Premier wraz z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem wzięła udział w briefingu prasowym zorganizowanym w związku z rozpoczęciem drążenia tunelu na budowie drogi ekspresowej S7 na odcinku Naprawa - Skomielna Biała.
Jak podkreśliła szefowa rządu na briefingu, to jest bardzo trudne zadanie, dlatego że jest i skomplikowana technologia, i szczególne warunki.
Dodała, że "nie ma drugiej takiej" inwestycji w Polsce.
Jak przypomniała premier, inwestycja ma na celu przede wszystkim poprawę funkcjonowania komunikacyjnego.
- To jest kolejna inwestycja, która jest realizowana przez nasz rząd (...) konsekwentnie - podkreśliła.
Zapewniła, że ta inwestycja zostanie ukończona zgodnie z programem, do którego zobowiązaliśmy się wobec naszych wyborców.
- Poprzez tę konsekwencję, harmonogram, który przyjęliśmy na początku pracy naszego rządu, który jest konsekwentnie realizowany, mogę powiedzieć, że po raz kolejny rząd Prawa i Sprawiedliwości - rząd, na którego czele mam zaszczyt stać - dotrzymuje słowa - mówiła premier. - To dotrzymywanie słowa jest znakiem rozpoznawczym naszego rządu - podkreśliła.
Na Sylwestra 2020 roku nowa Zakopianka
Adamczyk zapewnił, że w 2021 r., kiedy będziemy jechać na Puchar Świata, już na pewno nie natkniemy się na zatory drogowe od Rabki w kierunku Myślenic.
Minister powiedział, że drążenie tunelu na tzw. portalu południowym - zgodnie z zapewnieniami wykonawców - będzie prowadzone z obu stron, "każdego dnia" zimą; prace będą trwały przez 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu.
Jak dodał, drążenie tuneli to niezwykle skomplikowane "przedsięwzięcie inżynieryjne", które objęte jest prawem górniczym. Drążenie tego tunelu - jak mówił - odbywa się zgodnie z zasadami obowiązującymi w górnictwie. Wyjaśnił, że budowa "funkcjonuje zgodnie z zasadami górniczymi jak normalna kopalnia".
Minister przypomniał, że pozostałe odcinki modernizowanej Zakopianki to ponad 50-metrowe estakady od południowego wylotu tuneli, przez miejscowość Skomielna w kierunku Rabki, a za Rabką - węzeł na wysokości Chabówki.