Nowa mazda 6 już w Polsce! Nie musisz dopłacać do wersji kombi
1 Ceny zaczynają się od 88 700 zł (wersja SkyGO, tylko z silnikiem benzynowym 2.0/145 KM). Jak już wspomnieliśmy wersja sport kombi oferowana jest w tej samej cenie co sedan...
Mazda
2 Polska gama nowej mazdy 6 obejmuje cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION (od 97 900 zł), SkyENERGY (od 106 700 zł) i SkyPASSION (od 114 700 zł). Już najtańsza odmiana ma na pokładzie klimatyzację, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, centralny zamek, całą armię elektronicznych wspomagaczy dbających o bezpieczne hamowanie i trakcję, system monitoringu ciśnienia w oponach oraz układ wspomagający ruszanie pod górkę. Do tego są przednie i boczne poduszki powietrzne plus kurtyny powietrzne
Mazda
3 Szóstka będzie dostępna z silnikami benzynowymi 2.0 (o mocy 145 lub 165 KM) i 2.5/192 KM. Obie jednostki mają po cztery cylindry, szesnaście zaworów i - co zapewne ucieszy użytkowników - rozrząd napędzany za pomocą łańcucha.
Mazda
4 Fani turbodiesli mają do wyboru silnik 2.2 o mocy 150 lub 175 KM. W zależności od silnika można wybrać skrzynię manualną lub automatyczną.
Mazda
5 Sześciobiegowy automat można mieć z silnikiem benzynowym 2.0/165 KM i 2.5/192 KM oraz z turbodieslem w obu wersjach mocy (150 KM i 175 KM)
Mazda
6 W nowej szóstce debiutuje system i-ELOOP - to opracowany przez inżynierów Mazdy układ odzyskiwania energii podczas hamowania, które rozpoczyna ładowanie kondensatora z chwilą, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu
Mazda
7 Energia zmagazynowana w kondensatorze może być wykorzystana do zasilania urządzeń elektrycznych w samochodzie. Dzięki temu więcej energii z paliwa przeznaczane jest na zasilanie silnika, co ma przyczyniać się do zmniejszenia spalania. Japończycy twierdzą, że w cyklu pozamiejskim mazda 6 w wersji sedan z silnikiem Diesla 150 KM i manualną skrzynią biegów oraz i-ELOOP spala 3,6 l oleju napędowego na 100 km
Mazda
8 Wymiary? Długość - 4865 mm, szerokość - 1840 mm, wysokość 0 1450 mm. Rozstaw osi - 2830 mm - zapowiada mnóstwo przestrzeni z tyłu i przestronne wnętrze
Mazda
9 Szerokość na wysokości ramion wynosi 1450 mm z przodu to o 20 mm więcej niż w poprzednim modelu, który uznaje się za przestronny
Mazda
10 Jak zapewniają inżynierowie tylne fotele oferują przestrzeń na nogi o 43 mm większą na wysokości kolan niż w poprzednim modelu i jedną z największych w segmencie. Przestrzeń na nogi wynosi 984 mm, 37 mm więcej niż w poprzednim modelu. Długość poduszki tylnych foteli wzrosła o 20 mm, a długość oparcia o 33 mm.
Mazda
11 Bagażnik kombi przy piątce pasażerów na pokładzie mieści 506 l - po złożeniu tylnej kanapy pojemność rośnie do 1648 l
Mazda
12 Kufer wersji sedan może połknąć 483 l najróżniejszych paczek i paczuszek
Mazda
13 Nowością na pokładzie jest aktywny tempomat, utrzymujący bezpieczny dystans od poprzedzającego samochodu przy prędkościach do 200 km/h - rozwiązanie jest dostępne w najbogatszej wersji SkyPASSION
Mazda
14 Kolejnym rozwiązaniem mającym dbać o bezpieczeństwo jest inteligentne wspomaganie hamowania SBS – system monitorujący poprzedzające samochody w zakresie prędkości między 15-145 km/h, ostrzegający kierowcę o zbyt małym dystansie i automatycznie uruchamiający hamulce, gdy występuje ryzyko kolizji - układ dostępny w najbogatszej wersji SkyPASSION
Mazda
15 • Na pokładzie inżynierowie zastosowali Smart City Brake Support (SCBS), czyli system który automatycznie zatrzymuje samochód, aby uniknąć lub zmniejszyć konsekwencje kolizji przy zakresie prędkości 4-30 km/h. To uzupełnienie Smart Brake Support przeznaczone do działania w mieście
Mazda
16 Lane Departure Warning System (LDWS) ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu. Zaś Rear Vehicle Monitoring (RVM), system monitorowania strefy za samochodem, rozpoznaje pojazdy w martwym polu lusterek wstecznych i ostrzega przed nimi kierowcę
Mazda
17 Emergency Stop Signal (ESS) włącza pulsujące światła awaryjne podczas gwałtownego hamowania, aby ostrzec innych uczestników ruchu. High Beam Control system (HBC) automatycznie zmienia światła drogowe na mijania, aby nie oślepiać innych uczestników ruchu, po czym włącza światła długie ponownie, gdy ryzyko oślepienia już minie. Wspomaganie ruszania na wzniesieniu (HLA) pomaga zapobiec staczaniu się samochodu w chwili, gdy kierowca przenosi nogę z pedału hamulca na pedał gazu w momencie ruszania na pochyłości.
Mazda
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję