Volkswagen polo w nowej odsłonie. Rewolucja pod maską. Pierwsze zdjęcia
1 Niemiecki producent znany z konserwatywnej stylistyki najwidoczniej wyznaje zasadę - mniej dziwactw to szansa na to, że samochód trafi w gust większej rzeszy kierowców i tak jak "mała czarna" (sukienka) nie wyjdzie z mody… Niemal 40 lat produkcji i 14 milionów sprzedanych sztuk tego auta wydają się potwierdzać tę teorię. Co zmieniło się wyglądzie polo? Karoseria została delikatnie odświeżona - powietrze rozcina zmieniony zderzak. Bogatsze odmiany będą wyposażone w reflektory wykonane całkowicie w technologii LED…
Volkswagen
2 Zmodernizowany volkswagen polo zostanie seryjnie wyposażony w hamulec multikolizyjny. To urządzenie potrafi po pierwszej kolizji wyhamować auto do 10 km/h. Rozwiązanie jest wynikiem badań niemieckich inżynierów - w ich opinii większości wypadków dochodzi nie do jednego, a do kilku kolizji (np. po pierwszej kolizji auto zjeżdża na pas ruchu w przeciwnym kierunku i znów dochodzi do zderzenia). Ta prędkość 10 km/h ma pozwolić na ewentualne manewry. Oprócz tego hamulec ten ma funkcję Auto hold zapobiegającą stoczeniu się auta przy ruszaniu na wzniesieniu. W czasie jazdy, hamulec multikolizyjny działa na wszystkie cztery koła z siłą 70 proc. maksymalnej siły hamowania, a w czasie postoju działa tylko na przednie koła.
Volkswagen
3 Z tyłu także pod nóż trafił zderzak, dzięki temu tablica rejestracyjna jest schowana pod "daszkiem". Volkswagen wprowadził do oferty osiem nowych kolorów lakieru i sześć nowych wzorów felg aluminiowych...
Volkswagen
4 W kabinie pojawiła się nowa kierownica. Poza tym zmienił się wygląd zegarów i rozplanowanie niektórych guzików na desce rozdzielczej - najważniejsze przyciski zgrupowano w jednym rzędzie pod środkowymi nawiewami...
Volkswagen
5 Nowością na liście opcji dodatkowych jest system multimedialny z nawigacją. Najciekawsze zmiany zaszły jednak pod maską popularnego volkswagena...
Volkswagen
6 Niemieccy inżynierowie twierdzą, że ulepszone silniki mają zużywać średnio o 21 proc. mniej paliwa niż jednostki montowane w polo przed modernizacją. Volkswagen polo w nowej odsłonie będzie oferowany z silnikami o pojemnościach od 1,0 l do 1,4 l (cztery jednostki benzynowe i trzy turbodiesle TDI)…
Volkswagen
7 Najtańszy model będzie napędzać trzycylindrowy litrowy silnik o mocy 60 KM (spalanie zredukowano z 5,5 l/100 km do 4,6 l/100 km). Producent zapowiada również 75-konną odmianę tej jednostki. Mocniejsze i większe serce 1.2 TSI także pojawi się w dwóch wariantach mocy - 90 KM lub 110 KM...
Volkswagen
8 W drugiej połowie 2014 roku zadebiutuje 90-konne polo 1.0 TSI BlueMotion, które ma zużywać 4,1 l/100 km. Poprzednik z silnikiem o identycznej mocy spalał 4,9 l/100 km. Pojawi się też 150-konna odmiana BlueGT (zamiast 140-konnej wersji). Plany przewidują także nowe polo GTI - silnik tego modelu będzie podkręcony ze 180 KM do 192 KM.
Volkswagen
9 Amatorzy TDI dostaną trzycylindrową jednostkę 1.4, która zastąpi silnik 1.2 TDI i 1.6 TDI. Turbodiesel 1.4 TDI to trzy poziomy mocy do wyboru - w chwili debiutu będą oferowane odmiany o mocy 75 KM, 90 KM. Wersja 105 KM pojawi się później. Zapowiada się całkiem przyjemna i elastyczna jazda, ponieważ już najsłabszy silnik produkuje aż 210 Nm przy 1500 obr./min… Spalanie?
Volkswagen
10 Volkswagen polo TDI BlueMotion (75 KM) powinien na setkę spalać ok. 3,2 l zamiast 3,4 l. Nowe polo TDI z dwusprzęgłową przekładnią DSG i 90-konnym silnikiem zużywa - uwaga! - aż o 21 proc. mniej paliwa. Jak zapewniają inżynierowie udało się im zredukować zapotrzebowanie z 4,3 l/100 km do 3,4 l/100 km.
Volkswagen
11 Oficjalny debiut volkswagena polo w nowej odsłonie zaplanowano na wiosnę 2014 roku.
Volkswagen
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję