Mazda CX-3 jest dla japońskiej marki jak powietrze – bez niej firma nie mogłaby rywalizować w jednym z najważniejszych, najszybciej rosnących segmentów rynku. Samochód pojawił się na świecie w 2015 roku i z miejsca zaskarbił sobie serca kierowców. Jednak czas leci, w klasie crossoverów oraz SUV-ów segmentu B robi się coraz tłoczniej – dziś o palmę pierwszeństwa walczy niemal każdy z producentów. Mazda nie ma zamiaru oddawać pola bez walki. Oto na polskie drogi wjeżdża CX-3 odmłodzona dusza i ciałem.
Styliści Mazdy uznali, że CX-3 nadal prezentuje się nienagannie, stąd odpuścili sobie użycie skalpela. I dobrze, ponieważ wcale po niej nie widać, że ma już 5 lat. Dla podkreślenia urody ograniczyli się do wprowadzenia nowego metalizowanego lakieru Polymetal Gray.
Cyfryzacja wnętrza i nowe fotele
W kabinie czekają nowe i wygodniejsze przednie fotele o analogicznej konstrukcji jak te, którymi wita Mazda 3 i CX-30. System multimediów został wzbogacony o cyfrowe radio DAB+. Interfejsy Apple Car Play i Android Auto są już standardem we wszystkich wersjach. Bezprzewodowe działanie Apple CarPlay jest seryjną nowością w wariantach SkyPassion i SkyDream. W ostatnim, najbogatszym, Mazda montuje ułatwiającą manewrowanie kamerę 360 stopni. Seryjny układ wspomagania hamowania rozpoznaje teraz pieszych po zmroku. Ponadto, światła w trybie automatycznym skorygowano tak, by o zmierzchu lub w warunkach pogorszonej widoczności włączały się wcześniej. Wisienką na torcie jest kluczyk w nowej ekskluzywnej oprawie.
Mazda stawia na jeden silnik
Silnik? Benzynowy 2.0/121 KM Skyactiv-G i już! Mazda postawiła na jedną konstrukcję w duecie ze skrzynią manualną lub automatyczną – obie 6-biegowe. Wolnossąca jednostka ma oszczędzającą paliwo funkcję dezaktywacji cylindrów – w trakcie spokojnej jazdy działają dwa zamiast czterech, czego kierowca nie powinien odczuwać – chyba, że tylko wydając mniej na stacji paliw. Mazda obiecuje obniżenie spalania średnio z 6,6 do 6,2 l/100 km wg WLTP.
Mazda CX-3. Ceny?
Mazda CX-3 w nowej odsłonie kosztuje od 90 900 zł. Skrzynia automatyczna wymaga dopłaty 8 tys. zł. Oczywiście konkurencja oferuje tańsze auta, jednak CX-3 to dopracowany i sprawdzony model. Cenę broni typowa dla japońskiej marki staranność wykonania i wysoka jakość materiałów wykończeniowych plus bogate wyposażenie oferowane w czterech poziomach.
Mazda CX-3 | SkyMOTION | SkyENERGY | SkyPASSION | SkyDREAM |
2.0 SKYACTIV-G 121 KM 6MT | 90 900 zł | 94 900 zł | 103 900 zł | 115 900 zł |
2.0 SKYACTIV-G 121 KM 6AT | 98 900 zł | 102 900 zł | 111 900 zł | 123 900 zł |
Mazda CX-3 2.0 SKYACTIV-G 121 KM 6MT – dane techniczne
Silnik | benz. R4 |
Moc | 121 KM przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy | 206 Nm przy 2800 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/manualna 6-biegowa |
Długość/szerokość/wysokość | 4275/1765/1535 mm |
Rozstaw osi | 2570 mm |
Masa własna | 1235 kg |
Pojemność bagażnika | 350/1260 l |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,1 s |
Prędkość maksymalna | 192 km/h |
Średnie spalanie (WLTP) | 6,2 l/100 km |