Subaru Hybrid Tourer Concept to połączenie turbobenzynowego 2-litrowego silnika typu boxer z bezpośrednim wtryskiem paliwa i dwóch jednostek elektrycznych (każdy nakręca jedną oś). Moc silnika spalinowego przenoszona jest wyłącznie na przednie koła za pomocą bezstopniowej skrzyni typu Lineatronic.

Reklama

Przedni motor produkuje 13 KM i spełnia rolę generatora ładującego akumulatory litowo-jonowe umieszczone pod przednimi fotelami. Wkracza również do akcji gdy samochód motor benzynowy tego potrzebuje - przyspieszenie, wspinanie pod górę…

Tylna jednostka dostarcza 27 KM mocy - motor porusza samochód przy małych prędkościach, a kiedy kierowca wdepnie gaz w podłogę wówczas pomoże jednostce spalinowej.

Ciekawostką jest to, że jednostki benzynowej nie łączy żaden wał z tylną osią. Dzięki temu samochód może pochwalić się zupełnie płaską podłogą. Kolejnym gadżetem jest ruchoma deska rozdzielcza - przemieszcza się w górę lub w dół, by kierowca miał jak najlepszą widoczność. Jeśli to nie wystarczy jest jeszcze system EyeSight+, czyli elektroniczne oko które widzi przeszkody w czasie manewrowania i podpowiada jak je ominąć.