikowych. Podstawowa jednostka to turbobenzynowe 1.2 o mocy 110 KM. Tak uzbrojony 308 SW ma przyspieszać do 100 km/h w 11,1 sekundy. Rozpędzanie kończy się przy 188 km/h. W opinii inżynierów ten silnik powinien w cyklu mieszanym zużywać 4,6 l bezołowiowej na 100 km.
Peugeot / tibo
6 Pod maską 308 SW można też mieć mocniejszą wersję silnika 1.2 – ta jednostka produkuje 130 KM (230 Nm). W tym wydaniu kombi Peugeota przyspiesza do 100 km/h w 9,6 sekundy. Prędkość maksymalna - 207 km/h. Co ciekawe, mimo mocy większej o 20 KM ten model w opinii inżynierów także powinien zużywać 4,6 l bezołowiowej na 100 km.
Peugeot / tibo
7 Jeśli wierzyć w obietnice konstruktorów to jeszcze bardziej ekonomiczna jazda 308 SW także jest możliwa. W cenniku są też dwa silniki Diesla - 1.6 HDI w dwóch wariantach mocy 92 KM i 115 KM oraz 150-konny turbodiesel 2.0 BlueHDI. Osiągi?
Peugeot / tibo
8 Podstawowy silnik wysokoprężny 1.6/92 KM jest łączony 5-biegową skrzynią manualną. Tak uzbrojony peugeot 308 SW od zera do 100 km/h przyspiesza w 11,3 sekundy. Rozpędzanie kończy się przy 183 km/h. W opinii producenta ten samochód w cyklu mieszanym powinien spalać ok. 3,7 l oleju napędowego na 100 km.
Peugeot / tibo
9 Silniejszy 1.6 HDi o mocy 115 KM do setki przyspiesza w 10,2 s. Rozpędzanie kończy się przy 194 km/h. Spalanie deklarowane przez producenta jest identyczne jak w słabszej odmianie - na poziomie 3,7 l oleju napędowego na 100 km w cyklu mieszanym.
Peugeot / tibo
10 Najmocniejszy turbodiesel 2.0 BlueHDi/150 KM sprawia, że peugeot 308 SW przyspiesza do 100 km/h w 8,9 s. Prędkość maksymalna - 215 km/h. Ceny?
Peugeot / tibo
11 Najtańszy peugeot 308 SW kosztuje od 69 700 zł - wersja access z silnikiem benzynowym 1.2/110 KM. Żeby jeździć podstawowym dieselm 1.6 HDi/92 KM trzeba wyłożyć od ok. 74 700 zł. Najbogatsza i najdroższa odmiana to model z silnikiem 2.0 BlueHDi/150 KM w wersji allure - kosztuje od 102 200 zł. Konkurencja? Volkswagen golf variant 1.2 TSI/105 KM, czyli z silnikiem o mocy porównywalnej do najtańszego 308 SW, jest droższy - kosztuje od 70 890 zł.
Peugeot / tibo
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję