Zobacz, jak wygląda nowa twarz Audi, czyli allroad shooting brake. ZDJĘCIA
1 Audi allroad shooting brake to prototyp, który zapowiada jak będą wyglądać w przyszłości pojazdy seryjne niemieckiego producenta. Karoseria polakierowana niebieskim kolorem eis ma od początku do końca 4,20 m (szerokość 1,85 m; wysokość 1,41 m). Rozstaw osi - 2,51 m. To wymiary zbliżone do aktualnie oferowanej generacji audi A3. Czyżby ludzie w Ingolstadt kombinowali z wprowadzaniem uterenowionej wersji tego modelu, jak jest to w przypadku A4 allroad quattro czy A6 allroad quattro?
Newspress
2 Warstwę zewnętrzną karoserii Audi allroad shooting brake wykonano z kombinacji aluminium i tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP). Reflektory podzielone są klamrami na cztery segmenty. W opinii konstruktorów technika diodowa Matrix LED pozwalająca na sterowanie każdą diodą z osobna zapewnia doskonałą widoczność - bez oślepiania pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka.
Audi
3 Wnętrze także zapowiada nową filozofię tworzenia kabiny. W opinii konstruktorów okrągłe wyloty powietrza przypominają silniki lotnicze. Właśnie w nich zamontowano elementy obsługi automatycznej klimatyzacji. W ich osiach znajdują się także regulatory ogrzewania siedzeń, temperatury, kierunku i siły nawiewu. Gdy do wylotów zbliżymy dłoń, instrumenty wysuwają się samoczynnie. Światło włącza się przyciskiem, a drzwi otwiera się za pomocą płaskiej klamki. Konsola środkowa przesuwając się, dopasowuje się do pozycji siedzenia tak, że elementy obsługi znajdują się w zasięgu optymalnym dla kierowcy...
Audi
4 Audi allroad shooting brake skrywa pod karoserią napęd hybrydowy typu plug-in. Układ składa się z zamontowanej poprzecznie jednostki benzynowej 2.0 TFSI o mocy 293 KM (moment obrotowy 380). Za pośrednictwem odłączanego sprzęgła, benzynowa jednostka 2.0 TFSI współpracuje z silnikiem elektrycznym w kształcie tarczy, który generuje moc 40 kW i moment obrotowy 270 Nm. Jest on zintegrowany z sześciostopniową przekładnią automatyczną e-S tronic. Napęd trafia na przednie koła.
Audi
5 Przed tylną osią zamontowano drugi silnik elektryczny o maksymalnej mocy 85 kW i momencie obrotowym 270 Nm - dostarcza siły napędowej przy niskich i średnich prędkościach. Silnik ten współpracuje też z zespołem napędowym z przodu auta, jeśli komputer uzna, że konieczny jest napęd na wszystkie koła. Możliwości?
Audi
6 W sumie układ napędowy oferuje 408 KM i 650 Nm. Auto bez kierowcy waży ok. 1600 kg. Sprint do ok. 100 km/h trwa 4,6 sekundy. Napęd zużywa 1,9 l benzyny na 100 km. Samochód może łącznie przejechać do 820 km na jednym baku i jednym ładowaniu.
Newspress
7 Chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy umieszczony przed tylną osią magazynuje 8,8 kWh energii, co wystarcza na 50 km jazdy w trybie elektrycznym. Prąd można uzupełnić za pomocą urządzenia o nazwie Audi-Wallbox - gadżet pozwala podłączyć samochód do najróżniejszych kontaktów i skorzystać z prądu o różnym napięciu.
Audi
8
Audi
9
Audi
10
Audi
11
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję