Kombi ze zbroją terenówki to pomysł Volvo, a pierwszy samochód z serii Cross Country pokazano w 1996 roku. Miał on wszystkie cechy pakownego i praktycznego kombi, a jednocześnie dobrze radził sobie z dziurawymi lub nieutwardzonymi drogami.

Teraz po 20 latach Szwedzi rozpoczynają pisać kolejny rozdział w historii aut serii Cross Country. Ujawnione właśnie najnowsze volvo V90 Cross Country to czwarty model serii 90, którą zapoczątkował SUV XC90. Najnowsze auto korzysta także z tej samej platformy podwoziowej SPA, która posłużyła do budowy limuzyny S90, kombi V90 i XC90.

Testy nowego volvo V90 Cross Country obejmowały zimowe jazdy w Północnej Szwecji podczas mrozów sięgających -40 stopni Celsjusza, a także testy na pustyni w Arizonie podczas największych upałów.

Do napędu V90 Cross Country posłużą cztery silniki z rodziny Drive-E stosowane w pozostałych modelach serii 90. W ofercie znajdą się dwa Diesle: D4 AWD 190 KM oraz D5 AWD 235 KM. W wersji D5 zastosowano technologię Power Pulse eliminującą zjawisko turbodziury.

Jednostki benzynowe osiągają moc 254 KM (T5 AWD) i 320 KM (T6 AWD).

Volvo V90 Cross Country Volvo

21 cm prześwitu powinno sprawdzić się w trakcie wypraw poza asfalt. To więcej niż w niektórych samochodach typu SUV. Kąt natarcia wynosi 18,9 stopnia, a zejścia: 17,7 stopnia. Dzięki funkcji Hill Descent Control auto powinno z łatwością pokonywać strome zjazdy. Konstruktorzy V90 CC twierdzą, że nie mogli stworzyć innego samochodu pochodząc z kraju, którego 77 proc. powierzchni zajmują lasy i jeziora i który ma najsurowsze zimy na świecie.

Volvo V90 Cross Country Volvo

V90 Cross Country oferowane jest wyłącznie z napędem na cztery koła. Wszystkie wersje, poza wersją D4, są dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.

Volvo V90 Cross Country Volvo

Samochód ma długość 494 cm i może ciągnąć przyczepy o wadze od 2200 do 2500 kg. Oferowany jest z kołami o rozmiarach od 18 do 21 cali. Ogumienie będzie miało inny profil niż w "szosowym" kombi V90 - tak by pojazd lepiej nadawał się do pokonywania nawierzchni o gorszej jakości. Mimo, że samochód waży niemal dwie tony (od 1920 do 1966 kg), jego droga hamowania ze 100 km/h wynosi tylko 35 m.

Produkcja nowego volvo V90 Cross Country ruszy jeszcze jesienią w Szwecji. A ceny na polskim rynku poznamy za kilka dni.

Volvo V90 Cross Country Volvo
Volvo V90 Cross Country Volvo
Volvo V90 Cross Country Volvo
Volvo V90 Cross Country Volvo
Volvo V90 Cross Country Volvo
Volvo V90 Cross Country Volvo