Żarty się skończyły! Niemcy w tarapatach przez nowego Hyundaia
1 Eksperci Euro NCAP twierdzą, że nowy hyundai tucson okazał się jednym z najbardziej bezpiecznych samochodów w segmencie SUV. Koreańskie auto zdobyło maksymalną notę - pięć gwiazdek w testach zderzeniowych. W badaniach zwrócono uwagę na system utrzymywania pasa ruchu oraz system informacji o znakach ograniczenia prędkości. A jak oceniono ochronę dorosłych, dzieci i pieszych?
Hyundai
2 86 proc. - to ocena jaką eksperci Euro NCAP wystawili konstrukcji Hyundaia za ochronę dorosłych. W kategorii bezpieczeństwa przewożonych dzieci nowy tucson zasłużył na 85 proc.
Euro NCAP
3 Warto zauważyć, że tucson jest wyposażony w "aktywną maskę", która w razie kolizji czołowej z pieszym unosi się, aby zamortyzować uderzenie. Zdaniem ekspertów Euto NCAP właśnie dzięki temu rozwiązaniu niechroniony uczestnik ruchu ma większe szanse w starciu z SUV-em - model Hyundaia w tej kategorii zdobył wysoką ocenę 71 punktów procentowych. Identyczną ocenę auto azjatyckiego producenta otrzymało za dodatkowe układy dbające o bezpieczeństwo. Wygląda na to, że Niemcom i Japończykom raczej nie będzie w najbliższym czasie od śmiechu. A jeszcze niedawno szydzono z koreańskich samochodów.
Euro NCAP
4 Tyle szczęścia co inżynierowie Hyundaia nie mieli tym razem specjaliści Opla. Najmniejszy model niemieckiej marki po teście zderzeniowym Euro NCAP został oceniony na cztery gwiazdki.
Euro NCAP
5 Za ochronę dorosłych opel karl zdobył 74 pkt. proc. W kategorii zabezpieczenia dzieci przed skutkami wypadków miejski model niemieckiej marki oceniono na 72 proc.
Euro NCAP
6 Tak sobie według nowych norm Euro NCAP spisał się karl jeśli chodzi o ochronę pieszych - zasłużył na ocenę 68 punktów procentowych. W kategorii dodatkowych systemów bezpieczeństwa najmniejszemu modelowi Opla przyznano tylko 64 punkty.
Euro NCAP / Uwe Freier
7 Mazda MX-5, czyli jedyny samochód ze składanym dachem w tej turze testów Euro NCAP, zasłużył na 4 gwiazdki. O ile japońska konstrukcja otrzymała 84 punkty procentowe za ochronę dorosłych, 80 punktów za ochronę dzieci oraz 93 proc. za poziom ochrony pieszych, to na zdobyciu najlepszego wyniku zaważył jeden szczegół…
Euro NCAP
8 Mazda MX-5 mimo wysokich notowań w trzech kategoriach nie zdobyła najwyższego pięciogwiazdkowego wyniku. Zdaniem specjalistów z Euro NCAP przyczynił się do tego niezbyt bogaty wachlarz dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo - w tej kategorii przyznano japońskiemu roadsterowi tylko 64 proc.
Euro NCAP
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję