Jak wynika z danych spółki PL.2012, w Polsce, na naszych drogach w czasie mistrzostw tworzyć się będzie ponad 150 tzw. wąskich gardeł.
Główna przyczyna to niedokończone inwestycje związane z budową autostrad i tras ekspresowych. Najbardziej kłopotliwy będzie przejazd A2 od Strykowa pod Łodzią do Warszawy, gdzie GDDKiA szykuje objazdy niedokończonych odcinków. Kierowcy nie skorzystają też z A1 od Torunia do Strykowa, a o autostradzie A4 od Szarowa w Małopolsce w kierunku granicy z Ukrainą można zapomnieć. Wszystkie spóźnione inwestycje mają być dokończone po Euro, być może jeszcze w tym roku.
Cztery miasta, jeden bilet
Jeśli chcemy spędzić czas w miastach gospodarzach, w czasie gdy nie ma tam spotkań albo zakończy się faza grupowa, możemy skorzystać ze specjalnej oferty. Warto nabyć tzw. Polish Pass.
Reklama
To karta, na której można zapisać bilety komunikacji miejskiej w miastach gospodarzach, nocleg, a nawet ubezpieczenie zdrowotne. Z usługi będzie można skorzystać od 6 czerwca do 2 lipca. Niewykluczone, że Polish Pass będzie działał również po Euro 2012. Więcej informacji na stronie www.polishpass.org.
Reklama
Jak podróżować
● Trasę, szczególnie długą, planuj z wyprzedzeniem. Weź pod uwagę, że w wielu miejscach będzie obowiązywała inna organizacja ruchu. W związku z tym, chociaż warto mieć przy sobie nawigację GPS, to w czasie mistrzostw Europy nie należy bezwzględnie słuchać jej wskazówek. Producenci oprogramowania nie zaktualizowali map na czas Euro 2012, dlatego mogą one nie uwzględniać zmian na polskich drogach.
● Jeśli jednak chcesz skorzystać z nawigacji, warto wcześniej wyznaczyć trasę podróży uwzględniającą np. remonty drogowe. Dużym ułatwieniem będzie sporządzenie listy parkingów typu Park & Ride, które będą funkcjonować na obrzeżach miast gospodarzy. Zostawiając tam samochód, będziemy mieli pewność, że komunikacją miejską sprawnie przedostaniemy się w okolice stadionu lub strefy kibica. Zwłaszcza że wjazd autem do centrum miasta może okazać się niemożliwy w dni meczowe. A nawet jeśli formalnie nie zostanie zabroniony, gigantyczne korki są gwarantowane.
● Kluczową wskazówką do tego, jak się poruszać, będą oficjalne oznakowania – zarówno dla samochodów, jak i dla pieszych – z logo Euro 2012.