Sejm-fotoradary-cztery projekty
W Sejmie dziś (09.05) pierwsze czytanie czterech poselskich projektów dotyczących fotoradarów.
Wśród poselskich propozycji zmiany ustawy o drogach publicznych najdalej idzie tekst autorstwa Solidarnej Polski. Posłowie SP chcą ograniczenia fotoradarów do liczby 60 w całym kraju i instalowania ich tylko wokół szkół i innych miejsc z dużym natężeniem ruchu pieszych.
Projekt PiS chce zakazać kontroli z nieoznaczonych radiowozów Inspekcji Transportu Drogowego. PiS postuluje, żeby fotoradary działały tylko w niebezpiecznych miejscach, w których już dochodziło do wypadków.
Projekt SLD nakazuje przeprowadzenie audytu miejsc, w których stoją fotoradary i przywraca obowiązek dla ITD wysyłania ukaranym kierowcom zdjęć z wykroczenia.
Projekt Platformy Obywatelskiej wzmacnia pozycję Inspekcji Transportu Drogowego, która uzyskałaby pełne prawo żądania wskazania przez właściciela samochodu, komu go użyczył.
Wszystkie cztery projekty mówią o przeznaczeniu wpływów z fotoradarów na krajowy fundusz, z którego środki przeznaczone byłyby na ofiary wypadków lub działania na rzecz bezpieczeństwa drogowego i remonty dróg. Jednak projekt PO mówi, że na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego powinno być przeznaczane co najmniej 50 procent wpływów.
Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/Mariusz Pieśniewski/dabr
W Sejmie dziś (09.05) pierwsze czytanie czterech poselskich projektów dotyczących fotoradarów.
Wśród poselskich propozycji zmiany ustawy o drogach publicznych najdalej idzie tekst autorstwa Solidarnej Polski. Posłowie SP chcą ograniczenia fotoradarów do liczby 60 w całym kraju i instalowania ich tylko wokół szkół i innych miejsc z dużym natężeniem ruchu pieszych.
Projekt PiS chce zakazać kontroli z nieoznaczonych radiowozów Inspekcji Transportu Drogowego. PiS postuluje, żeby fotoradary działały tylko w niebezpiecznych miejscach, w których już dochodziło do wypadków.
Projekt SLD nakazuje przeprowadzenie audytu miejsc, w których stoją fotoradary i przywraca obowiązek dla ITD wysyłania ukaranym kierowcom zdjęć z wykroczenia.
Projekt Platformy Obywatelskiej wzmacnia pozycję Inspekcji Transportu Drogowego, która uzyskałaby pełne prawo żądania wskazania przez właściciela samochodu, komu go użyczył.
Wszystkie cztery projekty mówią o przeznaczeniu wpływów z fotoradarów na krajowy fundusz, z którego środki przeznaczone byłyby na ofiary wypadków lub działania na rzecz bezpieczeństwa drogowego i remonty dróg. Jednak projekt PO mówi, że na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego powinno być przeznaczane co najmniej 50 procent wpływów.
Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/Mariusz Pieśniewski/dabr
Reklama
Reklama
Reklama