Nowy nissan qashqai na pięć gwiazdek Euro NCAP. Zdjęcia
1 Nissan qashqai pierwszej generacji przetarł szlak do serc i kieszeni kierowców - zrobił to na tyle skutecznie, że fabryka w Sunderland od 2010 r. pracuje w systemie 24 godzinnym (na trzy zmiany) by zaspokoić popyt. Wiele wskazuje na to, że najnowszy qashqai pójdzie w ślady poprzednika - już teraz w brytyjskich zakładach japońskiej marki na linii nr 1 co 61 sekund powstaje nowy egzemplarz tego modelu. Co ciekawe, po raz pierwszy w 28 letniej historii tego zakładu, liczba pracowników przekroczyła 7 tys. osób (po uwzględnieniu kooperantów, z zakładem związanych jest ponad 40 tys. miejsc pracy w brytyjskiej branży motoryzacyjnej).
Nissan / Marin Tomas
2 Wiadomo, że w opracowanie i produkcję tego modelu japońska marka zainwestowała 534 miliony funtów brytyjskich. Efekt? Nowy qashqai jest pierwszym seryjnym modelem Nissana w Europie zbudowanym na platformie CMF (Common Module Family) sojuszu Renault-Nissan. W porównaniu do poprzednika samochód stał się dłuższy o 47 mm oraz minimalnie niższy i szerszy. Z najnowszych testów zderzeniowych wynika, że najnowsza konstrukcja japońskiej marki spisała się na medal…
Nissan / Marin Tomas
3 Nissan qashqai nowej generacji zdobył pięć gwiazdek w niezależnych testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Jak donoszą inżynierowie odpowiedzialni za próby w teście zderzenia czołowego przedział pasażerski nissana qashqai zachował swoją strukturę, a odczyty czujników umieszczonych na manekinach potwierdziły dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera - oznacza to, że użytkownicy tego auta mogą nim podróżować bez stresu.
Euro NCAP
4 Za zabezpieczenie kierowcy przyznano maksymalną liczbę punktów - konstrukcja auta zapewnia dobrą ochronę wszystkich partii ciała. Maksymalną punktację samochód uzyskał również w teście uderzenia bocznego w barierę.
Euro NCAP
5 Qashqai wypadł doskonale także w testach ochrony najmłodszych pasażerów. Po analizie dziecięcych manekinów użytych w testach dynamicznych nowemu nissanowi przyznano maksymalną liczbę punktów za ochronę, jaką zapewnił 18-miesięcznemu niemowlęciu.
Euro NCAP
6 Maksymalną punktacją w końcowym raporcie nagrodzono także konstrukcję przedniego zderzaka, który chroni nogi pieszych. Ceny auta w Polsce? Silniki i jego wyposażenie?
Euro NCAP
7 Najsłabszym silnikiem jest turbodoładowana jednostka 1.2 DIG-T o mocy 115 KM (190 Nm). Mechaniczne serce współpracuje z sześciobiegową skrzynią. Konstruktorzy twierdzą, że mimo niewielkiej pojemności, motor jest dynamiczny i zapewnia lepsze przyspieszenie oraz elastyczność niż wolnossący silnik 1.6 znany z poprzedniego modelu (ta jednostka była najczęściej wybierana w pierwszej generacji). Naszym zdaniem nowy silnik radzi sobie całkiem nieźle - sprawdziliśmy - to zasługa momentu obrotowego, który wzrósł ze 159 Nm (w starej jednostce 1.6) do 190 Nm w nowym turbosercu.
Nissan
8 1.5 dCi 110 KM to w opinii ludzi z Nissana najoszczędniejszy napęd dostępny dla modelu qashqai. Zdaniem konstruktorów na 100 km jazdy samochód ma średnio potrzebować 3,8 l oleju napędowego (1.5 dCi poprzedniej generacji - 5,2 l/100). Jeśli chodzi o turbodiesla, to w nasze ręce trafił mocniejszy silnik 1.6 dCi/130 KM - znany z poprzednika. Jednostka pracuje cicho i nie wypija zbyt dużo paliwa - przy rozsądnym traktowaniu na setkę powinna średnio zużywać ok. 4,4 l oleju napędowego (4,6 l/100 km ze skrzynią Xtronic). Na razie to najmocniejszy silnik w nowym qashqaiu i jedyny, który można zażyczyć z bezstopniową przekładnią lub napędem 4x4. Jeśli chodzi o nową skrzynię Xtronic to działa ona bardzo przyjemnie jak na konstrukcję bezstopniową - nie wyje, samochód przyspiesza płynnie, bez przeciągania struny. Wciskasz gaz i nowy qashqai z tą przekładnią żwawo wyrywa do przodu…
Nissan / Marin Tomas
9 Najmocniejszym silnikiem benzynowym, który dołączy do oferty modelu qashqai latem 2014 roku, będzie 1.6 DIG-T/150 KM (240 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Spalanie? Zdaniem ludzi z Nissana w cyklu mieszanym wyniesie ono 5,6 l/100 km. Pierwsze dostawy już w lutym. Ceny? Nowy nissan qashqai w Polsce występuje w trzech wersjach: visia, acenta i tekna. Wyposażenie standardowe najtańszej wersji visia obejmuje klimatyzację, zestaw głośnomówiący Bluetooth, system wspomagania ruszania pod górę oraz kolorowy ekran HD o przekątnej 5 cali połączony z systemem informacji i rozrywki. Standardowo wersja ta została wyposażona w sześć poduszek powietrznych, system aktywnej kontroli zawieszenia, system monitorowania ciśnienia w oponach oraz tempomat i ogranicznik prędkości.
Nissan
10 Wersja acenta w porównaniu do bazowego modelu visia jest bogatsza o automatyczną dwustrefową klimatyzację, kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów obite skórą, 17-calowe alufelgi oraz system z ruchomą przegrodą w bagażniku. Seryjnym wyposażeniem będą także przednie reflektory przeciwmgłowe i wycieraczki z czujnikiem deszczu. W wersji visia, jak i acenta, opcjonalnie dostępna jest "tarcza bezpieczeństwa" (system Safety Shield; cena - 2300 zł), która zawiera układ zapobiegania kolizjom, system monitorujący zachowanie kierowcy oraz system skanowania znaków drogowych, a także kilka innych rozwiązań mających pomagać kierowcy.
Nissan
11 Najwyższa wersja, tekna, wyposażona jest w reflektory przednie typu full LED oraz pakiet Nissan Safety Shield z systemem skoanowania znaków drogowych i funkcją adaptacyjnych świateł drogowych. Qashqaia w odmianie tekna wyposażono w 19-calowe alufelgi, relingi dachowe, tapicerkę wykonaną częściowo ze skóry, duży szyberdach, podgrzewane siedzenia, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz inteligentny kluczyk z przyciskiem uruchamiania zapłonu. W standardzie dostępny jest również system NissanConnect najnowszej generacji, obejmujący ekran dotykowy o przekątnej 7 cali, cyfrowe radio DAB, system kamer 360° i możliwość podłączenia smartfonu. Najtańszy model z silnikiem 1.2/115 KM kosztuje od 74 500 zł i na pokładzie ma wszystko czego trzeba. Najtańszy model z silnikiem 1.5 dCi kosztuje od 84 tys. zł. Nissan qashqai z jednostką 1.6 dCi/130 KM to koszt 90 500 zł. Wersja 1.6 dCi/130 KM z napędem 4x4 jest o 8 tys. zł droższa. Rywale? Mitsubishi ASX - od 75 300 zł (bez promocji), kia sportage - od 68 800 zł.
Nissan
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję