Nie ma jazdy bez gwiazdy! Pierwsze zdjęcia nowego mercedesa klasy E
1 Klasa E całkowicie zmieniła twarz. Lampy kryją się teraz pod wspólnym kloszem. Światła mijania i światła do jazdy dziennej standardowo zaopatrzone są częściowo w diody LED. Po wykupieniu opcji po raz pierwszy mercedes może rozświetlać ciemności a w pełni LED-owym oświetleniem
Mercedes
2 Także po raz pierwszy klasa E oferowana będzie z dwiema wersjami przedniego pasa: odmiana standardowa i linia elekgance otrzymują klasyczny wlot powietrza z trzema poprzeczkami i gwiazdą na masce...
Mercedes
3 ... a linia avantgarde wyróżnia się osłoną chłodnicy z centralnie umieszczoną ogromną gwiazdą. Maska i przednie błotniki są w nowym stylu. Z przedniego zderzaka zniknęły światła...
Mercedes
4 Także tylne lampy z diodami LED i zderzak zyskały nowy styl. Także w kabinie czuć powiew świeżości… Nowością jest dwuczęściowe wykończenie, biegnące przez całą deskę rozdzielczą...
Mercedes
5 Do wyboru są elementy wzorowane na aluminium lub drewnie, niezależnie od linii wyposażenia
Mercedes
6 Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie, kształt otworów wentylacyjnych czy analogowy czasomierz
Mercedes
7 Zniknęła słynna dźwigni zmiany biegów montowana przy kierownicy. Pojawiłą się nowa, multifunkcyjna kierownica z selektorem DIRECT SELECT i łopatkami do zmiany biegów (w połączeniu z automatyczną przekładnią)
Mercedes
8 W nowym ciele nowy duch. Pod maską zmodernizowanej klasy E debiutują nowe silniki 4-cylindrowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem
Mercedes
9 Podstawowa jednostka napędowa w odmianie E200 to 2-litrowy silnik o mocy 184 KM. Zdaniem inżynierów ma spać średnio 5,8 l/100 km
Mercedes
10 Zdecydowanie bardziej po męsku brzmi kolejna nowość pod maską klasy E - to po raz pierwszy z podwójnym turbodoładowaniem V6 o mocy 333 KM w wersji E400
Mercedes
11 E300 Hybrid to najoszczędniejsze wcielenie klasy E – auto kryje w sobie układ napędowy złożony z silnika wysokoprężnego i jednostki elektrycznej. Kierowca ma do dyspozycji łącznie 231 KM i 750 Nm. Tak uzbrojony model ma w opinii konstruktorów zużywać średnio tylko 4,4 l/100 km
Mercedes
12 Wybrane jednostki wysokoprężne nowej Klasy E dostępne są w wersjach BlueTEC uzbrojonych w układ redukcji katalitycznej SCR i spełniających normę emisji spalin Euro VI. Wszystkie wersje wyposażone są w system eco start/stop, wyłączający silnik podczas postoju
Mercedes
13 Mercedes-Benz oferuje dla Klasy E dwa rodzaje przekładni: 6-biegową skrzynię manualną oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS z selektorem DIRECT SELECT oraz łopatkami do zmiany przełożeń. Jedną z nowych cech skrzyni jest czasowy tryb M - jeśli kierowca zmieni przełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączy się na wydajny tryb w pełni automatyczny.
Mercedes
14 W nowej Klasie E swoją premierę świętuje długa lista nowych lub ulepszonych systemów bezpieczeństwa, które będą na pokładzie klasy S, debiutującej w 2013 r. Większość układów wspomagania wykorzystuje kamerę stereoskopową zamontowaną za przednią szybą oraz czujniki radarowe.
Mercedes
15 W standardzie obie wersje nadwoziowe nowej klasy E uzbrojone są w system COLLISION PREVENTION ASSIST, ostrzegający przed kolizją. Współpracuje on z układami hamowania adaptacyjnego i pozwala znacznie zmniejszyć ryzyko najechania na tył poprzedzającego pojazdu. Elementem wyposażenia standardowego jest również system ATTENTION ASSIST, który teraz potrafi ostrzec o nieuwadze i senności w szerszym zakresie prędkości, a także poinformować kierowcę o poziomie jego zmęczenia oraz czasie jazdy, który upłynął od ostatniego postoju. Dodatkowo, oferuje on regulowany poziom czułości
Mercedes
16 Na liście opcji są m.in. DISTRONIC PLUS wraz z układem Steering Assist może wspomóc kierowcę w podążaniu zadanym pasem ruchu i półautomatycznie śledzić tor jazdy poprzedzającego auta. Po raz pierwszy system BAS PLUS wraz z funkcją Junction Assist jest w stanie wykryć pojazdy i pieszych znajdujących się na torze poprzecznym do toru jazdy auta i w razie potrzeby zwiększyć siłę hamowania wywieraną przez kierowcę. PRE-SAFE Brake może wykryć przechodniów i zainicjować autonomiczne hamowanie, by uniknąć kolizji do prędkości 50 km/h...
Mercedes
17 Układ PRE-SAFE PLUS potrafi rozpoznać ryzyko najechania na tył samochodu przez kierowcę innego pojazdu. Kierowca tego drugiego zostanie przedtem ostrzeżony poprzez aktywację tylnych świateł awaryjnych ze zwiększoną częstotliwością migania. System PRE-SAFE uruchamia następnie środki ochrony pasażerów w celu ograniczenia sił, na które mogliby być oni narażeni podczas wypadku. Może on również uruchomić hamulce unieruchomionego auta w celu uniknięcia kolizji wtórnej - najechania na tył poprzedzającego samochodu. Wraz z PRE-SAFE Impulse kierowca i pasażer przedniego fotela są we wczesnej fazie wypadku odciągani przez pasy bezpieczeństwa w kierunku przeciwnym do kierunku zderzenia. Pozwala to znacznie ograniczyć ryzyko i zakres obrażeń odniesionych w trakcie zderzeń czołowych. Nowy mercedes klasy E w Polsce pojawi się w marcu 2013 r.
Mercedes
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję