Takiego auta jeszcze nie widziałeś. Kia provo na zdjęciach
1 Kia provo to auto z hybrydowym napędem na 4 koła. Silnik elektrycznego zapewnia nie tylko dodatkowy moment obrotowy na koła tylne lecz także daje możliwość jazdy z niewielką prędkością tylko na zasilaniu elektrycznym. Całości dopełnia pierwsza dwusprzęgłowa, siedmiostopniowa skrzynia biegów (DCT) od inżynierów Kia...
KIA
2 Provo ma 3,88 m długości, 1,77 m szerokości oraz 1.35 m wysokości. Ukryty za taflą szklaną najnowszy wariant "tygrysiego nosa" (atrapa chłodnicy - znak rozpoznawczy Kia) łączy się z reflektorami skomponowanymi z 850 programowalnych diod LED, które służyć mogą jako światła do jazdy dziennej lub drogowe
KIA
3 "Wnętrze provo jest w całości czarne tak, aby umożliwić kierowcy koncentrację na prowadzeniu. Ale zadbaliśmy także o funkcjonalność, jakiej oczekuje współczesny użytkownik każdego samochodu" - mówi Gregory Guillaume, główny stylista we frankfurckiej centrali Kia
KIA
4 Smaczkiem są bezbramkowe drzwi. Provo osadzono na frezowanych kołach z lekkiego stopu 225/40 R19, mocowanych pojedynczymi nakrętkami w kolorze blood-orange...
KIA
5 Pierwsze, co rzuca się w oczy po otwarciu elektronicznych, bezkluczykowych drzwi, to wysokie progi z modelowanym stopniem ułatwiającym wsiadanie i wysiadanie z samochodu. Same drzwi mają strukturę trójwarstwową (metalowe poszycie, karbon i neopren) i wewnętrzne klamki wykonane z litego aluminium. Tunel centralny mieści dwa „gniazda” sterujące - selektor 7-stopniowej skrzyni DCT wraz z przyciskiem Start/Stop silnika oraz interfejs systemu Multi-Media Control
KIA
6 W panelu wskaźników znajdują się dwa "zegarowe" wyświetlacze cyfrowe oraz mniejszy wyświetlacz środkowy, który pozwala programować odczyt różnych danych i funkcji
KIA
7 Deskę rozdzielczą tworzy pojedynczy panel z włókna węglowego. Obok wyboru ekranów wyświetlacza, system Multi-Media Control umożliwia także sterowanie funkcjami infotainment. W trybie "normal" kierowca widzi prędkościomierz, obrotomierz oraz wskazania nawigacji satelitarnej
KIA
8 Tryb ‘cruise’ wyświetla wielkoskalową mapę drogową oraz instrukcje nawigacji i prędkościomierz. W trybie ‘track’ widoczny jest tylko obrotomierz, mapa toru wyścigowego oraz pomiar czasów okrążeń. Jest również tryb rozrywkowy ‘entertainment’ m.in. z wizualizacją odtwarzanej muzyki oraz innymi tego typu informacjami. Pod centralnym panelem wskaźników umieszczono rząd wyłączników przechyłowych wykonanych z aluminium, w tym także anodyzowany, czerwono-pomarańczowy wyłącznik świateł awaryjnych
KIA
9 204-konna, 4-cylindrowa jednostka benzynowa 1.6 GDI współpracuje z silnikiem elektrycznym, który automatycznie, w miarę potrzeby zaczyna napędzać koła tylne podczas przyspieszania i ciasnych zakrętów z mocą 45 KM
KIA
10 Silnik elektryczny może być także włączany przyciskiem na tablicy rozdzielczej do zeroemisyjnej jazdy typu „pełzającego” w ruchu miejskim. System "regenerative braking" pozwala odzyskiwać energię podczas hamowania
KIA
11 Kia provo raczej nie trafi do produkcji seryjnej, ale wiadomo, że tego rodzaju rozwiązanie napędu hybrydowego podpowiada, czego możemy się spodziewać w przyszłych autach segmentu B od inżynierów koreańskiej marki.
KIA
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję