Według badania Moto Scan 2010 liderem krajowego rynku olejów silnikowych, z udziałami sięgającymi 28,3 proc., jest marka Lotos. Na drugim miejscu z notowaniami niższymi o ponad 3 punkty procentowe znalazł się Mobil. W tyle z udziałami szacowanymi na 20 proc. pozostał Castrol.

Reklama

To oznacza, że w ubiegłym roku, co czwarty użytkownik samochodu osobowego mającego od 3 do 5 lat wybierał oleje gdańskiej rafinerii - daje to Lotosowi pozycję lidera w tym segmencie.

Według "Raportu z Badań Marketingowych" Moto Scan 2010 w ubiegłym roku zwiększył się udział w rynku olejów półsyntetycznych o 3,4 proc. i syntetycznych o 0,1 proc. Zmniejszył się natomiast udział olejów mineralnych o 3,5 proc.

Według badań Moto Scan około 3 proc. użytkowników olejów Lotos rozważa zamianę marki oleju. Podczas gdy wśród użytkowników olejów Shell, Total czy Orlen deklaracje zmiany sygnalizowało rok temu średnio ok. 13 proc. kierowców.