Hiszpańska marka obecna w 72 krajach zwiększyła eksport o 4197 egzemplarzy do łącznej liczby 39 488 pojazdów. Sprzedaż z uwzględnieniem rynku hiszpańskiego wyniosła 51 048 pojazdów, co oznacza wzrost o 1,3%.

Reklama

Dla osiągnięcia tego poziomu znaczenie miało zwiększenie sprzedaży we Włoszech (34,8%), Niemczech (25,5%) i Francji (15,6%). Znaczące wzrosty sprzedaży odnotowano także w innych krajach, w tym w Holandii (28,8%) i Austrii (14,5%), jak również w krajach Ameryki Łacińskiej (41,5%) oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (44,4%).

Zdaniem Dyrektora Handlowego firmy SEAT Paula Sevina „te dane świadczą o realizowaniu przez firmę celu, jakim jest dalszy wzrost w bieżącym roku w Niemczech, Francji, Włoszech i Wielkiej Brytanii”. Celem średnioterminowym według Paula Sevina jest „osiągnięcie 3% udziału w rynku w tych krajach”.

Mimo spadku sprzedaży w Hiszpanii, który dotyczył zresztą całego tamtejszego rynku, w styczniu i lutym SEAT wciąż był najchętniej kupowaną marką, i utrzymał tę pozycję odzyskaną w 2010 roku po 31-letniej przerwie. Przez dwa minione miesiące SEAT sprzedał w Hiszpanii 11 560 samochodów, czyli 22,6 proc. swojej globalnej produkcji.