Reklama
Reklama
Reklama

Oto nowe dziecko Volkswagena! Twin up! na setkę spala 1,1 l paliwa. Pierwsze FOTO

21 listopada 2013, 12:58
Volkswagen twin up!
Volkswagen twin up! / Volkswagen
Volkswagen w Japonii odsłonił nowy pomysł na czteroosobowe auto, którego sprytnie pomyślany napęd na 100 km jazdy ma zużywać 1,1 l paliwa. Jakim cudem? Niemieccy inżynierowie zdradzili sekret podczas salonu samochodowego w Tokio…

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Tematy:
Tokio twin up volkswagen napęd silnik
Reklama

Komentarze (20)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
  • aldona
    2014-06-06 12:49
    szukając ekonomicznego auta albo poszłabym w kierunku aygo (małe miejskie i niepsujące się) albo w hybrydę (yaris? większe, komfortowe i solidne).
    0
    zgłoś
  • re:Właściciel VW Passat CC
    2013-11-26 08:30
    Felerwagen???
    Naucz sie niemeickiego, apotem sie wymadrzaj!
    0
    zgłoś
  • kermit
    2013-11-24 18:34
    Czyli kolejny rekord VW który pokazał XL1 spalający 0,9l tylko że wały 700 kg i jest dwuosobowy, a UP cztery osoby i 1,1l czekam na odpowiedź konkurencji
    0
    zgłoś
  • tom
    2013-11-23 23:26
    Proste, samochód jest elektryczny ale przecież musi jakoś zapalać, stąd to zużycie paliwa.
    0
    zgłoś
  • poker
    2013-11-22 11:43
    Interesujaca pozycja do miasta i dojazdow do pracy. Nie wyglada we wnetrzu tak tandetnie i eklektycznie jak yaris hybrid wiec maja szanse na klientow tradycyjnych, a nie szpanerow. Ale to w koncu model studyjny i w praktyce wygladac pewnie bedzie duzo gorzej. Ciekawi mnie finalna cena i ostateczna postac produkcyjna tego auta. W produkcyjnej wersji jakosc pewnie bedzie taka jak w aucie z segmentu A, ale jesli chociaz design wygladalaby podobnie jak na zdjeciach, a cena bylaby zblizona do ceny obecney toyoty yaris hybrid to dla klientow dla ktorych liczy sie jak najnizszy koszt przejazdu to byloby auto idealne.
    0
    zgłoś
  • tylko pytam
    2013-11-21 22:10
    Dziecko czy chodzi o t.z.w.choroby wieku dziecięcego które ma każdy model Volkswagena.
    0
    zgłoś
  • eko
    2013-11-21 20:30
    Technologia z XL1, która nie tak dawno zadziwiła moto świat.
    0
    zgłoś
  • tylko pytam
    2013-11-21 16:13
    motek
    Jak tam twoja dalej najszybciej dochodzi z cudzymi .
    0
    zgłoś
  • moto fan
    2013-11-21 11:58
    A na LPG nie pójdzie? Na tylnym siedzeniu ze dwa kegi się zmieszczą...
    0
    zgłoś
  • Tenere
    2013-11-21 09:12
    Ile kosztuje wymiana baterii? I po ilu kilometrach należy to zrobić? Okaże się, że koszt przejechania 1 km wcale nie będzie wynosić 7 zł.
    0
    zgłoś
  • Właściciel VW Passat CC
    2013-11-21 07:44
    Nie scheisswagen a Felerwagen
    0
    zgłoś
  • motek
    2013-11-20 22:24
    ~EGZORCYSTA2013-11-20 15:24, VW ist ein Scheißwagen? A wiesz jaki samochód wygrał w tym sezonie WRC? Wiesz co to jest WRC?...hehehe...
    0
    zgłoś
  • emer
    2013-11-20 20:11
    Uranu?
    0
    zgłoś
  • zdziwiony
    2013-11-20 20:04
    tylko dlaczego taki duży zbiornik paliwa na 2500kilometrów
    0
    zgłoś
  • Prześmiewca
    2013-11-20 18:43
    1,1 litra benzyny na100 km, tony węgla i gazu spalone w elektrowni i trudne do utylizacji baterie i syficzne akumulatory.

    Ot, żart a idioci wiwatują :)
    0
    zgłoś
  • Zdzibek
    2013-11-20 17:56
    Taka konstrukcja to "inżynieria księgowa", bowiem do kosztów jazdy nie dodaje się emisji koniecznej do naładowania akumulatora (dlatego auta elektryczne nazywa się bezpodstawnie bezemisyjnymi).
    Do wyprodukowania prądu potrzeba nosników energii, jeżeli chcesz byc ekoligiczny i uzywać solarów to policz ile energii trzeba aby je wyprodukować i jako jest ich zywotność a przez to koszt otrzymanej z nich kWh. Poza tym , w dzień, kiedy można ładować akumulatory to ja jestem w pracy, a solary rzadko są montowane w europie na parkingu pracodawcy. W nocy auta z solara nie naładuję. Do tego nikt nie pyta o żywotność akumulatora litowego, utratę jego pojemności w czasie oraz koszt wymiany. To wszystko ćwiczy już OPEL w swojej Amperze. To auto jest mniejszą kopią tego doskonale technicznie rozwiazanego auta OPLA / GM lecz w mniejszej skali. Tylko ta cena, utrata wartości w czasie i brak serwisów zdolnych obsłużyć takie auta... Bez potężnych subsydiów podatkowych te rozwiązania długo będą ciekawostką na rynku.
    0
    zgłoś
  • boss carrera
    2013-11-20 17:31
    z pustego i salomon nie naleje, termodynamiki nie da sie oszukac -ile mocy wlejesz do baku, ile koni mechanicznych masz pod maska - takie ma sie kopyto.Innym cudenkiem elektroniki, tira mozna wyprzedzac 5 minut, czyli az do czolowki :-)

    elektronika na chinskich czasciach w tanich autach to makabra, a niestety do nas na rynek ida najtansze - blacha , plastik, guma do zucia, na oko wyglada super,poda maska niestety dziadostwo.

    Moim zdniem, najlepsze sa niemieckie auta - 10-13 letnie, wtedy jeszcze proadukawane w niiemczech, na niemieckich czesciach, dobrze wjezdzone przez niemieckiego emeryta :-)
    0
    zgłoś
  • EGZORCYSTA
    2013-11-20 15:24
    No tak spala 1 l paliwa płynnego, bo jedzie na prąd ładowany z sieci, czyli droższa energia i superekologiczna bo zamiast 5 litrów ropy trzeba spalić 100 kg węgla!
    No prawdziwe cuda, a raczej szajs. Jak mówią Volkswagen ist Scheisswagen - hehehe!
    0
    zgłoś
  • naiwny
    2013-11-20 14:14
    Następny etap rozwoju tego modelu będzię taki że pojeżdżając na stację paliw będzię oddawał paliwo a nie tankował !!! A ŚWISTAK SIEDZI I ZAWIJA SREBERKA !!!.
    0
    zgłoś
  • vis
    2013-11-20 13:54
    istne clio pod znaczkiem Volkswagena
    0
    zgłoś
Reklama

Zobacz więcej

Reklama