Do zwycięzcy Francuza Sebastiena Ogiera (Citroen DS3) Solberg stracił 84 sekundy. Kilka godzin po zawodach został jednak zdyskwalifikowany. Auto Skandynawa było trzy razy ważone po końcowym superoesie, za każdym razem pomiar wynosił 1196 kg, o cztery kilogramy mniej od regulaminu.

Reklama

W tej sytuacji na najniższym stopniu podium znalazł Fin Mikko Hirvonen (Ford Fiesta RS), a w klasyfikacji łącznej MŚ zrównał się z prowadzącym Francuzem Sebastienem Loebem (Citroen DS3) - po 196 pkt. Siedmiokrotny mistrz świata miał awarię silnika już w piątek na trasie trzeciego OS-u i nie powiększył swego dorobku. Kwestia tytułu jest otwarta, bowiem tylko trzy punkty traci do nich Ogier.

W Rajdzie Francji Ogir o zaledwie sześć sekund wyprzedził Hiszpana Daniego Sordo (Mini John Cooper). Szansa na rewanż już 20 października w Rajdzie Hiszpanii. To będzie przedostatnia eliminacja tegorocznego cyklu. W klasyfikacji konstruktorów zdecydowanie prowadzi Citroen przed Fordem.