Pierwsza syrenka z AMZ Kutno rozbita w Warszawie. W citroenie urwało przód. Zdjęcia z WYPADKU
1 W Warszawie na skrzyżowaniu ulic Dominikańskiej i Wałbrzyskiej prototyp syrenki z AMZ Kutno wpadł na zakręcie w poślizg i uderzył citroena. Jedna osobą osobę zabrała karetka…
Agencja Gazeta / Fot. Dariusz Borowicz Agencja Gazeta
2 Niewiele brakowało a wypadek mógłby mieć znacznie poważniejsze konsekwencje. Prototypowa syrenka z AMZ Kutno zatrzymała się tuż przed stojącymi na poboczu paletami na których ułożono betonowe elementy chodnika... (na zdjęciu w tle; płyty chodnikowe?)
Agencja Gazeta / Fot. Dariusz Borowicz Agencja Gazeta
3 O ile w syrence z AMZ Kutno odpadł błotnik od strony kierowcy, to citroen C2 z którym zderzył się żółty prototyp odniósł "większe obrażenia". Francuski samochód stracił całą twarz...
Agencja Gazeta / Fot. Dariusz Borowicz Agencja Gazeta
4 Jak już wcześniej pisaliśmy syrenka z AMZ Kutno będzie wyposażona w benzynowy silnik o pojemności 1,4 litra i o mocy ok. 90 KM (115 Nm) ma rozpędzać auto do setki w 12,5 sekundy. Prędkość maksymalna to ok. 176 km/h, a średnie spalanie konstruktorzy obiecują na poziomie 5,5 l/100 km...
Agencja Gazeta / Fot. Dariusz Borowicz Agencja Gazeta
5 Wiadomo, że w prototypowym aucie zastosowano silnik amerykańskiego koncernu General Motors - jednostka spełnia wymogi normy Euro5. W myśl nowych przepisów nowy samochód musi być wyposażony w silnik spełniający ostrzejsze wymagania Euro6 - obecnie trwają negocjacje nad pozyskaniem takiego napędu. Wiadomo, że nowa syrenka będzie też przystosowana do zasilania LPG. W planach jest też silnik z turbo. Alternatywnie ma zostać wprowadzony napęd elektryczny. W opinii wydanej przez poprzedni rząd konstrukcja auta spełnia wszystkie wymagania dyrektyw unijnych.
Agencja Gazeta / Fot. Dariusz Borowicz Agencja Gazeta
6 Produkcja ma wystartować w 2016. Z zapewnień poprzedniego rządu wynika, że w pierwszym roku ma powstać 50 egzemplarzy, w kolejnym 100. W następnych latach produkowanych będzie 300 syrenek rocznie...
Agencja Gazeta / Fot. Dariusz Borowicz Agencja Gazeta
7 Projekt zakłada także stworzenie oddzielnej linii produkcyjnej dla syrenki. Oznacza to, że jeśli zainteresowanie samochodem okaże się większe, to będzie można zwiększyć produkcję. Syrenka AMZ Kutno w październiku 2015 roku zdobyła homologację.
AMZ Kutno
8 Przypominamy, że w czasach swej największej świetności nowa syrena kosztowała ponad 70 tys. zł - na tamte czasy to była ogromna suma. W 1957 roku, kiedy rozpoczęto produkcję w FSO, była hitem. W tym roku legendzie polskich dróg stuknie 59 lat.
Agencja Gazeta / Fot. Dariusz Borowicz Agencja Gazeta
9 Pojazd pod kryptonimem fabrycznym S201 przeszedł już testy i otrzymał homologację. Zdaniem inżynierów z Kutna, to pierwszy od 50 lat samochód, który zdobył taki atest.
AMZ Kutno
10 Cena? Wstępnie zakładano ją na poziomie ok. 60 tys. zł. Jednak po zamontowaniu nowego silnika spełniającego normę Euro 6 kwota może być wyższa.
AMZ Kutno
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję