Przerósł hit Skody! Nowy hyundai i10 już w Polsce. ZDJĘCIA
1 Nowe wcielenie tego najmniejszego i najtańszego auta w rodzinie koreańskiej marki stało się dłuższe o 80 mm (3665 mm), szersze o 65 mm (1660 mm) i niższe o 50 mm (1500 mm). O 5 mm do 2385 mm zwiększył się rozstaw osi.
Hyundai
2 W opinii konstruktorów nowy hyundai i10 przewyższa rywali (np. skoda citigo, fiat panda, chevrolet spark, kia picanto) największą ilością miejsca dla pasażerów.
Hyundai
3 Pojemność bagażnika nowego hyundaia i10 wzrosła o 10 proc. do 252 litrów przy komplecie pasażerów na pokładzie. Dla porównania skoda citigo zabiera 251 l bagaży...
Hyundai
4 Po złożeniu tylnej kanapy możliwości kufra rosną do 1046 litrów - zdaniem konstruktorów ta wartość jest także największa w klasie (skoda citigo - 951 l po złożeniu siedzeń).
Hyundai
5 Nowy hyundai i10 powstał na deskach kreślarskich (a raczej w komputerach) inżynierów pracujących w europejskim centrum koreańskiej marki w niemieckim Russelsheim. Silniki?
Hyundai
6 Silniki? Dwie jednostki benzynowe napędowe do wyboru - 1.0 o mocy 66 KM (94 Nm; trzycylindrowy, średnie spalanie - 4,7 l/100 km) i 1.2 o mocy 87 KM (120 Nm, średnie spalanie - 4,9 l/100 km). Zamiast montowanej seryjnie pięciobiegowej przekładni manualnej można zażyczyć sobie czterobiegowy automat.
Hyundai
7 Producent przewiduje też odmianę zasilaną LPG - sercem auta będzie najmniejszy trzycylindrowy silnik 1.0. Moc - 67 KM, czyli wyższa o 1 KM. Taki model na przejechanie 100 km ma średnio potrzebować 6,2 l gazu
Hyundai
8 Nowy hyundai i10 w Polsce dostępny jest w wersji z silnikiem 1.0/66 KM lub 1.2/87 KM, w trzech opcjach wyposażeniowych: access, comfort i premium. Cena samochodu z silnikiem 1.0 w podstawowej wersji wyposażeniowej to 35 900. Niespodzianka?
Hyundai
9 Osoby, które zdecydują się na wersję access lub comfort, gratis otrzymają dodatkowy pakiet "klimatyzacja+radio" lub "klimatyzacja+światła dzienne LED" (wartość cennikowa 4500 zł).
Hyundai
10 Model z mocniejszym silnikiem 1.2/87 KM w podstawowej wersji access kosztuje od 37 900 zł. Odmiana comfort jest w obu wersjach silnikowych jest droższa o 4 tys. zł od bazowej access i zawiera dodatkowo elektrycznie sterowane szyby (przód/tył) i lusterka z podgrzewaniem, seryjne audio, podłączenie AUX, USB, iPod.
Hyundai
11 Najbogatsza wersja premium z silnikiem 1.0/66 KM kosztuje od 45 900 zł, z jednostką 1.2/87 KM - od 47 900 zł. Taka odmiana jest wyposażona w manualną klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu, tempo mat z regulatorem prędkości, aluminiowe felgi, doświetlanie zakrętów, światła do jazdy dziennej LED, terowanie audio z kierownicy oraz Bluetooth z funkcją rozpoznawania głosu. Nowy i10 produkowany jest w fabryce Hyundaia w tureckim Izmit, z której pochodzi także model i20. Firma spodziewa się, że sprzedaż nowego i10 w 2014 roku wyniesie 74 tys. sztuk.
Hyundai
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję