Remanufacturing to drugie życie dla podzespołów i części samochodowych

Coraz więcej producentów stawia na remanufacturing - profesjonalną regenerację, która pozwala znacząco ograniczyć ślad węglowy, a jednocześnie dostarczyć klientom pełnowartościowe części zamienne. Proces wymaga nie tylko zaawansowanego zaplecza technologicznego, ale też spójnych globalnie standardów jakości.

Reklama

Jednym z liderów innowacji w obszarze aftermarketu jest ZF. Podczas XX Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego przyjrzeliśmy się się temu, jak definiować jakość produktów reman, jak budować zaufanie na rynkach o różnych oczekiwaniach oraz jak tworzyć systemy compliance obejmujące szerokie portfolio części i dostawców. Gościem w naszym studiu była Agnieszka Wysogrocka-Korczyńska - Head of Product Compliance Aftermarket, Packaging and Labeling w ZF Group.

Tak wygląda profesjonalna regeneracja części

Profesjonalna regeneracja to wieloetapowy proces. - Część wraca do nas, następnie jest demontowana, a cały proces produkcji jest dokonywany ponownie, zgodnie ze specyfikacją i trafia na rynek jak nowy. Taka jest też definicja prawna. - tłumaczyprzedstawicielka ZF. Firma już dziś wdraża projekty zwiększające bezpieczeństwo i przejrzystość procesów, a ich rozwój będzie jednym z kluczowych motorów zmian na rynku, na którym produkty stają się coraz bardziej skomplikowane, a złożoność i koszty napraw stale rosną.

Jak kupować sprawdzone części po remanufacturingu? Jakie rozwiązania stosuje ZF, by gwarantować najwyższą jakość produktów? Jak firma odpowiada na cyfryzację łańcucha dostaw i na co zwrócić uwagę przy wyborze komponentów? Zapraszamy do wysłuchania pełnej rozmowy z naszego studia na jubileuszowej, dwudziestej edycji Kongresu SDCM - kluczowego, corocznego branżowego wydarzenia, które skupia przedstawicieli firm i instytucji związanych z sektorem automotive.