Most w Rajskiem został wybudowany w latach 1966-1967. W ubiegłym roku z powodu złego stanu technicznego jedna strona mostu została wyłączona z ruchu, a na obiekcie wprowadzono ograniczenia: nośności do 10 ton i prędkości do 30 km/h. Ale to tylko pogorszyło stan mostu, a doraźnie przeprowadzone prace naprawcze nie gwarantowały bezpieczeństwa kierowców. Dlatego Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich, który zarządza obiektem, zmuszony był do ogłoszenia przetargu na jego generalny remont.

Reklama

Jak poinformował Piotr Subczak z firmy Skanska, która wygrała przetarg, w ramach inwestycji przebudowany został nie tylko 85-metrowy most, ale także dojazdy w obrębie przeprawy.

"Przebudowa polegała na całkowitej wymianie ustroju nośnego na nową konstrukcję zespoloną, opartą na istniejących, odpowiednio adaptowanych i wyremontowanych podporach. Rozebraliśmy zniszczony obiekt, pozostawiając jedynie przyczółki i filary. Przyczółki zostały wzmocnione i nadbetonowane" - dodał.

Subczak podkreślił, że wszystkie pozostałe elementy mostu takie jak: łożyska, konstrukcja stalowa i wyposażenie obiektu są nowe. "Po obu jego stronach wybudowaliśmy również chodniki oraz wzmocniliśmy i odnowiliśmy dojazdy do mostu" - zaznaczył.

Most podczas prac remontowych, które trwały blisko pół roku, był zamknięty dla kierowców. Po remoncie zwiększyła się szerokość mostu z 8,5 m do 10,5 oraz jego nośność - do 50 ton. Koszt inwestycji wyniósł 4,73 mln zł.