Liderem popularności jest Volkswagen, od początku roku auta tej marki kupiło sobie blisko 540 tys. kierowców Starego Kontynentu. Producent z Wolfsburga jako jedyny przekroczył półmilionowy poziom sprzedaży samochodów.
Opel stoi na drugim miejscu. Od 1 stycznia 2007 r. ponad 470 tys Europejczyków jeździ samochodami tej firmy. Trzecie miejsce należy do Forda - ponad 464 tys. sprzedanych pojazdów.
Kolejne cztery lokaty należą odpowiednio do - Renault (prawie 425 tys. aut), Peugeot (399 tys. aut), Fiata (353 tys. aut) i Citroena (335 tys. aut).
Toyota, sprzedając od początku roku ponad 323 tys. aut, zarobiła na ósmą lokatę. W Polsce japońska marka jest niedoścignionym liderem sprzedaży.
Pierwszą dziesiątkę notowania zamykają dwie niemieckie marki: Mercedes (ponad 241 tys. aut) i Audi (ponad 227 tys. samochodów) - u nas te marki nie łapią się do Top 10. Od dawna.
Kraje europejskie wolą zupełnie inne auta niż Polacy. Przynajmniej tak wynika z ostatniego raportu ACEA. Które marki są ulubieńcami, a które zostają w tyle?
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama