Wszystkie trzy odmiany modelowe - Coupé, Roadster i ACR (American Club Racer) posiadać będą nadwozia koloru grafitowego Graphite Clear Coat z czarnym centralnym pasem wyścigowym i akcentem czerwonym. Wszystkie modele serii Final Edition wyróżniają się unikalnymi emblematami na progach karoserii, a Coupe i ACR - także lakierowaną na czarno ramą szyby czołowej.
Czarny wystrój wnętrza urozmaicono przeszyciami w barwie czerwonej, także czerwonym tłem zestawu wskaźników oraz wkrętami ze stali nierdzewnej wzdłuż obrzeża konsoli centralnej. Na oprawie selektora biegów, powyżej specjalnych mat podłogowych Viper Final Edition umieszczono plakietkę z kolejnym numerem (1-50) pojazdu serii limitowanej.
Dodge Viper Coupe i Roadster Final Edition wyposażony jest w sześcioramienne lakierowane obręcze w kolorze antracytowym, wersja ACR zaś - w pięcioramienne czarne obręcze typu Sidewinder.
Sercem Dodge Vipera SRT10 jest niezmiennie sprawdzony silnik V10 o pojemności 8,4 litra. Brutalna moc 600 KM (450 kW) i ogromny moment obrotowy 760 Nm eksplodują szalonymi osiągami - przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 4 sekund, ćwierć mili w ciągu około 11 sekund, test 0-160-0 km/h trwający dokładnie 11 sekund i prędkość maksymalna 325 km/h.
Po raz pierwszy seria limitowana 50 Dodge Viperów obejmuje wszystkie trzy wersje modelowe - 20 Coupé, 18 Roadsterów i 12 ACR. Poprzednia seria Final Edition 2002 liczyła łącznie 360 samochodów (326 Coupé i 34 ACR) w kolorze czerwonym Viper Red Clear Coat z białymi pasami wyścigowymi. Produkcja limitowanej serii Dodge Viper Final Edition planowana jest z początkiem lata 2010 roku.