Mazda CX-3 jest dla japońskiej marki jak powietrze – bez niej firma nie mogłaby rywalizować w jednym z najważniejszych, najszybciej rosnących segmentów rynku. Samochód pojawił się na świecie w 2015 roku i z miejsca zaskarbił sobie serca kierowców. Jednak czas leci, w klasie crossoverów oraz SUV-ów segmentu B robi się coraz tłoczniej – dziś o palmę pierwszeństwa walczy niemal każdy z producentów. Mazda nie ma zamiaru oddawać pola bez walki. Oto na polskie drogi wjeżdża CX-3 odmłodzona dusza i ciałem.

Reklama
Mazda CX-3 2021 / Mazda

Styliści Mazdy uznali, że CX-3 nadal prezentuje się nienagannie, stąd odpuścili sobie użycie skalpela. I dobrze, ponieważ wcale po niej nie widać, że ma już 5 lat. Dla podkreślenia urody ograniczyli się do wprowadzenia nowego metalizowanego lakieru Polymetal Gray.

Mazda CX-3 w kolorze Polymetal Gray / Mazda
Mazda CX-3 w kolorze Polymetal Gray / Mazda

Cyfryzacja wnętrza i nowe fotele

W kabinie czekają nowe i wygodniejsze przednie fotele o analogicznej konstrukcji jak te, którymi wita Mazda 3 i CX-30. System multimediów został wzbogacony o cyfrowe radio DAB+. Interfejsy Apple Car Play i Android Auto są już standardem we wszystkich wersjach. Bezprzewodowe działanie Apple CarPlay jest seryjną nowością w wariantach SkyPassion i SkyDream. W ostatnim, najbogatszym, Mazda montuje ułatwiającą manewrowanie kamerę 360 stopni. Seryjny układ wspomagania hamowania rozpoznaje teraz pieszych po zmroku. Ponadto, światła w trybie automatycznym skorygowano tak, by o zmierzchu lub w warunkach pogorszonej widoczności włączały się wcześniej. Wisienką na torcie jest kluczyk w nowej ekskluzywnej oprawie.

Mazda CX-3 / Mazda
Nowe fotele zapewnią wygodniejszą pozycję za kierownicą / Mazda
Mazda CX-3 / Mazda

Mazda stawia na jeden silnik

Silnik? Benzynowy 2.0/121 KM Skyactiv-G i już! Mazda postawiła na jedną konstrukcję w duecie ze skrzynią manualną lub automatyczną – obie 6-biegowe. Wolnossąca jednostka ma oszczędzającą paliwo funkcję dezaktywacji cylindrów – w trakcie spokojnej jazdy działają dwa zamiast czterech, czego kierowca nie powinien odczuwać – chyba, że tylko wydając mniej na stacji paliw. Mazda obiecuje obniżenie spalania średnio z 6,6 do 6,2 l/100 km wg WLTP.

Mazda CX-3 / Mazda
Mazda CX-3 / Mazda
Mazda CX-3 / Mazda
Reklama

Mazda CX-3. Ceny?

Mazda CX-3 w nowej odsłonie kosztuje od 90 900 zł. Skrzynia automatyczna wymaga dopłaty 8 tys. zł. Oczywiście konkurencja oferuje tańsze auta, jednak CX-3 to dopracowany i sprawdzony model. Cenę broni typowa dla japońskiej marki staranność wykonania i wysoka jakość materiałów wykończeniowych plus bogate wyposażenie oferowane w czterech poziomach.

Mazda CX-3 SkyMOTION SkyENERGY SkyPASSION SkyDREAM
2.0 SKYACTIV-G 121 KM 6MT 90 900 zł 94 900 zł 103 900 zł 115 900 zł
2.0 SKYACTIV-G 121 KM 6AT 98 900 zł 102 900 zł 111 900 zł 123 900 zł

Mazda CX-3 2.0 SKYACTIV-G 121 KM 6MT – dane techniczne

Silnik benz. R4
Moc 121 KM przy 6000 obr./min
Moment obrotowy 206 Nm przy 2800 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/manualna 6-biegowa
Długość/szerokość/wysokość 4275/1765/1535 mm
Rozstaw osi 2570 mm
Masa własna 1235 kg
Pojemność bagażnika 350/1260 l
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s
Prędkość maksymalna 192 km/h
Średnie spalanie (WLTP) 6,2 l/100 km
Mazda CX-3 / Mazda
Mazda CX-3 / Mazda
Mazda CX-3 / Mazda
Mazda CX-3 / Mazda
Mazda CX-3 / Mazda
Mazda CX-3 / Mazda