Volkswagen ostro kombinuje z golfem! Tak wygląda Design Vision GTI. ZDJĘCIA
1 Ale po kolei… Spece z Volkswagena totalnie przerobili siódmą generację golfa GTI - szczerze mówiąc prototypowy Design Vision GTI tylko kształtem przypomina model seryjny. Reszta jest z zupełnie innej bajki…
Volkswagen
2 Silnik Design Vision GTI jest przerażający pod względem osiągów! Seryjne dwulitrowe czterocylindrowe serce zastąpił trzylitrowy 6-cylindrowy agregat w układzie V z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Moc - 503 KM (przy 6500 obr./min). W tym przypadku za doładowanie odpowiedzialne są dwie turbosprężarki. Silnik V6 TSI już od 2000 obr./min rozwija miażdżący moment obrotowy 500 Nm i to nie jest ostatnie słowo...
Volkswagen
3 Maksymalny moment obrotowy to 560 Nm (od 4000 do 6000 obr./min), a siła przenoszona jest na przednią i tylną oś przez przekładnię dwusprzęgłową (DSG). Osiągi?
Volkswagen
4 Jak zapewniają ludzie z Volkswagena ich potwór przyspiesza do 100 km/h w 3,9 sekundy! Auto rozpędza się do 300 km/h. Dla porównania najtańsze ferrari california napędzane 460-konnym V8 do 100 km/h mknie w 4 sekundy (485 Nm). Volkswagen nie powinien też się wstydzić stojąc przy 458 Italia (570 KM i 3,4 sekundy do setki). Nadwozie?
Volkswagen
5 Konstruktorzy wysunęli na zewnątrz słupki C i progi jako samodzielne elementy karoserii. Wszytko po to by stworzyć miejsce na zwiększony rozstaw kół i zaprojektowane specjalnie dla tego modelu 20-calowe obręcze (z przodu opony 235, z tyłu 275).
Volkswagen
6 Tym samym po raz kolejny okazuje się jak ciekawym wynalazkiem jest modułowa platforma podłogowa (MQB) - jej konstrukcja pozwoliła między innymi na przesunięcie do przodu przedniej osi. Rezultatem są dłuższy rozstaw osi i krótszy przedni zwis.
Volkswagen
7 Volkswagen Design Vision GTI mierzy od początku do końca 4253 mm, czyli jest o 15 mm krótszy, niż seryjny GTI. Wysokość nowego seryjnego golfa GTI to 1442 mm - w przypadku Design Vision GTI wymiar ten zmniejszył się o 57 mm do 1385 mm. Studyjne auto jest także szersze - mierzy 1870 mm (seryjny GTI: 1799 mm). Rozstawy kół - w przypadku prezentowanego nad Wörthersee GTI jest to 1595 mm z przodu i 1579 mm z tyłu. W modelu seryjnym rozstaw przednich kół wynosi 1538 mm, a tylnych 1516 mm.
Volkswagen
8 Kierownica wyposażona jest w przyciski do sterowania przekładnią DSG, a na jej ramionach umieszczono z lewej strony przełączniki trybu jazdy (Street, Sport i Track), natomiast z prawej strony przycisk uruchamiania silnika
Volkswagen
9 W górnej części konsoli tkwią przyciski i duże pokrętło klimatyzacji, przycisk świateł awaryjnych oraz aktywacji kamer. Pod nimi niczym w wyścigówce główny wyłącznik samochodu, przycisk gaśnicy i dezaktywacji ESP. Jest też dźwignia DSG
Volkswagen
10 Tapicerka wykonana jest z alcantary w kolorze antracytowym i czarnym titan oraz ze skóry nappa w kolorze czarnym i czerwonym. Fajnym detalem jest klamka w kształcie czerwonej pętli, która nawiązuje do modeli Porsche Cup. Zamiast tylnych siedzeń jest wspawana belka w kształcie litery X - to dla usztywnienia nadwozia. W belkę wbudowano mechanizm czerwonych, szelkowych pasów bezpieczeństwa
Volkswagen
11 Volkswagen zastosował na wszystkich kołach ceramiczne tarcze hamulcowe. Z przodu mają średnicę 380 mm, z tyłu 356 mm
Volkswagen
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję