Renault Austral szykuje się do zmiany warty. Nowy SUV o długości ponad 4,5 m zastąpi w gamie model Kadjar, który powstał na tej samej płycie co Nissan Qashqai. I tym razem Francuzi skorzystają z już istniejącej platformy, w końcu sami maczali palce w architekturze CMF-C, na której powstała nowa generacja Qashqaia.

Reklama

Nową platformę Renault nazywa CMF-CD3. Stylistycznie Austral ma być równie ciekawym autem co nowe Megane.

Renault Austral jak Nissan Qashqai: silniki benzynowe

Austral dostanie zelektryfikowane w różnym stopniu silniki benzynowe, czyli tak jak Qashqai. Pod karoserię trafi jednostka 1.2 TCe mild-hybrid 12 V oraz nowej generacji napęd E-TECH Hybrid. Moc to nawet 200 KM.

Renault Austral / Renault / Julien Delfosse
Reklama

Renault Austral, czyli nowy i międzynarodowy SUV

W ocenie Renault pochodzące od łacińskiego słowa "australis", AUSTRAL jest bardzo powszechnym słowem i występuje w wielu językach europejskich.

- AUSTRAL kojarzy się z kolorami i ciepłem południowej półkuli. Ta nazwa wprost zaprasza do podróży i świetnie pasuje do SUV-a. Brzmi harmonijnie, jest wyważona i łatwa do wymówienia, bardzo międzynarodowa - powiedziała Sylvia Dos Santos, która odpowiada za strategię nazw marki Renault.

Renault Austral / Renault / Julien Delfosse
Renault Austral / Renault

Renault Austral na rynku wiosną 2022 roku, a teraz testy

Nowy SUV właśnie wkracza w ostatnią fazę przed wprowadzeniem na rynek. Francuzi przeprowadzą testy wytrzymałościowe by sprawdzić trwałość poszczególnych elementów i podzespołów samochodu.

Około 100 egzemplarzy pokona łącznie dystans 2 mln km. Austral wyruszy na drogi Francji, Hiszpanii, Niemiec i Rumunii. Aż 900 kierowców pokona dystans 600 tys. km w rzeczywistych warunkach drogowych, a kolejne 1 400 000 km na torach.

Renault Austral na rynku zadebiutuje wiosną 2022 roku.

Renault Austral / Renault / Julien Delfosse
Renault Austral / Renault / Julien Delfosse