Zobacz najlepsze i najgorsze samochody 2014. Co kupić? Czego unikać? Nowy RAPORT
1 Bez obaw można inwestować w produkt japońskiej marki. W opinii ekspertów Euro NCAP najnowszy nissan qashqai to najbezpieczniejszy mały samochód rodzinny jaki był testowany w 2014 roku. Przypominamy, że qashqai nowej generacji zdobył pięć gwiazdek w niezależnych testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Inżynierowie odpowiedzialni za próby stwierdzili, że w teście zderzenia czołowego przedział pasażerski crossovera Nissana zachował swoją strukturę, a odczyty czujników umieszczonych na manekinach potwierdziły dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera - oznacza to, że użytkownicy tego auta mogą nim podróżować bez stresu.
dziennik.pl
2 Nissanowi qashqai za zabezpieczenie kierowcy przyznano maksymalną liczbę punktów - konstrukcja auta zapewnia dobrą ochronę wszystkich partii ciała. Maksymalną punktację samochód uzyskał również w teście uderzenia bocznego w barierę. Qashqai wypadł doskonale także w testach ochrony najmłodszych pasażerów. Po analizie dziecięcych manekinów użytych w testach dynamicznych nowemu nissanowi przyznano maksymalną liczbę punktów za ochronę, jaką zapewnił 18-miesięcznemu niemowlęciu. Maksymalną punktacją w końcowym raporcie nagrodzono także konstrukcję przedniego zderzaka, który chroni nogi pieszych.
Euro NCAP
3 Volkswagen sportsvan, to w opinii ekspertów Euro NCAP najbezpieczniejszy minivan 2014 roku. Inżynierowie podkreślają, że niemiecki model jako jedyny z testowanych MPV w zeszłym roku zdobył maksymalną notę pięciu gwiazdek. Ponad połowa przedstawicieli tego segmentu została oceniona ledwie na trzy gwiazdki - na niechlubnej liście są m.in. citroen berlingo, peugeot partner czy dacia logan MCV (o tym modelu więcej pod kolejnymi slajdami).
Volkswagen
4 Volkswagen golf sportsvan w wyniku szeregu prób został oceniony przez Euro NCAP na pięć gwiazdek - najwyższa możliwa nota. Szczegóły? Niemiecki mini van po badaniach bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, które obok testu zderzenia czołowego z aluminiową barierą przy prędkości 64 km/h (40 procentowe uderzenie przodem w barierę) obejmuje także zderzenie boczne (uderzenie w drzwi kierowcy przy prędkości 50 km/h) oraz uderzenie boczne w słupek (z prędkością 29 km/h), otrzymał 87 procent maksymalnej liczby punktów. Także w testach ochrony dzieci golf sportsvan wypadł doskonale i uzyskał 85 procent punktów. Przy ocenie samochodów przez Euro NCAP uwzględniane są także elektroniczne systemy poprawiające bezpieczeństwo i systemy wspomagające, pomagające uniknąć wypadków lub znacznie redukujące ich skutki. Golf sportsvan jest wyposażony seryjnie w Electronic Stability Control (ESC) wraz z ABS z asystentem hamowania, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+, hamulec multikolizyjny, wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach, funkcję stabilizacji przyczepy, uchwyty dla fotelików samochodowych ISOFIX na tylnej kanapie oraz poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasażera z możliwością dezaktywacji prawej poduszki, a także poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy i system kurtyn powietrznych dla pasażerów siedzących z przodu i z tyłu wraz z poduszkami bocznymi.
Euro NCAP
5 Przy okazji ogłoszenia najbezpieczniejszych samochodów 2014 roku eksperci zwracają uwagę na przepaść, jaka powiększa się między autami tanimi, a przedstawicielami wyższych kategorii. Najlepszym przykładem jest klasa maluchów - tylko skoda fabia na 14 innych modeli tego segmentu testowanych w 2014 roku zdobyła maksymalną notę pięciu gwiazdek za bezpieczeństwo.
Skoda
6 Nowa skoda fabia zdobyła najwyższą ocenę po testach zderzeniowych Euro NCAP, czyli 5 gwiazdek. Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów - 81 proc. Bezpieczeństwo przewożonych dzieci - 81 proc. Ochrona pieszych przy zderzeniu z autem - 69 proc. Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa - 69 proc.
Euro NCAP
7 Najnowsza generacja mercedesa klasy C zdobyła w 2014 roku pięć gwiazdek w próbach zderzeniowych przeprowadzonych przez inżynierów Euro NCAP.
Mercedes
8 Wśród samochodów z napędem alternatywnym hybrydowy lexus NX został uznany przez Euro NCAP na najbezpieczniejszy samochód 2014 tego rodzaju. Na drugiej lokacie z nieznaczną startą do japońskiego SUV-a znalazła się tesla model S.
Lexus
9 W 2014 roku na 40 rozbitych przez Euro NCAP modeli tylko 5 było wyposażonych w napęd alternatywny. Najbezpieczniejszą hybrydą 2014 roku okazał się lexus NX - ocena łączna to 5 gwiazdek. - bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 procent - ochrona przewożonych dzieci: 82 procent - bezpieczeństwo pieszych: 69 procent - ocena systemów bezpieczeństwa: 71 procent
Euro NCAP
10 Najnowszy land rover discovery sport zdobyła w 2014 roku pięć gwiazdek w próbach zderzeniowych przeprowadzonych przez inżynierów Euro NCAP.
Land Rover
11 W opinii inżynierów Euro NCAP największym przegranym ostatniej serii testów przeprowadzonej w 2014 roku jest nowa dacia logan MCV. Tanie kombi zasłużyło tylko na trzy gwiazdki - do tak słabej oceny wcale nie przysłużyło się ubogie wyposażenie w systemy elektroniczne. Konstrukcję dacii logan MCV eksperci Euro NCAP dosłownie zmasakrowali w punktacji. W kategorii ochrony dorosłych auto zdobyło zaledwie 57 punktów procentowych. W raporcie z próby specjaliści podkreślają słabe zabezpieczenie klatki piersiowej oraz stóp kierowcy, zarówno w przypadku zderzenia czołowego, jak i bocznego. Poziom ochrony dzieci oceniono na 75 proc. Słabo wypadł test z udziałem pieszego wynik to 55 proc.
Euro NCAP
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję