Nowa warszawa odpala silnik! Zobacz zdjęcia z warsztatu we Wrocławiu
1 "Odręczne odwzorowanie bryły auta z rzutów w skali 1:10 do bryły w skali 1:1 to bardzo pracochłonny i skomplikowany proces. Oczywiście, ktoś może powiedzieć, że łatwiej byłoby model wyfrezować, czyli wyciąć komputerowo w bryle styroduru, to trwa szybko... ale czy wtedy uczestniczylibyśmy w tym? Tu chodziło o to, żeby na bieżąco poprawiać model, zobaczyć linie, zmienić szczegóły. Poza tym, to nasze dziecko i chcielibyśmy spędzić każdą minutę przy jego narodzinach" - relacjonuje Koziołek.
Agencja Gazeta / Fot. Joanna Dzikowska Agencja Gazeta
2 Młodzi projektanci podkreślają, że prace są na bardzo zaawansowanym etapie. Po roku od rozpoczęcia prac nad projektem, aktualnie jest skończony model w skali 1:1, który został stworzony tylko w celach projektowych i pokazowych.
Agencja Gazeta / Fot. Joanna Dzikowska Agencja Gazeta
3 "Równocześnie jednak powstaje też gotowy pojazd - jeśli wszystko dobrze się ułoży w lutym 2014 wykonamy pierwszą jazdę nową warszawą" - zdradza nam szef projektu, przyznaje, że auto nie będzie miało jeszcze zrobionego wnętrza i niektórych detali zewnętrznych.
Agencja Gazeta / Fot. Joanna Dzikowska Agencja Gazeta
4 Wiadomo, że dzisiaj konstruktorzy mają przygotowane prawie całkowicie nadwozie do ściągnięcia pierwszych form zewnętrznych, wstawiony silnik 5.0 V10 (moc 544 KM), zawieszenie, układ hamulcowy i napędowy, koła - 22 cale Lexani Johnson II. Koziołek uściśla, że podzespoły przekazane przez firmę About-S pochodzą z BMW M5.
Agencja Gazeta / Fot. Joanna Dzikowska Agencja Gazeta
5 "Wewnątrz królować będzie skóra najlepszej jakości, drewniana wyściółka podłogi i elementy metalowe w formie wydruków 3D. Wszystko na najwyższym poziomie technicznym i zgodnie z trendami. Pojawi się tez wiele ciekawych rozwiązań, jak kamera umieszczona wewnątrz auta, obserwująca wszystko dookoła pojazdu, elektryczny skuter, chowany w specjalnej podłodze pod bagażnikiem, czy wysuwana pneumatycznie szuflada na eleganckie koszule" - wylicza projektant z Wrocławia.
Agencja Gazeta / Fot. Joanna Dzikowska Agencja Gazeta
6 Nowa warszawa, w odróżnieniu do protoplasty, nie będzie produktem masowym. Prezentacja gotowego auta zaplanowana jest na październik 2014 r. Jeśli znajdą się klienci na zakup pojazdu, wtedy w przeciągu 3 lat zostanie wyprodukowanych łącznie 11 sztuk - pierwsza prototypowa nie będzie na sprzedaż.
Agencja Gazeta / Fot. Joanna Dzikowska Agencja Gazeta
7 Koziołek zapewnia, że kiedy już cały projekt powiedzie się i samochody znajdą swoich nabywców, wówczas uda się zebrać kapitał potrzebny do kolejnego ruchu.
newwarsaw.com / Picasa
8 "W pełnej tajemnicy powstają już u nas dwa projekty, które także są na bardzo zaawansowanym etapie. Jednym z nich jest dwuosobowy pojazd elektryczny miejski "dla każdego", o zasięgu około 150 km, prostej budowie technicznej, bardzo efektownym designie i tani w zakupie (ok. 20 tys. zł) i eksploatacji" - ujawnia w rozmowie z portalem dziennik.pl Koziołek.
newwarsaw.com / Picasa
9
newwarsaw.com / Picasa
10
newwarsaw.com / Picasa
11
newwarsaw.com / Picasa
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję