Nie rozbije się na skrzyżowaniu i spala 1,9 litra na 100 km! Niemcy wymyślili nowe Audi TT offroad concept. ZDJĘCIA
1 "Audi TT offroad concept pokazuje, jak w przyszłości może wyglądać kolejny model rodziny TT" - mówi Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. "Auto łączy w sobie sportowe geny TT z zaletami kompaktowego SUV-a. Jego napęd typu plug-in-hybrid z możliwością ładowania indukcyjnego, to znaczący krok w kierunku mobilności przyszłości. Świadomie prezentujemy Audi TT offroad concept na naszym drugim rodzimym rynku, w Chinach, bo jest on symbolem mobilności jutra. Jest zrównoważony, dynamiczny, inteligentny i skomunikowany z otoczeniem."
Audi
2 Audi TT offroad concept kryje pod spodem napęd plug-in-hybrid, który generuje moc systemową 408 KM i systemowy moment obrotowy 650 Nm. Pojazd od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna, którą elektronicznie ograniczono, wynosi 250 km/h. W opinii inżynierów samochód zużywa średnio 1,9 l paliwa na 100 km i emituje zaledwie 45 g CO2 na kilometr.
Audi
3 Jako silnik spalinowy zastosowano tu jednostkę 2.0 TFSI, generującą moc 292 KM i moment obrotowy 380 Nm. Poprzecznie zamontowany silnik = TFSI, za pośrednictwem osobnego sprzęgła, łączy się z silnikiem elektrycznym, generującym moc do 40 kW i moment obrotowy 220 Nm. Niewielkiej grubości silnik elektryczny o kształcie dysku jest zintegrowany z dwusprzęgłową, sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów e-S tronic, która przekazuje moment obrotowy na koła przedniej osi. Niezależnie od tej jednostki, przy tylnej osi Audi TT offroad concept zamontowano drugi silnik elektryczny, wytwarzający moc maksymalną 85 kW i moment obrotowy 270 Nm.
Audi
4 Przed tylną osią zamontowano składający się z ośmiu modułów akumulator litowo-jonowy, chłodzony cieczą. W opinii inżynierów taka pozycja montażowa akumulatora zapewnia wyrównany rozkład ciężaru między przednią i tylną osią w stosunku 54:46 procent i pozwala nisko umieścić środek ciężkości pojazdu. Akumulator magazynuje do 12 kWh energii, co wystarcza na 50 km jazdy elektrycznej. Do ładowania stacjonarnego służy Audi-Wallbox - dzięki niemu można podłączyć samochód do różnych źródeł energii i korzystać z prądu o różnym napięciu.
Audi
5 Prototyp niemieckiej marki można również ładować za pomocą techniki Audi Wireless Charging, umożliwiającej indukcyjne ładowanie bezprzewodowe. Płyta z cewką i przetwornikiem prądu stałego umieszczana jest na miejscu parkingowym i podłączana do sieci elektrycznej. Gdy samochód najedzie na płytę, automatycznie rozpoczyna się proces ładowania. Zmienne pole płyty ładującej indukuje z mocą 3,3 kW, a napięcie odbierane jest przez cewkę zamontowaną w podłodze pojazdu. Prąd jest prostowany i magazynowany w sieci pokładowej pojazdu. Po całkowitym naładowaniu akumulatora proces kończy się samoczynnie. Trwa mniej więcej tyle samo co ładowanie przewodowe, a kierowca może go w każdej chwili sam zatrzymać. Wydolność bezprzewodowego ładowania wynosi ponad 90 procent. Zdaniem konstruktorów warunki pogodowe takie jak deszcz, oblodzenie czy śnieg nie mają na nie wpływu. Zmienne pole nie zagraża ludziom czy zwierzętom - jest generowane tylko wtedy, gdy samochód stoi nad płytą.
Audi
6 Koncepcyjne Audi TT offroad concept jest wyposażone w dwa systemy wsparcia kierowcy, które już wkrótce zostaną wprowadzone do produkcji seryjnej - asystenta skrzyżowań i informację online o sygnalizacji świetlnej. Asystent skrzyżowań ma wspierać kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji bocznych u wylotów ulic i na skrzyżowaniach. Czujniki radarowe i szerokokątna kamera monitorują strefę bezpośrednio przed autem i po jego bokach. Jeśli system zarejestruje zbliżający się z boku pojazd i oceni go jako potencjalne zagrożenie, zainicjuje kilkustopniowe ostrzeżenie, przekazywane kierowcy za pośrednictwem Audi virtual cockpit.
Audi
7 Onlineowa usługa informacji o sygnalizacji świetlnej może z pomocą sieci telefonii komórkowej skomunikować Audi TT offroad concept z centralnym komputerem zawiadującym miejską sygnalizacją świetlną. Na podstawie pozyskiwanych z komputera centralnego informacji, Audi virtual cockpit sugeruje kierowcy prędkość z jaką powinien jechać, by do następnego sygnalizatora dojechać na zielonym świetle. Podczas oczekiwania na zielone światło, Audi virtual cockpit wyświetla bieżący czas oczekiwania.
Audi
8 Wymiary Audi TT offroad concept: długość 4,39 m, szerokość 1,85 m i rozstaw osi 2,63 m. Podobne wymiary ma kompaktowy SUV - Audi Q3. TT offroad concept jest jednak od Q3 o 8 cm niższe (ma 1,53 m wysokości). Wnętrze oferuje miejsce czterem osobom. W bagażniku znajduje się zindywidualizowany schowek. Znajdziemy w nim zdalnie sterowany model (RC Car) w skali 1:8, z wiernie zachowanymi proporcjami...
Audi
9
Audi
10 Oparcia pojedynczych siedzeń tylnych są elektrycznie składane. Po ich złożeniu uzyskamy prawie płaską powierzchnię bagażową.
Audi
11 Audi TT offroad concept może przejechać na napędzie elektrycznym ponad 50 km. Łączny zasięg auta wynosi do 880 km.
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję