SDCM o przyszłości branży. To czas wyzwań i szans

Polscy producenci od lat udowadniają, że potrafią skutecznie konkurować na rynkach międzynarodowych. Ich siłą nie są już tylko korzystne koszty operacyjne, lecz coraz częściej zaawansowane kompetencje technologiczne, wysoka jakość, automatyzacja procesów i odporność na dynamiczne zmiany rynkowe. To właśnie te elementy decydują dziś o przewadze, zwłaszcza gdy importowane łańcuchy dostaw okazują się podatne na zakłócenia, a europejska motoryzacja szuka bardziej stabilnych, lokalnych rozwiązań.

Reklama

Wykorzystanie szansy, która wynika z niepewnych czasów wymaga jednak sporych inwestycji. O tych potrzebach, a także o perspektywach na przyszłość rozmawialiśmy w trakcie XX Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.

Prezes SDCM o sytuacji polskich firm w branży automotive

Reklama

Jak realnie wzmocnić udział polskich firm w europejskich łańcuchach dostaw? Jakie przewagi powinniśmy pielęgnować, a także co może przesądzić o sukcesie w najbliższych latach - gdy branżę czeka przyspieszenie transformacji technologicznej i regulacyjnej?

SDCM to organizacja, która zrzesza działające na polskim rynku firmy z branży motoryzacyjnej specjalizujące się w produkcji i dystrybucji części oraz w usługach. Jej rola jest szczególnie istotna dziś, w czasach transformacji, której kluczowymi hasłami są elektromobilność, automatyzacja, digitalizacja czy zmiany prawne.

Jak wesprzeć branżę w czasach przemian?

Zdaniem prezesa SDCM, obecne zmiany nie oszczędzają branży. - Mamy coraz wyższe koszty prowadzenia działalności, energii elektrycznej, pracy itd. Jesteśmy pod olbrzymią presją, straciliśmy w zeszłym roku 54 tys. miejsc pracy, w tym roku jest to już kilkadziesiąt tysięcy, a to jeszcze nie jest koniec. - wskazuje Tomasz Bęben.

O szansach, wyzwaniach i obecnej sytuacji rozmawialiśmy w naszym studiu. Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.