Oto najszybsze kombi świata! Zobacz nowe Audi RS 6 Avant na pierwszych zdjęciach
1 Najnowsze wcielenie audi RS 6 avant to prawdopodobnie najszybsze kombi na świecie! Dowody?
Audi
2 Pod maską nastąpiła prawdziwa rewolucja - znany z poprzedniego wcielenia RS 6 podwójnie doładowany pięciolitrowy silnik V10 o mocy 580 KM i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego zastąpił mniejszy o dwa cylindry agregat…
Audi
3 Widlasty ośmiocylindrowy napęd o pojemności 4 litrów także jest uzbrojony w dwie turbosprężarki. Możliwości? Zabójcze!
Audi
4 Mimo mniejszej o 20 KM mocy większy jest moment obrotowy. Nowe audi RS 6 avant daje kierowcy do ogarnięcia 560 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w przedziale 1750-5500 obr./min.
Audi
5 W trosce o portfel kierowcy silnik został wyposażony w system zarządzania pracą cylindrów "cylinder on demand". Jak to działa?
Audi
6 Układ wyłącza cztery z ośmiu cylindrów wtedy gdy jednostka nie pracuje pod dużym obciążeniem np. swobodna jazda autostradą
Audi
7 Zdaniem inżynierów właśnie dzięki temu rozwiązaniu 560-konne monstrum ma spalać średnio tylko 9,8 l/100 km - to aż o 40 proc. mniej niż w przypadku RS 6 poprzedniej generacji
Audi
8 Nie bez znaczenia jest też masa własna - nowa generacja audi RS 6 avant jest lżejsza od poprzednika o 100 kg. Jakim cudem?
Audi
9 Otóż inżynierowie Audi wykonali około 20 procent nadwozia z aluminium
Audi
10 Trakcji i bezpieczeństwa pilnuje napęd quattro
Audi
11 Siła napędowa trafia do wszystkich kół za pośrednictwem ośmiobiegowego automatu
Audi
12 Już po spojrzeniu na papierowe dane najnowsze audi RS 6 avant wydaje się nie mieć rywali w swojej lidze - sprint do 100 km/h trwa 3,9 s...
Audi
13 To o pół sekundy szybciej niż poprzednie wcielenie RS 6. Co więcej - to o 0,4 sekundy lepiej niż sedan BMW M5. Także mercedes E63 AMG kombi dostanie baty od nowego RS 6 avant - maszyna Audi okazuje się być szybsza o 0,5 sekundy...
Audi
14 Prędkość maksymalna jest fabrycznie ograniczona do 250 km/h. Jednak Audi oferuje możliwość rozwinięcia skrzydeł…
Audi
15 Po założeniu pakietu dynamic granica jest przesunięta do 280 km/h. Jeśli komuś wystarczy odwagi może zamówić pakiet dynamic plus - po takim zabiegu wskazówka prędkościomierza może wychylić się nawet do 305 km/h
Audi
16 Nowe RS 6 Avant to pierwszy model Audi, w którym seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptiveair suspension. Dzięki jego regulacji, karoseria Audi RS 6 zawieszona jest 20 mm niżej. Dzięki regulowanemu amortyzowaniu, system dopasowuje zawieszenie do stanu nawierzchni drogi, stylu prowadzenia i trybu funkcjonowania systemu wyboru dynamiki jazdy Audi driveselect. Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego RS 6 adaptiveair suspension, dostępne jest sztywniejsze zawieszenie sportowe plus, z systemem dynamicznej kontroli jazdy DynamicRide Control (DRC). W tym rozwiązaniu zastosowano sprężyny stalowe i amortyzatory o trójstopniowym zakresie regulacji. Hamulce? Seryjnie są montowane tarcze o średnicy 390 mm z sześciotłoczkowymi zaciskami. Na życzenie, Audi montuje ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym, o średnicy 420 mm. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy i można go całkowicie wyłączyć...
Audi
17 Nowe audi RS6 avant od przedniego do tylnego zderzaka ma niecałe 5 metrów (497,9 cm). Pod tylna klapą kryje się ładownia o pojemności od 565 do 1680 l. Sprzedaż tego auta powinna ruszyć latem 2013 roku.
Audi
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję