Oto najlepsze silniki świata w 2013 roku! Zobacz NOWY raport
1 Turbodoładowany trzycylindrowy 1.0 Ecoboost zdobył największą liczbę punktów w 15-letniej historii plebiscytu - fordowski silnik otrzymał 479 pkt., następna w klasyfikacji konstrukcja VW - motor 1,4 TSI dostał 408 punktów. Silnikowi Forda przypadł również tytuł "Najlepszy silnik poniżej 1,0 l".
dziennik.pl
2 Ludzie z Forda przy okazji potwierdzili wcześniejsze plany dotyczące podwojenia produkcji tego silnika w fabryce w Kolonii (Niemcy) do ponad 1000 jednostek dziennie - ich zdaniem wszystko po to, by sprostać liczbie płynących zamówień na samochody napędzane jednostką 1.0 Ecoboost. Plan wejdzie w życie w połowie sierpnia 2013 roku.
dziennik.pl
3 "Nie do wiary! Silnik o pojemności 1 litra ma wszystko, czego potrzeba - jest mocny, oszczędny, czysty i lekki" - powiedział Peter Lyon, juror z Wielkiej Brytanii. "To prawdziwy majstersztyk" - dodał. "Niewielki EcoBoost - będący pierwszą trzycylindrową konstrukcją Forda - wciąż jest poważną konkurencją dla pozostałych jednostek oferowanych na rynku. Silnik jest oszczędny w rzeczywistych warunkach eksploatacji, natomiast układ turbodoładowania pozwala na umieszczenie go pod maską większych modeli, jak ford grand c-max" - stwierdził Dean Slavnich, współprzewodniczący piętnastego konkursu "Międzynarodowy silnik roku" i wydawca magazynu Engine Technology International.
Ford
4 W opinii konstruktorów silnik 1.0 Ecoboost jest tak mały, że można go schować do pokładowego luku bagażu podręcznego w samolocie. Jednostka może napędzać niewielkie modele takie jak ford fiesta i b-max oraz samochody kompaktowe - focus, c-max, grand c-max. Ludzie z Forda obiecują, że w niedalekiej przyszłości jednostka będzie też dostępna w większych autach, w tym w mondeo. Na liście jest też transit connect, transit courier, tourneo connect i tourneo courier.
dziennik.pl
5 Ford planuje potroić roczną produkcję samochodów wyposażonych w benzynowe silniki EcoBoost (różne pojemności) do około 480 000 w roku 2015, przy 141 000 w 2011 roku. Według szacunków firmy Ford, spośród tych samochodów ponad 300 000 będzie wyposażonych w silniki 1,0 l EcoBoost. W pierwszym kwartale 2013 roku jednostka EcoBoost o pojemności 1 litra stanowiła 42 procent zamówień na model b-max, 30 procent zamówień na focusa i 24 procent zamówień na fiestę.
Ford
6 Silnik benzynowy 1.4 TSI Volkswagena otrzymał po raz siódmy z rzędu tytuł "Engine of the Year" w kategorii pojemności skokowej od 1,0 do 1,4 litra. Inżynierowie Volkswagena odebrali też nagrodę "Best New Engine" dla najlepszej nowości wprowadzonej w ciągu ostatnich 12 miesięcy - to za technologię TSI połączoną z systemem automatycznego odłączania cylindrów (ACT).
Volkswagen
7 System ACT zadebiutował w silniku 1.4 TSI o mocy 140 KM w polo i nowym golfie. Zdaniem konstruktorów chwilowe wyłączenie drugiego i trzeciego cylindra pozwala na obniżenie zużycia paliwa o ponad 0,5 litra na 100 kilometrów.
Volkswagen / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
8 W kategorii "zielony silnik" zwyciężyła konstrukcja Fiata - turbodoładowany dwucylindrowy silnik o pojemności skokowej 900 ccm zasilany gazem ziemnym (wersja bi-fuel CNG).
Fiat
9 Jednostka 0,9 TwinAir jest produkowana w fabryce Fiat Powertrain Technologies w Bielsku-Białej. Silnik zasilany gazem ziemnym produkuje 80 KM mocy. Moment obrotowy to 140 Nm przy 2500 obr./min. Na przejechanie 100 km napęd zużywa średnio 3,1 kg metanu.
AP / Michel Euler
10 Dwucylindrowe serce 0,9 TwinAir w wersja bi-fuel CNG jest oferowane pod maską fiata 500L, pandy i lancii ypsilon produkowanej w Tychach.
Inne
11 Za najlepszą jednostkę o sportowych osiągach uznano dzieło inżynierów ze stajni Ferrari, czyli 6.3-litrowe V12 stosowane w modelu F12 Berlinetta
Ferrari
12 Konstrukcja z Maranello wygrała też w kategorii jednostek o pojemności skokowej powyżej 4 litrów
Ferrari
13 W kategorii silników między 1,4 a 1,8 l jury plebiscytu uznało, że najlepszą konstrukcją jest opracowany wspólnie przez BMW i PSA, benzynowy, turbodoładowany motor 1,6 l. To już siódmy rok z rzędu kiedy ta jednostka wygrywa w tej klasie
Inne
14 Doładowany silnik 1.6 ten jest montowany w Mini i niemal wszystkich modelach Citroena i Peugeota
Citroen
15 W opinii jury dwulitrowy doładowany czterocylindrowy benzynowy silnik BMW w klasie między 1,8 a 2,0 l jest najlepszy
BMW
16 Dwulitrowe serce jest montowane pod maską BMW 125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 28i, X1 20i, X1 28i, X3 20i
BMW / MM
17 Jury kapituły "International Engine of the Year" za najlepsze "mechaniczne serce" w przedziale pojemnościowym między 2,0 a 2,5 l uznało 2,5-litrową, rzędową, pięciocylindrową, turbodoładowaną jednostkę. W ten sposób, motor 2,5 TFSI zwyciężył w swej klasie już czwarty raz z rzędu. Technika TFSI przyniosła Audi zwycięstwo w konkursie "International Engine of the Year" po raz dziewiąty z kolei. W latach 2005-2009, tytuł w kategorii silników o pojemności od 1,8 do 2,0 l zdobywała jednostka 2.0 TFSI.
Audi
18 Silnik 2,5 TFSI pod karoserią audi TT RS plus coupé i roadster wytwarza 360 KM (465 Nm). Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,1 s (roadster - 4,2 s). Opcjonalnie, TT RS z takim silnikiem mogą osiągać prędkość maksymalną 280 km/h.
Audi
19 2,5-litrowy silnik TFSI będzie również montowany w modelu RS Q3, który jesienią 2013 roku pojawi się na rynku. W tym przypadku jednostka generuje moc 310 KM. Pierwszy RS w rodzinie SUV-ów Audi, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 s, a jego prędkość ograniczono do 250 km/h.
Audi
20 Konstrukcja Porsche triumfowała w klasie pojemności między 2,5 a 3,0 l
Porsche
21 Porsche boxster i cayman - to auta, które napędza zwycięski silnik
Porsche
22 W przedziale pojemności między 3,0 a 4,0 l najlepszym silnikiem jest skonstruowany przez inżynierów McLarena motor 3.8 V8
Media / Mike Dodd
23 Widlasta ósemka jest sercem McLarena MP4-12C
Media / Mike Dodd
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję