W zakładach Toyota Peugeot Citroen Automobiles (TPCA) w czeskim Kolinie od 2005 roku produkowane są modele toyota aygo, peugeot 107 i citroen C1. Dziś rozpoczęła się produkcja drugiej generacji aygo i francuskich maluchów w nowym wcieleniu, czyli peugeot 108 i citroena C1.

Reklama

Przystosowanie fabryki do produkcji nowych modeli wymagało inwestycji na poziomie 6 milionów koron oraz zatrudnienia 700 nowych pracowników.

Obecnie zakłady opuszcza 300 nowych samochodów dziennie, każdy co 55 sekund. W przyszłym tygodniu liczba ta wzrośnie do 700 egzemplarzy, a od lipca produkcja będzie wynosić 1000 samochodów dziennie.

Roczny plan produkcji TPCA zakłada 210 tys. egzemplarzy. W 2015 roku Toyota zakłada sprzedaż 80 tys. nowego aygo, co będzie odpowiadać 6-procentowemu udziałowi w europejskim rynku. Nowe aygo zadebiutowało wiosną 2014 roku w czasie salonu samochodowego w Genewie.

Toyota da kierowcom do wyboru trzy wersje wyposażeniowe i trzy pakiety stylistyczne, które co roku będą aktualizowane. Co ciekawe, 10 elementów nadwozia można łatwo i szybko wymieniać, uzyskując zupełnie nowy wygląd samochodu, nawet po kilku latach użytkowania.

Pod maską nowych trojaczków będzie pracował poprawiony silnik 3-cylindrowy 1.0 VVT-i, produkowany w polskich zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu. W opinii konstruktorów jest to nadal jedna z najlżejszych jednostek w swojej klasie.

Sprzedaż nowej toyoty aygo rozpocznie się w Polsce w czerwcu 2014 - to będzie najtańszy model japońskiego producenta. Podobnie jak w przypadku peugeota 108 i citroena C1.