Pierwszym modelem Dacii wprowadzonym na nasz rynek w 2004 roku był logan, który już w następnym roku skusił 2400 kierowców. Zdaniem ludzi z Dacii zadecydowała cena, solidność i bardzo niskie koszty serwisowania.

W 2007 roku gama została poszerzona o wersję kombi MCV, którą zdaniem przedstawicieli producenta Polacy mieli docenić za niespotykane wówczas możliwości ładunkowe oraz możliwość przewożenia 7 dorosłych osób. Logan MCV był wówczas - i pozostaje nadal - jedynym 7-osobowym autem w tak korzystnej cenie.

W 2008 roku pojawił się 5-drzwiowy hatchback sandero.

Tanie auto hitem nad Wisłą! Polacy kupili już ich 20 tysięcy Inne

Logan pickup wszedł do oferty Dacii w 2009 roku. Samochód wyróżnia się w swojej kategorii dużą ładownością, która wynosi 800 kg dla wersji benzynowej i 770 kg dla wersji z fabryczną instalacją LPG. Samochód został zaprojektowany z myślą o drobnych przedsiębiorcach poszukujących prostego i praktycznego samochodu dostawczego z otwartym nadwoziem, przystosowanym do łatwej zabudowy w zależności od potrzeb.



Hitem ostatnich miesięcy jest Duster, który zadebiutował na polskim rynku wiosną 2010 roku. Cieszy się on dużą popularnością nie tylko w Polsce, gdzie sprzedano już prawie 3,5 tysiąca sztuk, ale we wszystkich krajach europejskich, w których jest dostępny oraz na wielu rynkach pozaeuropejskich.

Obecnie na naszym rynku dostępne są cztery modele Dacii w segmencie aut osobowych: logan, sandero, logan MCV i duster oraz dwa modele dostawcze - logan pickup i logan Van. W maju do sprzedaży weszły pierwsze auta Dacii z fabryczną instalacją gazową (ofertą objęto oba modele samochodów dostawczych), w czerwcu poszerzono ofertę LPG o trzy modele osobowe (logan, logan MCV oraz sandero).

Tanie auto hitem nad Wisłą! Polacy kupili już ich 20 tysięcy Inne
Reklama

Przedstawiciele marki podkreślają, że dynamiczny wzrost marki Dacia jest odzwierciedleniem zmiany mentalności nabywców. Wcześniej klienci mieli opory przez kupowaniem samochodu w niskiej cenie. Obecnie, według badania firmy Cételem przeprowadzonego w 2010 roku, na najważniejszych rynkach europejskich, klienci coraz częściej poszukują samochodów w rozsądnej cenie.

Koncern Renault planuje dalszy rozwój marki i zwiększenie sprzedaży miedzy innymi poprzez wprowadzanie nowych modeli w gamie Dacii. W najbliższych planach jest nowy model dostawczy i nowy samochód rodzinny, które pojawią się na polskim rynku w 2012 roku.