Oto nowe dziecko Volkswagena! Twin up! na setkę spala 1,1 l paliwa. Pierwsze FOTO
1 Volkswagen twin up! to prototyp, który jest pierwszą hybrydową wersją miejskiego modelu up!
Newspress
2 Części systemu napędowego - silnik wysokoprężny, silnik elektryczny i przekładnia dwusprzęgłowa DSG - są takie same, jak w uznawanym przez konstruktorów Volkswagena za najoszczędniejszy samochód świata, czyli w modelu XL1. Osiągi? Spalanie?
Skoda
3 Z przodu w twin up! znajduje się układ napędowy o mocy systemowej 55 kW. Składa się on z 0,8-litrowego TDI (35 kW), silnika elektrycznego (35 kW), 7-biegowej DSG i układu elektroniki mocy...
Volkswagen
4 Z tyłu, pod tylną kanapą i bagażnikiem, umieszczono baterię litowo-jonową o pojemności 8,6 kWh, akumulator 12V dla sieci elektrycznej samochodu oraz zbiornik paliwa o pojemności 33 litrów...
Volkswagen
5 W opinii konstruktorów z Volkswagena twin up! zużywa w cyklu mieszanym NEFZ 1,1 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 27 g/km...
Volkswagen
6 Z napędem czysto elektrycznym twin up! może przejechać 50 kilometrów. Przyspiesza do 60 km/h w 8,8 sekundy, w trybie hybrydowym rozwija prędkość maksymalną 140 km/h.
Volkswagen
7 Jak na tak niewielki samochód moment obrotowy dostępny w twin up! można uznać za bardzo wysoki - wynosi 215 Nm. Kierowca decyduje przy tym sam, kiedy chce jechać tylko na prąd. Wystarczy, że wciśnie przycisk e-mode.
Volkswagen
8 Prezentowany w Tokio prototyp został pokryty specjalnym, mieniącym się lakierem sparkling white z domieszką błękitnych "wiórków szklanych". We wnętrzu dominuje kolor ceramic, czyli biały.
Volkswagen
9
Volkswagen
10
Volkswagen
11
Newspress
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję