Kia Sorento nowej, czwartej już generacji to wspólne dzieło wszystkich trzech studiów skupionych w globalnej sieci projektowej Kia w Korei, Europie i Ameryce Północnej. Z pierwszych zdjęć wynika, że styliści zaszaleli. To koniec zaokrągleń. Karoseria jest teraz kompozycją ostrych linii i konkretnych kształtów. Największe wrażenie robi płaski przód wielkości lądowiska dla helikopterów. A charakterystyczny dla marki "tygrysi nos" w nowej, bardziej zuchwałej interpretacji węszy nad asfaltem. Każdy z dwóch reflektorów to układ trzech segmentów LED podkreślonych linią świateł dziennych. Twórcy nazwali je "tygrysie oczy". Właśnie to spojrzenie pręgowanego drapieżnika ma być wyróżnikiem auta.

Reklama
Sorento zmieniło także twarz. Teraz jej głównym elementem jest nowa osłona chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa – szersza, bardziej rozbudowana i tworząca całość razem z reflektorami. Wyposażono je w diodowe światła do jazdy dziennej w kształcie, który przywodzi na myśl skojarzenie z linią wokół oczu tygrysa / Kia

Z profilu sylwetka czwartego Sorento oferuje zupełnie nowe proporcje. Auto ma krótszy zwis przedni i tylny oraz dłuższy rozstaw osi. Odsunięcie słupka "A" o 3 cm od przednich kół (w porównaniu z obecnym Sorento) pozwoliło stworzyć długą maskę i kabinę przesuniętą do tyłu. W efekcie nowy SUV zyskał smukłe nadwozie. Tył z pionowymi światłami przypomina oferowaną w USA Kia Telluride.

Proporcje nadwozia Sorento czwartej generacji sprawiają, że wydaje się dłuższe niż jest w rzeczywistości – auto ma duży rozstaw osi i krótkie zwisy z przodu i z tyłu / Kia

Nowa Kia Sorento powstała na zupełnie nowej platformie, która jest autorskim projektem inżynierów koreańskiej marki. Zastosowanie nowego szkieletu pozwoliło nie tylko opracować jeszcze obszerniejszy środek niż w poprzedniku, ale co ważniejsze, uwolniło drogę do totalnej cyfryzacji. Wnętrze przewidziane dla siedmiu osób to świat jakiego Kia jeszcze nie oferowała w swoich autach. Po względem rozplanowania, stylistyki i jakości zastosowanych materiałów Sorento ma imponować. Otwarcie drzwi rozpocznie festiwal elektronicznych nowości – ze zdjęć widać, że producent największy ciężar w nowym modelu położył na multimedia, łączność i systemy wspomagające kierowcę.

Kia Sorento nowej generacji stawia na czytelną stylistykę. O przyjemną atmosferę zadbają podświetlane panele na drzwiach przy klamkach oraz listwy LED wzdłuż kokpitu  / Kia

Świetne wrażenie robi nowy wirtualny kokpit, czyli 12,3-calowy wyświetlacz, który zastępuje analogowy prędkościomierz i obrotomierz (dane pokazuje w atrakcyjnych widokach). To rozwiązanie np. w modelu XCeed pod względem klasy wyświetlanych grafik nie odbiega zbytnio od ekranów oferowanych przez marki premium. Zestaw wskaźników płynnie przechodzi w prawo, w centralnie ustawiony 10,25-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego UVO Connect.

Kia Sorento / Kia

Stacja połączy się z internetem dzięki modemowi z kartą eSIM, dlatego nie ma potrzeby udostępniania hotspotu z telefonu. System wymiany danych Kia Live w czasie rzeczywistym będzie pobierać informacje o ruchu drogowym, celach specjalnych, dostępności miejsc parkingowych czy wysokości opłat za postój. Przez smartfona będzie można połączyć się z samochodem by sprawdzić m.in. lokalizację auta, przebieg podróży lub dane diagnostyczne, a aplikacja pozwoli także na zdalne ryglowanie zamków drzwi.

Sorento znajduje się na szczycie gamy crossoverów i SUV-ów oferowanych przez markę Kia na świecie, do której należą Seltos, Stonic, Soul, Niro, Sportage i Telluride / Kia

Nowa architektura pozwoliła także na zastosowanie napędu hybrydowego plug-in, czyli z możliwością ładowania z garażowego gniazdka. To pierwszy raz, kiedy ten SUV będzie mógł jeździć na prąd. Zasięg producent na razie utrzymuje w tajemnicy.

Kia Sorento / Kia

Kia do tej pory sprzedała ponad 3 mln Sorento od chwili debiutu w 2002 roku. A nowe Sorento będzie największą gwiazdą koreańskiej marki w czasie salonu samochodowego w Genewie. Cierpliwości, to już 3 marca. Do sprzedaży w Polsce trafi w drugim kwartale 2020 roku.

Geometryczne detale, kabina przesunięta bardziej do tyłu i nowe proporcje nadwozia powodują, że Sorento prezentuje się dojrzalej i bardziej wyrafinowanie / Kia
Reklama
Krawędź biegnąca od pokrywy silnika płynnie przechodzi na przednie błotniki i dalej ciągnie się przez bok nadwozia aż do pionowych świateł z tyłu. Ta pojedyncza linia tworzy bardzo charakterystyczny detal stylistyczny nowego Sorento, który sprawia, że duży SUV marki Kia będzie łatwo rozpoznawalny / Kia
Kia Sorento / Kia