Niemcy nie biorą jeńców! Tak wygląda nowy mecedes S 63 AMG. ZDJĘCIA
1 To co najważniejsze w limuzynie dużego kalibru kryje się pod maską - 5,5-litrowy silnik V8 biturbo generuje moc 585 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 900 Nm w zakresie 2250-3750 obr./min. Poprzednik był słabszy - dawał kierowcy 544 KM.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
2 Warto zaznaczać, że nowy mercedes S 63 AMG (podobnie jak standardowa odmiana) będzie oferowany w dwóch wersjach nadwozia - krótkim i długim rozstawem osi.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
3 Nowa bestia z niemieckiej stajni przyspiesza do 100 km/h w 4,4 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
4 Nowym rozwiązaniem dla fanów klasy S ze znaczkiem AMG jest napęd na cztery koła 4MATIC (tylko z długim rozstawem osi). Taka sztuka jest jeszcze szybsza - sprint do 100 km/h wykonuje w 4 sekundy.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
5 Spalanie? A kogo to obchodzi w takiej gablocie - nikt takiego auta nie kupuje dla jazdy o kropelce… No dobrze z obowiązku odnotujemy, że średnie zużycie paliwa waha się według producenta od 10,1 do 10,3 l/100 km (o 0,4 l/100 km mniej niż w poprzedniku).
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
6 Silnik przekazuje napęd na koła za pośrednictwem 7-biegowego automatu AMG SPEEDSHIFT MCT.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
7 Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy: C (ekonomiczny), S (sportowy) oraz M (ręczny).
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
8 Nowy mercedes S 63 AMG występuje z dwoma rodzajami zawieszenia - pneumatycznym AIRMATIC z aktywną kontrolą tłumienia (wersja 4MATIC) oraz MAGIC BODY CONTROL (odmiany tylnonapędowe).
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9 To drugie rozwiązanie wykorzystuje dane przesyłane z kamery stereoskopowej zamontowanej za przednią szybą. Szklane oko bada stan nawierzchni przed mercedesem i pozwala komputerowi sterować zawieszeniem.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
10 Kabinę wyścieła tapicerka nappa, okładziny z włókna węglowego i aluminium. Kierownicę zdobią wstawki z alcantary. Wisienką dla smakoszy detali jest zegarek IWC oraz logo AMG "wytatuowane" na podłokietniku.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
11 Po wyłożeniu dodatkowej gotówki niemiecki producent dostarczy S 63 AMG z hamulcami w których zastosowano kompozyty - to rozwiązanie zastosowano po raz pierwszy w historii modelu. Hamulce są o ponad 20 proc. lżejsze o tradycyjnych. Mercedes S 63 AMG zadebiutuje w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie. Chwilę po premierze trafi do sprzedaży. Cena? W Niemczech ta 585-konna limuzyna ma kosztować ok 150 tys. euro (ok. 650 tys. zł), wersja z dłuższym rozstawem osi została wyceniona na 152 tys. euro (657 tys. zł). Dla porównania 570-konne ferrari 458 Italia kosztuje w Polsce ok. miliona zł.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję